کد خبر : 20436
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 0:36

آرمان‌خواهی نباید از جنبش‌های دانشجویی جدا شود

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با بیان اینکه آرمان‌خواهی هیچ‌وقت نباید از جنبش‌های دانشجویی جدا شود گفت:دانشجو باید آرمان‌ها و جامعه آرمانی خود را ترسیم کند و وظیفه مسئولان نیز این است که واقعیت‌های موجود را به این آرمان‌ها نزدیک کنند.

به گزارش خبرنگار خوزتاب از بندرماهشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندر ماهشهر، فریدون بندری سه‌شنبه در جمع دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر با تبریک روز دانشجو، دانشگاه را بهترین فضا برای گفتمان‌سازی دانست و ادامه داد: به گفته‌ مقام معظم رهبری، اولین فرضیه‌ دانشجویی پس از آرمان‌خواهی، گفتمان‌سازی است و دانشجو می‌تواند برای جامعه فضای گفتمان‌سازی فراهم کند.

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر ماهشهر با اشاره به تبدیل فرضیه گفتمان‌سازی به نظریه گفتمان‌سازی اضافه کرد: موضوع شهید و شهادت در راستای ترویج گفتمان استکبارستیزی را اولین بار دانشجویان پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و با شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در ۱۶ آذر همان سال ایجاد کردند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با اشاره به اینکه حرکت های دانشجویی باید از واقعیت‌ به سمت آرمان‌ باشد، تاکید کرد: آرمان‌های ما همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که هر کدام از این واژه‌ها توسط دانشجویان به گفتمان تبدیل شد.

وی در ادامه گفت:موضوع جذب نیروی بومی در صنایع بندر ماهشهر به نوعی گفتمان در شهرستان تبدیل شده است که دانشجویان باید با تکیه بر ایده‌های آرمانی، در سایر زمینه‌ها نظیر محیط‌زیست، حرکت از صنعت شهر به شهر صنعتی و سایر موارد گفتمان‌ساز باشند.

بندری در پایان افزود: متاسفانه یک نامعادله در شهرستان بندر ماهشهر شکل گرفته که به ازای هر سرمایه‌گذاری بزرگ صنعت پتروشیمی در این شهرستان، آمار بیکاری و حاشیه نشینی در آن بیشتر شده است که دانشجویان باید با طرح و بررسی صحیح این گونه مسائل، نسبت به  گفتمان‌سازی و پیشنهاد مؤثر اقدام کنند.

در پایان این نشست، “ام‌البنین بهرامی” دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر، کتاب تازه منتشر شده‌ خود با نام “سردار دل‌ها” را در ستایش فداکاری‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی به فریدون بندری سرپرست فرمانداری ماهشهر اهدا کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.