کد خبر : 7919
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 22:47

آغاز طرح توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار (تاپ)

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن شنبه ۱۵ تیرماه در نشست خبری که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد از آغاز مراحل اجرایی طرح توانمند سازی تولید و اشتغال پایدار خبر داد به گزارش خوزتاب،دکتر برات قبادیان با بیان اینکه  طرح تاپ از ابتدای امسال مراحل آزمایشی اجرای

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن شنبه ۱۵ تیرماه در نشست خبری که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد از آغاز مراحل اجرایی طرح توانمند سازی تولید و اشتغال پایدار خبر داد
IMG 20190707 234054 979 300x219 آغاز طرح توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار (تاپ)

به گزارش خوزتاب،دکتر برات قبادیان با بیان اینکه  طرح تاپ از ابتدای امسال مراحل آزمایشی اجرای خود را پشت سرگذاشته است، گفت: در این طرح، همه بنگاه‌های تجاری، صنعتی و معدنی کشور می‌تواند نیاز‌های خود شامل نیاز نیروی انسانی متخصص و همچنین نیاز‌های پژوهشی و فناورانه را در سامانه تاپ ثبت کرده تا برای رفع این نیاز‌ها اقدام شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت یک بخش دیگر از سامانه تاپ را مراجعه دانشجویان نخبه، اساتید دانشگاه‌ها و­ سربازان عنوان کرد و افزود:­ در این بخش دانشجوی تاپ، سرباز تاپ و استاد تاپ با مراجعه به سامانه می‌تواند به بخش دیگر از نیاز‌های ارایه شده از سوی بنگاه‌های صنعتی و تولیدی پاسخ دهد.
وی هدف از راه اندازی سامانه تاپ را تسهیل در همکاری صنعت­ و دانشگاه و رفع نیاز بنگاه‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: هدف از این طرح، ​ ­تقاضای فناوری و جهت دهی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای رفع نیاز‌های واقعی اقتصاد کشور است.
قبادیان یکی از بند‌های مهم طرح تاپ را استفاده از داوطلبان خدمت سربازی در بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در این بخش فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند همه یا بخشی از دوره خدمت سربازی خود را در واحد‌های تولیدی و خدماتی و شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی سپری کنند می‌توانند با ثبت نام در سامانه تاپ بنگاه مورد نظر خود را انتخاب و به منظور گذراندن دوران خدمت سربازی امریه دریافت کنند.
وی گفت: نخستین بار است که فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی قادر خواهند بود خدمت خود را در بنگاه‌های بخش خصوصی بگذرانند.
قبادیان با بیان اینکه در اجرای آزمایشی طرح تاپ تاکنون حدود ۷۰۰ شرکت تقاضا‌های خود را در این سامانه ثبت کرده اند گفت: از هم اکنون­ دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان نخبه­­ مشمول­ خدمت سربازی می‌توانند با اشاره به این سامانه تاپ ثبت نام کنند.
وی آدرس این سامانه­ ­www.iranitop.ir­­­ با مراجعه به آدرس این سامانه در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس top.mamt.gov.ir­ مراجعه کنند.

 بومی سازی ۲۰ صنعت ارزبر کشور تا پایان امسال
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۲۰صنعتی که بیشترین ارزبری را دارند و فناوری آن‌ها از خارج وارد می‌شود بومی سازی خواهد شد.
برات قبادیان در نشست خبری با اشاره به طرح‌هایی که در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در حال پیگیری است افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم به ویژه در سال جاری، طرحی تدارک دیده شد تا امسال ۲۰ صنعتی که بیشترین ارزبری را دارند و فناوری آن‌ها از خارج وارد می‌شود به سمت بومی سازی آن‌ها حرکت کنیم که نقش اساسی در مقابله با تحریم‌ها دارد.
وی اضافه کرد: در این طرح در تلاش هستیم تا فناوری‌های وارداتی مورد نیاز کشور را به منظور مقابله با تحریم‌ها بومی‌سازی کنیم و برای این منظور نیاز است تا میان دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و بخش‌های صنعتی پیوندی ایجاد شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اجرای طرح “تاپ” را برنامه متحول‌کننده برای ایجاد هماهنگی میان دانشگاه و صنعت توصیف کرد و گفت: ایجاد و تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، ایجاد تحرک در طرف تقاضای فناوری، جهت‌دهی و هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و ارتقای سطح مهارت دانشجویان و سربازان تحصیل کرده از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.
معاون وزیر صمت، بهروری در صنعت، معدن و تجارت رامهم خواند و افزود: کشور ما در بهره وری عقب است و نیاز داریم به سمت افزایش بهروری در این بخش حرکت کنیم.
قبادیان ۳۰درصد GDP (تولید ناخالص داخلی) کشور را متعلق به صنعت و معدن کشور دانست و تاکید کرد: هر چند در گذشته تلاش‌هایی در زمینه افزایش بهره وری در این عرصه انجام شده، اما وضعیت مطلوب نیست.
وی با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم آغاز شده است گفت: ما درباره تحولاتی که در آینده رقم خواهد خورد کمتر توجه کرده ایم درحالیکه کشور‌های زیادی در این مقوله پیش رفتند.
قبادیان توجه به تحولات در صنعت را مهم ارزیابی کرد و افزود: این تحولات همه ارکان زندگی آحاد بشر را دربر خواهد گرفت و ما هم مستثنی نیستیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.