کد خبر : 7572
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 10:12

آغاز عملیات آسفالت اهواز از ۱۰ روز آینده / طراحی اپلیکیشن ناوگان اتوبوس‌رانی

شهردار اهواز با اشاره به ضرورت اقدام آبفا به انجام تعهدات خود در ترمیم‌ ۱۲۰۰ نقطه حفاری شده، گفت: کار آسفالت مناطق توسط شهرداری اهواز به ترتیب انجام خواهد شد که آغاز آن از حدود ۱۰ روز آینده در منطقه ۳ اهواز خواهد بود. به گزارش خوزتاب به نقل از فارس، موسی شاعری شهردار اهواز

شهردار اهواز با اشاره به ضرورت اقدام آبفا به انجام تعهدات خود در ترمیم‌ ۱۲۰۰ نقطه حفاری شده، گفت: کار آسفالت مناطق توسط شهرداری اهواز به ترتیب انجام خواهد شد که آغاز آن از حدود ۱۰ روز آینده در منطقه ۳ اهواز خواهد بود.

ImageHandler 2 300x212 آغاز عملیات آسفالت اهواز از ۱۰ روز آینده / طراحی اپلیکیشن ناوگان اتوبوس‌رانی

به گزارش خوزتاب به نقل از فارس، موسی شاعری شهردار اهواز چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش می‌شود با یک همت و تلاش شبانه‌روزی شاخصه‌های زیست مطلوب شهری در اهواز ارتقا داده شود زیرا اهواز از کاستی‌های زیادی رنج می‌برد که از گذشته به ارث رسیده است.

وی افزود: باید درآمدهای پایدار و غیرپایدار شهرداری افزایش یابد زیرا هزینه‌های اداره کلان‌شهر اهواز بسیار بالا است.

شهردار اهواز با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، عنوان کرد:  نیاز به انضباط مالی در بخش درآمدها و هزینه وجود دارد، باید ردیف‌ها و آیتم‌های درآمدی جدیدی به شهرداری به‌منظور افزایش درآمدها اضافه شود.

وی گفت: تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود که پروژه‌ها در زمان موردنظر افتتاح شوند و در قراردادهای جدید نیروها در دو شیفت کار می‌کنند و منابع مالی نیز از قبل در نظر گرفته می‌شود.

طراحی اپلیکیشن ناوگان اتوبوس‌رانی

شاعری با اشاره به نیاز شهر اهواز به ۸۰۰ تا یک هزار اتوبوس، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر اهواز وجود دارد که بخشی نیاز به تعمیرات دارند که به سرعت انجام می‌شود اما مقرر شده بود که سالیانه ۵۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اهواز اضافه شود که سال گذشته این اقدام انجام نشد.

وی افزود: هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است به همین دلیل شهرداری دیگر کلان‌شهرها به سمت خرید اتوبوس‌های کارکرده رفتند و ما برنامه داریم در فاز اول ۱۳۰ دستگاه اتوبوس را اورهال کرده وبه مدار بازگردانیم.

شاعری با بیان این‌که ریل‌باس اهواز به‌زودی وارد مدار می‌شود، عنوان کرد: برنامه داریم که با شکست خطوط ثابت گذشته اتوبوس، زمان انتظار مسافران را کاهش دهیم؛ همچنین یکسری خطوط اتوبوس وجود دارد که حجم مسافر کمی دارند اما نیاز به سرویس‌دهی دارند به همین دلیل مقرر شد تعدادی مینی‌بوس وارد مدار شود.

وی گفت: اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی شهر اهواز به سیستم جی‌پی‌اس مجهز می‌شوند و اپلیکیشنی طراحی شده است که شهروندان می‌توانند مکان نزدیک‌ترین اتوبوس را به ایستگاه موردنظر رصد کنند و برای حرکت به سمت ایستگاه برنامه‌ریزی کنند؛ همچنین ۱۴۰ ایستگاه اتوبوس شهر اهواز دارای سایه‌بان می‌شوند.

شهردار اهواز ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل مشکلات سالیان طولانی در اهواز، اظهار کرد: کتاب جامع مشکلات شهر اهواز در حوزه‌های مختلف تنظیم می‌شود که نقشه راهی برای آیندگان نیز باشد؛ منابع مالی اهواز محدود است به همین دلیل باید مشکلات اولویت‌بندی شوند، تاکنون شهرداری حق آلایندگی دریافت نکرده است و دولت نیز باید سهمی که متعهد شده است را بپردازد.

وی افزود: دغدغه همه مسؤولان عالی‌رتبه خوزستان حل مشکل مترو اهواز است اما این قرارداد از ابتدا دارای مشکل اساسی بود و با منابع موجود شهرداری و استان مشکل مترو برطرف نمی‌شود و نیاز به یک عزم و اعتبار ملی برای حل این مشکل است.

برنامه آسفالت مناطق اهواز

شاعری با بیان این‌که وضعیت آسفالت امروز زیبنده شهر اهواز نیست، عنوان کرد: مشکل اساسی آسفالت اهواز شرکت آب و فاضلاب است زیرا حدود یک هزار و ۲۰۰ نقطه در اهواز توسط آبفا حفاری شد و برخلاف تعهدات خود آسفالت انجام نداد؛ شرکت آبفا باید به تعهدات خود عمل کند و اقدامات خود را علمی‌تر و دقیق‌تر انجام دهد.

وی گفت: شهرداری برنامه دارد که آسفالت یک منطقه را به‌طور کامل انجام دهد و سپس وارد منطقه دیگری شود و از حدود ۱۰ روز آینده آسفالت منطقه ۳ اهواز آغاز خواهد شد.

شهردار اهواز با اشاره به خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به مجموعه شهرداری، اظهار کرد: پس از سیل در کارون جزیره‌های جدیدی ایجاد شد که متولی برطرف کردن این موضوع سازمان آب و برق است و با هماهنگی سازمان آب و برق به‌زودی لایروبی کارون آغاز می‌شود اما با توجه به اعتبارات این سازمان همه مشکلات برطرف نمی‌شود و  در مرحله اول جزیره ایجاد شده در شمال پارک جزیره فعلی برداشته می‌شود.

وی افزود: از ۱۷ ایستگاه پمپاژ آب خام که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شد ۱۶ ایستگاه دچار آسیب جدی شد و از مدار خارج شد که امروز بعد از اقدامات همه آن‌ها وارد مدار شدند.

شاعری گفت: در فضای سبز، طراحی پارک‌ها، سیستم آبیاری و نظارت باید شیوه کار تغییر کند و به دنبال این هستیم که سیستم کاشت گیاه کنوکارپوس را به حداقل برسانیم و امسال ۳۰۰ هزار درختچه گل‌دار کاشته شود.

وی افزود: در ایستگاه‌های پمپاژ یک اورهال اساسی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم که در فصل بارندگی با توجه به وضعیت سال گذشته کم‌ترین آب‌گرفتگی‌ها رخ دهد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.