کد خبر : 24817
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 - 22:49

آلودگی هوا را باید پذیرفت!/ سیستمی برای کنترل آلاینده‌ها تعبیه نشده است

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه هیچ سیستمی برای کنترل آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه رامین اهواز تعبیه نشده است و در هر صورت باید برای مدت محدود این شرایط آلودگی را بپذیریم.

آلودگیهواتهران آلودگی هوا را باید پذیرفت!/ سیستمی برای کنترل آلاینده‌ها تعبیه نشده است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن اشاره به پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای استان خوزستان تا آخر هفته اظهار کرد: اگر روند افزایشی آلودگی هوا بیشتر از حد مجاز و استانداردهای لازم باشد، در روزهای آتی تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد. 

وی در رابطه با برخی عوامل آلودگی هوای خوزستان گفت: متاسفانه بیش از هفت ماه است که بنزین یورو ۴ در خوزستان توزیع نمی‌شود و با توجه به شرایط جوی خوزستان و فعالیت مراکز نفتی، یکی از مطالبات اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست از وزارت نفت، توزیع سریع بنزین یورو ۴ در تمام جایگاه‌های سوخت استان خوزستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص آغاز مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی و سرمای زیاد سایر استان‌ها و لزوم استفاده از گاز برای گرمایش آن مناطق، وزارت نفت تصویب کرده است که شرکت گاز خوزستان از ارائه سوخت گاز به نیروگاه رامین اهواز در حد تعیین شده خودداری کند بنابراین سوخت مازوت به عنوان سوخت جایگزین در بخشی از واحدهای نیروگاه رامین در حال استفاده است.

وی افزود: متاسفانه هیچ سیستمی برای کنترل آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه رامین اهواز تعبیه نشده است و در هر صورت باید برای مدت محدود این شرایط آلودگی را بپذیریم.

اشرفی بیان کرد: در این راستا استاندار خوزستان مکاتبات متعددی با مسئولان کشوری داشته است و امیدواریم بتوانیم برای خوزستان سهمیه خاصی از گاز دریافت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.