کد خبر : 9988
تاریخ انتشار : جمعه 1 شهریور 1398 - 16:13

آل کاپونهایی که بعد از یک قرن اکنون در ایران پدید آمده اند!

آل کاپونهایی که بعد از یک قرن اکنون در ایران پدید آمده اند!     حتما همه شما نام آل کاپون را شنیده اید و این نام برای شما یاد آور فیلمهای گانگستری یا نماد قتل و کشتار و خون ریزی است.اما اشتباه نکنید! آل کاپون کیست؟ آل کاپون در دهه ۱۹۲۰ بیش از آنکه

آل کاپونهایی که بعد از یک قرن اکنون در ایران پدید آمده اند!

 

IMG 20190823 WA0062 300x300 آل کاپونهایی که بعد از یک قرن اکنون در ایران پدید آمده اند!

 

حتما همه شما نام آل کاپون را شنیده اید و این نام برای شما یاد آور فیلمهای گانگستری یا نماد قتل و کشتار و خون ریزی است.اما اشتباه نکنید!
آل کاپون کیست؟ آل کاپون در دهه ۱۹۲۰ بیش از آنکه نماد قتل و کشتار باشد ، نماد پولشویی ، اختلاس و قانون شکنی در آمریکا بود.
در آن دهه به دلیل فسادی که در دستگاههای دولتی ، نظامی و سیستم های مالی و اقتصادی کشور آمریکا وجود داشت ، افراد بسیاری مثل آل کاپون پدید آمدند که از راه قانون شکنی ، قاچاق ، اختلاس ، دادن رشوه و…. اقدام به پولشویی میکردند و یک شبه ره صد ساله میرفتند.
دولت آمریکا در آن زمان انقلابی در سیستم مالی ، بانکی و دولتی خود بوجود آورد و به دنبال پاکسازی دستگاههای خود از افراد فاسد افتاد و تقریبا یک دهه به طول انجامید تا توانست جامعه را از وجود افرادی مثل آل کاپون که با دور زدن قانون و جرائم سازمان یافته اقدام به پولشویی میکردند را پاکسازی کند‌.
اما جالب اینجاست که بعد از یک قرن اکنون در ایران ، سیستم ما گرفتار وجود افرادی شده که به اصطلاح یک شبه ره صد ساله میروند.حتما شما هم بارها بین دوستانتان شنیده اید که از افراد میلیاردری در جامعه نام میبرند و میگویند فلانی تا دیروز نان شب نداشت بخورد یا فلانی تا دیروز یک شخص ساده مثل خودمان بود اما حالا یک‌میلیاردر شده است! فلافل فروشی را مثال میزنند که در مدت کوتاهی تبدیل به شهرام‌جزایری شد و یا دلال کوچک دلار و ارزی که یک شبه به دلال بزرگ نفتی تبدیل شد. و یا صاحب یک مبلمان فروشی در تهران که اکنون تبدیل به صاحب یک بانک و مجتمع تجاری بزرگ شده است! این چگونه ممکن است؟ آری درست حدس زدید ؛ میشود گفت سیستم دولتی و مالی کشور ما بعد از یک قرن اکنون به حال روز سیستم دولتی آمریکا در ۱۰۰ سال پیش در آمده ، سیستمی که در آن وجود افراد فاسد زمینه ساز پدید آمدن آل کاپونهایی میشود که یک قرن پیش در آمریکا از بین رفته اند. آل کاپونهایی که با دور زدن قانون و اختلاس پول کثیف را به پول تمیز یا ثروتی که در ظاهر از راه‌های مشروع و قانونی به دست آمده است، تبدیل می‌ کنند.
اما چند ماهیست با روی کار آمدن حجت الاسلام رییسی بر مسند ریاست قوه قضائیه شاهد انقلابی در دستگاه قضا و عزم آن برای مبارزه با فساد هستیم که امیدواریم راهی برای پاکسازی سیستم و جامعه از این مفسدان باشد.

✍یادداشتی از مهدی قمر

#آل_کاپون #اختلاس #پولشویی #قوه_قضائیه #فساداقتصادی #مفسد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.