کد خبر : 26085
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 18:12

بازگشت گروه ملی فولاد ایران به مسیر توسعه؛

آیین عملیات احداث فاز دوم کارخانه فولادسازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور مسئولین کشوری و استان خوزستان برگزار شد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در خوزتاب بخوانید

آیین آغاز عملیات احداث و تکمیل پروژه فاز دوم کارخانه فولادسازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

IMG 20230224 175845 039 آیین عملیات احداث فاز دوم کارخانه فولادسازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور مسئولین کشوری و استان خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، روز پنج شنبه ۴ اسفندماه، مراسم آغاز عملیات احداث و تکمیل پروژه فاز دوم کارخانه فولادسازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور آقای حسینی محراب استاندار خوزستان، دکتر حسینی و مهندس یوسفی نمایندگان مردم شریف اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران، دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل گروه توسعه ملی بانک ملی، مدیران و سرپرستان بانک های استان، اصحاب رسانه و عموم همکاران، در تالار اجتماعات گروه ملی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم که با قرائت کلام الله مجید و سرود ملی آغاز شد، دکتر علی محمدی مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سخنانی ضمن خیرمقدم به مهمانان، اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته بود که در گروه ملی فولاد شرایط مناسبی وجود نداشت اما با گذشت یک سال شرایط به گونه ای بهبود یافته است که در حال حاضر آیین تکمیل عملیات فاز دوم کارخانه فولادسازی در حال انجام است، و گروه ملی فولاد در یک جو آرام و با ۳ هزار جوان پر انرژی در حال فعالیت است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای در این شرکت تغییر کرده است که به دنبال استخدام ۵۰۰ نیروی جدید هستیم و آنچه که سبب این تغییرات شده است همت جوانان و مدیران مجموعه گروه ملی است.

IMG 20230224 181846 191 آیین عملیات احداث فاز دوم کارخانه فولادسازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور مسئولین کشوری و استان خوزستان برگزار شد

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران ضمن امیدواری برای احداث کارخانه احیاء در شرکت، که ارزش افزوده بیشتری دارد ادامه داد: به همت استاندار محترم، شورای تامین و ستاد تسهیل استان و بانک ملی ایران اقدامات خوبی انجام شده است و رکود تولید ماهانه که مربوط به سال ۹۴ بود شکسته شد.

وی با اشاره به تلاش برای رسیدن به شرایط سال ۱۳۹۱ تصریح کرد: با وجود انجام اقدامات مناسب هنوز از میزان تولید رضایت کامل نداریم چرا که گروه ملی دارای ظرفیت های بیشتری است و با همت و غیرت کارکنان می توان به شرایط تولید و رکوردهای بهتر رسید.
محمدی با اشاره به اینکه پرسنل گروه ملی از بهترین نیروهای نورد هستند، اضافه کرد: گروه ملی در حال طی یک فرایند مناسب است و برنامه های خود را یک به یک اجرا می کند و رکودهای تولید خود را بهبود می بخشد با این حال نیازمند حمایت و همت هیات مدیره بانک ملی است تا به شرایط سال ۹۱ برسیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های بانک ملی که سهامدار اصلی گروه ملی فولاد ایران است، تصریح کرد: امیدواریم با حضور دکتر موسوی، دکتر عزیزنژاد و دکتر مدرس خیابانی و حمایت ایشان و ارائه نیازمند‌یهای خود به صورت دقیق شاهد اتفاقات خوبی در گروه ملی باشیم و یک مسیر بهتری را باز کنیم، چرا که همواره بانک ملی حمایت خود را از گروه ملی داشته است.

در ادامه مهندس یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت های چشمگیر و مشهود گروه ملی فولاد سخنانی ایراد و حمایت سهامداران از مدیرعامل توانمند و طرح های توسعه این مجموعه عظیم صنعتی را خواستار شدند.

سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان هم با اشاره به توانمندیهای جوانان غیرتمند و جهادی در عرصه صنعت، رفع وابستگی و اثرات تحریم را از نتایج درخشان این نگاه کلان در جمهوری اسلامی توصیف کردند.

سپس دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل گروه توسعه ملی اظهار داشتند، احداث فاز دوم کارخانه تولید فولاد گروه ملی در راستای تحقق سیاست های مقام معظم رهبری است و با افتتاح فاز دوم کارخانه تولید فولاد هم ارز آوری و هم تکمیل زنجیر تولید ارزش، صادرات، تولید داخلی، اشتغال و همه‌ی آن سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال بیان کردند اجرا و به سمت یک ایران مقتدر حرکت خواهیم کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته مدیرعامل و کارکنان گروه ملی برای بهبود شرایط سال گذشته افزود: گروه ملی فولاد علاوه بر تلاش در حوزه اقتصادی با توجه به اینکه تولید و مصرف فولاد به عنوان سند توسعه یافتگی در نظر گرفته می شود، در جنگ نیز دین خود را با اهدای چندین شهید، جانباز و آزاده ادا کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ملی ادامه داد: امروز نیز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و به گفته رهبر معظم انقلاب کارگران، مهندسین و مدیران صنعت سربازان این جنگ هستند.

مدرس خیابانی ضمن اعلام حمایت از احداث فاز دوم کارخانه فولادسازی اضافه کرد: احداث این کارخانه یک کار جمعی است که نیازمند حمایت مسئولین استانی است، گروه ملی فولاد ایران در اهواز به گونه ای است که احداث چنین مجموعه عظیمی در کشور به سختی امکان پذیر است در واقع گروه ملی فولاد ایران در اهواز و ذوب آهن اصفهان ستاره‌های بی تکراری در کشور هستند باید در سطح مطلوب آنها را نگه داریم و در حدامکان توسعه داد.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید فولاد در گروه ملی دو میلیون تن است که در حال حاضر با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد آن در حال فعالیت است، این امر رضایت بخش نیست و باید تلاش شود از حداکثر ظرفیت استفاده نماییم، یکی از شرایط استفاده از حداکثر ظرفیت کارخانه مسائل مالی و تامین بودجه است که انتظار می رود هیات مدیر بانک ملی و نمایندگان محترم در این خصوص چاره جویی لازم را داشته باشند.

مدرس خیابانی در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از موانع رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، انرژی است، بر اساس قانون مجلس کارخانجات مصرف کننده باید نسبت به احداث نیروگاه انرژی اختصاصی اقدام کنند و در این حوزه سرمایه گذاری کنند، گروه ملی فولاد ایران نیز باید این مورد را در برنامه‌های خود مد نظر قرار دهد تا زیرساخت های لازم برای تولید را تامین شود.

دکتر موسوی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از دیگر سخنرانان این مراسم با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در حمایت از گروه ملی فولاد ایران در ادامه بیان کرد: همان حسی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس نسبت به خوزستان وجود داشت، امروز نیز نسبت به این استان وجود دارد. وی اظهار کرد: استان خوزستان در ۸ سال دفاع مقدس دین خود را ادا کرده است، وظیفه ما و همه مسئولین این است که خود را در برابر مشکلات خوزستان مسئول بدانیم، چرا که مردم خوزستان هر چه داشتند در ۸ سال دفاع مقدس عرضه کردند.

وی با اشاره به اینکه توسعه خوزستان مطالبه همه مردم ایران است، افزود: علی رغم بی مهری‌هایی که در دهه گذشته نسبت به گروه ملی فولاد صورت گرفت، در یکی دو سال اخیر تلاش کرده ایم مشکلات و مسائل این شرکت مرتفع شود، در ابتدای این کار تلاش شد که برای کارکنان این شرکت مشکلات معیشتی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: ما در بانک ملی ایران خود را متعهد میدانیم که گروه ملی فولاد ایران را مجددا به دوران اوج خود بازگردانیم برای این کار یک مسیر طولانی در پیش داریم حضور دکتر مدرس خیابانی نوید بخش روزهای خوب در این شرکت است علاوه بر آن هماهنگی های انجام شد و هم افزایی صورت گرفته بانک ملی و گروه ملی فولاد این شرکت را دوباره به اوج برگردانیم و به محور توسعه استان تبدیل کنیم چرا که گروه ملی فولاد این ظرفیت را دارد.

موسوی ادامه داد: بانک ملی ایران به عنوان یک مجموعه مالی در کنار گروه ملی فولاد خواهد بود چرا که وظیفه ما کمک به توسعه و رفع چالش‌های حوزه صنعت است و با وجود محدودیت های قانونی در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از این شرکت حمایت لازم را داشته باشیم چرا که به هیچ وجه به دنبال بنگاه داری نیستم بلکه هدف ما بنگاه سازی، توسعه آن و سپس واگذری آنها به اهل آن است.

در ادامه آقای حسینی محراب استاندار خوزستان با اشاره به تاریخچه پر افتخار مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران در دوران دفاع مقدس نقش کم نظیر آن در اقتصاد و اشتغال استان در دوران سازندگی، اقدامات انجام شده در گروه ملی را بسیار مثبت و مطلوب توصیف و حمایت کلیه سازمان های ذیربط را در رفع موانع تولید این مجموعه ارزشمند خواستار شدند.

حسینی محراب با اشاره به تعداد شهدای صنعت فولاد و گروه ملی بیان داشت: صنعت فولاد و گروه ملی شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داد؛ اکنون ما باید هر چه در توان داریم برای آن‌ها انجام دهیم.وی به رشد قیمت‌ها در بازار اشاره کرد و عنوان داشت: کشور باید به اوج تولید برسد تا نیاز خارجی نداشته باشیم؛ همچنین مسئله رشد باید در پائین دست فولاد متمرکز شود.

استاندار خوزستان افزود: زمانی که مدیریت مشارکتی صورت می‌گیرد و همه خود را مسئول می‌دانند، رشد صورت می‌گیرد؛ مشکلات نیز زمانی به وجود می‌آید که مدیران و کارکنان هرکدام مسیر خود را می‌پیمایند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در پائین دست فولاد انجام شود، تصریح کرد: تغییر در چرخه پائین دست رشد را به صورت تساعدی افزایش خواهد داد.وی ابراز داشت: جهت گیری رشد استان با صنایعی همچون فولاد آغاز شده است و میخواهیم زنجیره ارزش را به گونه‌ای شکل دهیم که بازارهای منطقه را با صادرات‌ در بخش‌های پائین دست دریافت کنیم.

استاندار خوزستان گفت: از تکنسین‌های حرفه‌ای در گروه ملی درخواست می‌شود تا کمک کنند که با تحقیقاتشان این جهت‌گیری را درخصوص فولاد ایجاد کنیم.

گفتنی است ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون کفن شرکت در محل یادمان شهدای گمنام گروه ملی و در انتها حضور در محل فاز دوم کارخانه فولادسازی و اعلام رسمی رمز آغاز عملیات احداث و تکمیل این پروژه استراتژیک توسط فرزند یکی از شهدای گروه ملی صنعتی فولاد ایران پایان بخش این مراسم بود.

روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.