کد خبر : 1143
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1396 - 17:23

اجرای طرح مقابله با ریزگردها در هفت کانون در خوزستان

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: هفت کانون و حدود ۳۵۰ هزار هکتار زمین مولد گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده است که تاکنون در بیش از ۴۳ درصد این اراضی اقدامات لازم برای مقابله با ریزگردها انجام شده است. فرامند هاشمی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: یکی از

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: هفت کانون و حدود ۳۵۰ هزار هکتار زمین مولد گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده است که تاکنون در بیش از ۴۳ درصد این اراضی اقدامات لازم برای مقابله با ریزگردها انجام شده است.
57459829 اجرای طرح مقابله با ریزگردها در هفت کانون در خوزستان
فرامند هاشمی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: یکی از اقدامات موثری که در سطح استان به منظور جلوگیری از پدیده ریزگردها انجام داده ایم این است که طرح جامع عملیاتی، اجرایی مهار و کنترل کانون های مولد گرد و غبار را با دستگاه های اجرای خوزستان تدوین کرده ایم.

وی با بیان این که در حال حاضرهفت کانون با مساحتی معادل ۳۵۰ هزار هکتار زمین مولد گرد و غبار در خوزستان وجود دارد گفت: اکنون۴۰ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب شرق اهواز به دلیل وضعیت فوق بحرانی مورد تمرکز فعالیت های بیابان زدایی قرارگرفته ست.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین عبور از موانع طبیعی از دیگر برنامه هایی بود که برسر راه اجرای فعالیت های بیابان زدایی قرار داشت اما با همکاری ادارات این مشکلات را برطرف کردیم.

وی تصریح کرد: به منظور مقابله با ریزگردها در حوزه تأمین منابع مالی نیز با مصوبه دولت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص پیدا کرده است.

هاشمی زاده گفت: هماهنگی های اجتماعی لازم نیز در این خصوص انجام شده و ما شاهد مشارکت خوب مردم در اجرای این پروژه بوده ایم.

وی افزود: همچنین تشکیل واحد جذب ایده های جدید و کمیته فنی با حضور بخش خصوصی و دولتی نیز به منظور مبارزه با ریزگردها از دیگر اقدامات موثر در اجرای این طرح است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: تاکنون ۸۰۳ نفر در طرح آبرسانی به صورت مستقیم مشغول بکار شده اند و در طرح نهال کاری نیز ۶۵۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون ۳۷ روستا با مساحت ۴۰ هزار هکتار و حدود ۸۸۹ خانوار با جمعیتی حدود ۲ هزار نفر در اولین طرح بیابان زدایی قرار دارند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: تاکنون کاشت نهال در هفت هزارهکتار با همکاری بسیج و پیمانکاران محلی انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.