کد خبر : 6951
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 خرداد 1398 - 3:56

اجرای قانون مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی از مرداد ماه امسال

سرپرست اداره کل دفترفنی ، امور عمرانی حمل و نقل و ترافیک استانداری از اجرای قانون مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی برای ساختمان های ۷ طبقه از مرداد ماه سال جاری خبر داد . به گزارش خوزتاب، هدایت اله زارع زاده که در اولین جلسه کارگروه تخصصی صنعت ساختمان سخن میگفت اظهار داشت ؛

سرپرست اداره کل دفترفنی ، امور عمرانی حمل و نقل و ترافیک استانداری از اجرای قانون مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی برای ساختمان های ۷ طبقه از مرداد ماه سال جاری خبر داد .

ImageHandler 3 اجرای قانون مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی از مرداد ماه امسال

به گزارش خوزتاب، هدایت اله زارع زاده که در اولین جلسه کارگروه تخصصی صنعت ساختمان سخن میگفت اظهار داشت ؛ براساس ماده ۴ قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی به امور فنی در بخشهای ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای می باشد به همین منظور استفاده از مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی امری اجتناب ناپذیر بوده و پس از جلساتی که در این خصوص برگزار شد لزوم اجرای این قانون به شهرداری اهواز ، اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ شده است .

وی افزود : ساخت و سازهای بی کیفیت و غیراستاندارد یکی از معضلات صنعت ساختمان در شهرهای بزرگ می باشد که به دلیل ورود افراد غیر متخصص به این صنعت در سالهای اخیر شاهد گسترش ایت ساختمانها بوده ایم و اجرای قانون ورود مجریان ذیصلاح به صنعت ساختمان می تواند شرایط و کیفیت ساختمانها را بهبود ببخشد .

سرپرست اداره کل دفترفنی در ادامه از تقلیل زمان تشکیل پرونده تا صدور پروانه به مدت یک مدت هفته خبرداد و گفت ؛ تسهیل در مراحل صدور پروانه مجریان ساختمانی ذیصلاح از سوی اداره کل راه و شهرسازی از دیگر مصوبات این کارگروه بود به نحوی که تا پایان تیرماه سال جاری زمان صدور پروانه صلاحیت اجرا از زمان تشکیل تا تکمیل پرونده و صدور پروانه ساختمانی حداکثر به یک هفته تقلیل یابد .

زارع زاده در پایان گفت ؛ به زودی نیز جلسه ای جهت تبیین و هماهنگی لازم بین مجریان ذیصلاح با تشکل های صنعت ساختمان و انبوه سازان از طریق اداره کل دفترفنی استانداری برگزار خواهد شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.