اخبار کوتاه از فوتبال

برانکو: طارمی به مهم‌ترین بازی ما می‌رسد سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، مهاجم ملی‌پوش این تیم تا زمان دیدار مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرایط مطلوب خواهد رسید. برانکو ایوانکوویچ ظهر دیروز پس از بازگشت تیمش از اردوی اوکراین، اظهار داشت: ما اردوی‌مان را تمدید نکردیم. همه

برانکو: طارمی به مهم‌ترین بازی ما می‌رسد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، مهاجم ملی‌پوش این تیم تا زمان دیدار مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرایط مطلوب خواهد رسید.

بارگیری 2 300x168 اخبار کوتاه از فوتبال
برانکو ایوانکوویچ ظهر دیروز پس از بازگشت تیمش از اردوی اوکراین، اظهار داشت: ما اردوی‌مان را تمدید نکردیم. همه چیز طبق برنامه بود و شرایطی عالی در کمپ دیناموکیف داشتیم. زمین و هتل عالی بودند و سه بازی دوستانه کردیم. در این بین تنها اشکال این بود که تعداد بازیکنان آن‌طور که می‌خواستیم نبود و بازیکن کم داشتیم. وی افزود: در مدت زمان اقامت‌مان در اوکراین وحید امیری مشکل کمر درد داشت و منشا هم یک کسالت مختصری داشت که این مشکل نیز به زودی حل خواهد شد.برانکو در پاسخ به این سؤال که مهدی طارمی در اواخر اردوی اوکراین به تمرینات پرسپولیس اضافه شد و در خصوص بازگشت او و آیا از شرایطش رضایت دارد یا نه، اظهار داشت: خوشحالم که مهدی برگشت. البته او نرفته بود که برگردد. ما، کادرفنی، بازیکنان، باشگاه و همه خوشحال هستیم که مهدی به تیم برگشته است. خود این بازیکن دوست داشت به فوتبال اروپا برود و این اتفاق رخ نداد. طبیعی است حالا که دیرتر به تمرینات آمده، کمی برای آمادگی صددرصد نیاز به زمان داشته باشد، اما مهم این است که او به مهم‌ترین بازی ما که دیدار با الاهلی است، می‌رسد. تا آن بازی ما یک ماه زمان داریم.وی درباره صحبت‌های متناقضی که مبنی بر برگزاری سوپرجام، دربی و تعویق این مسابقات شنیده می‌شود، تصریح کرد: من از جدیدترین اطلاعات خبری ندارم و نمی‌دانم وضعیت مسابقات چگونه است، اما به هر حال دیدار سوپر جام و همین‌طور شروع مقتدرانه در لیگ برتر برای ما بسیار مهم است.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ما امکان این را داریم با برتری در سوپرجام یک جام قهرمانی دیگر را کسب کنیم و همین‌طور برگزاری دربی نیز بسیار جذاب است، اما دقیقاً نمی‌دانم در حال حاضر شرایط برگزاری این مسابقات چگونه است.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد زمان دقیق حضور بشار رسن، بازیکن عراقی این تیم در تمرینات سرخپوشان، خاطرنشان کرد: از این موضوع هم اطلاع دقیقی ندارم، اما باشگاه به دنبال وضعیت اوست. این بازیکن چند بازی دیگر باید در لیگ عراق انجام بدهد و پس از آن به تیم ما اضافه می‌شود.
تأکید دوباره سازمان لیگ بر انجام سوپر جام
با تأکید سازمان لیگ، سوپرجام در تاریخ اعلام شده برگزار می‌شود. در حالی که سازمان لیگ روز گذشته اعلام کرد دیدار سوپرجام بین تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران ساعت ۲۱ روز ۳۰ تیرماه برگزار می‌شود اما اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس همچنان در تلاش است دربی اروپایی در کشور آلمان برگزار شود.اسپانسر این دو باشگاه دیروز بار دیگر از برگزاری دربی در آلمان در تاریخ ۳۱ تیر صحبت کرد اما سازمان لیگ پس از این موضوع با تکرار موضع روز یکشنبه خود اعلام کرد که سوپرجام در راس ساعت اعلام شده در تاریخ ۳۰ تیر برگزار می‌شود.اسپانسر این دو باشگاه اعلام کرده که موافقت سازمان لیگ برای لغو سوپرجام و برگزاری دربی را گرفته است اما مسئولان سازمان لیگ تأکید کردند که سوپرجام در روز اعلام شده برگزار خواهد شد.
زنگ خطر برای طارمی و دانیال ماهینی
با اعلام وثوق احمدی، خطر محرومیت برای مهدی طارمی و دانیال ماهینی وجود دارد. روزبه وثوق احمدی دیروز در رابطه با فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان نکته مهمی را بیان کرد. او با بیان اینکه فسخ یک طرفه می‌تواند تبعات سنگینی برای بازیکنان داشته باشد گفت: فسخ یک جانبه یک تیغ دو لبه است. درست است که فسخ قرارداد بازی بازیکنان مهیا شده اما اگر به محض اینکه بازیکن اعلام کند فصل تمام شده و به دلیل دریافت نکردن پول، قراردادش را فسخ کند، باشگاه مبدا می‌تواند شکایت کند که او نمی‌توانسته طبق قانون این کار را انجام دهد چرا که به تعهداتشان عمل کرده‌اند و در این لحظه بررسی‌ها انجام می‌شود و اگر فسخ غیر موجه باشد، بازیکن جریمه می‌شود.او افزود: ما نمی‌توانیم جلوی بازیکن را بگیریم که فسخ نکند تا بررسی‌ها انجام شود. مثال بارز آن هم مهدی طارمی است. او فسخ کرد و برای پرسپولیس هم بازی کرد اما کماکان پرونده شکایت ریزه اسپور در فیفا باز است. اگر فسخ کنند و غیر موجه باشد غرامت وجود دارد و میزان غرامت به شرایط و سن و سال و پارامترهای زیادی بستگی دارد. کمیته تعیین وضعیت بر اساس آن، رای صادر می‌کند. اگر فسخ قرارداد غیر موجه باشد به محرومیت چهار ماه و شش ماه منجر می‌شود. باشگاه جدید هم چون این بازیکن را تحریک کرده، دعوت می‌شود و برای این موضوع سؤال می‌شود و می‌تواند تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود. باید خیلی دقت کنند که حق فسخ را به هر نحوی استفاده نکنند. ممکن است تاوان سنگینی داشته باشد.
به این ترتیب خطر محرومیت چهار تا شش ماهه برای طارمی به دلیل فسخ یک طرفه با ریزه اسپور ترکیه و دانیال ماهینی که استقلال خوزستان مدعی است فسخش غیرقانونی بوده وجود دارد و از طرفی حتی باشگاه سایپا هم در ماجرای دانیال ماهینی می‌تواند متضرر شود.
قلعه‌نویی: یک مهاجم خوب خارجی می‌خواهیم
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در مورد برنامه تیمش تا آغاز فصل گفت: بنا داریم چهارشنبه یک دیدار دوستانه دیگر برگزار کنیم و احتمالا روز شنبه هفته آینده نیز در دیداری دوستانه با سپاهان روبه‌رو می‌شویم که این دو بازی پایان کار ما پیش از شروع فصل است. امیدوارم این دو بازی نیز به ما کمک کند تا به شرایط مطلوب نزدیک شویم و لیگ را از مشهد مقدس خوب شروع کنیم.قلعه‌نویی در پایان در مورد اردوی ترکیه نیز گفت: اردوی بسیار خوبی را پشت سر می‌گذاریم. تمرینات منظم و تلاش بچه‌ها بسیار خوب است و امیدوارم ثمره انتخاب خوب خود را در طول فصل ببینیم.سرمربی سبزپوشان در مورد نقل و انتقالات تیمش هم اظهارکرد: ما دیگر خروجی نداریم و مایل هستیم یک مهاجم خوب خارجی جذب کنیم که اگر این اتفاق هم رخ دهد تیم ما کامل است.
محسن کریمی سهمیه بالای ۲۳ سال است
با اعلام محمودزاده، بازیکن جوان استقلال سهمیه بالای ۲۳ سال محسوب می‌شود و آبی‌ها حالا مجبور به خارج کردن دو نفر از لیست بازیکنان بالای ۲۳ سال خود هستند.محسن کریمی بازیکن استقلال که متولد شهریور سال ۷۳ است، با اعلام محمودزاده در لیست بالای ۲۳ سال استقلال قرار می‌گیرد.او در این رابطه گفت: بازیکنانی که در TMS ثبت می‌شوند باید با توجه به قوانین فیفا متولد ۱۱ دی ۷۳ به بعد باشند تا در رده امید قرار بگیرند و ما نمی‌توانیم قوانین متفاوت با فیفا داشته باشیم. اگر ما جز یازدهم دی را اعمال کنیم دیگر از نظر فیفا امید نیست. بزرگتر از تاریخ ۱۱ دی ۷۳ دیگر «امید» حساب نمی‌شود.به این ترتیب استقلال باید دو بازیکن را از لیست خود خارج کند و با توجه به اینکه محسن کریمی در حال گذراندن دوران نقاهت پس از عمل جراحی است، احتمالا از گزینه‌های اصلی خروج از لیست ۱۸ نفره استقلال باشد.
انصاری‌فرد فصل بعد جایی در المپیاکوس ندارد
یک سایت یونانی اعلام کرد کریم انصاری‌فرد جایی در برنامه‌های بسنیک هسی، سرمربی آلبانیایی المپیاکوس ندارد.به گزارش رادیو ورزش یونان، به نظر می‌رسد کریم انصاری‌فرد برای فصل آینده باید به دنبال تیم جدیدی باشد. بعد از زمزمه‌هایی مبنی بر خروج این بازیکن از تیم قهرمان لیگ یونان این‌بار سایت رادیو ورزش یونان نیز درباره وضعیت بازیکن ایرانی، نوشت: بسنیک هسی، سرمربی المپیاکوس به دنبال بازیکن دیگری به جای انصاری‌فرد است و به سران باشگاه اعلام کرده است که جانشینی برای این بازیکن ایرانی پیدا کند. به همین خاطر به نظر می‌رسد دیگر جایی برای مهاجم ایرانی در المپیاکوس وجود ندارد و او بعد از نیم فصل حضور در این تیم باید به فکر تیم دیگری باشد.چند تیم از لیگ هلند به شدت به دنبال جذب کریم انصاری‌فرد هستند و به نظر می‌رسد که او فصل جدید را در لیگ هلند سپری خواهد کرد.
اعلام آمادگی مجلس برای کمک به رفع تهدید AFC
رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از احتمال محرومیت تیم‌های باشگاهی فوتبال کشورمان برای حضور در مسابقات منطقه‌ای و جهانی در پی تصمیم AFC خبر داد و گفت که این فراکسیون تدوین طرحی در این زمینه و یا ضرورت ارایه لایحه از سوی دولت برای حل این مشکل را مورد بررسی قرار می‌دهد.محمدرضا تابش اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی از این است که AFC قصد دارد با اهرم اقتصادی کشورهایی که تیم‌هایشان بدهی دارند چه به سایر تیم‌ها، چه کشورهای خارجی و حتی در داخل بدهی مالیاتی دارند را از حضور در مسابقات منطقه‌ای و جهانی محروم کند و این مسئله قابل توجهی است که اگر به درستی برای آن تدبیر نشود شامل برخی تیم‌های باشگاهی کشورمان نیز خواهد شد.وی افزود: به نظر می‌رسد شیطنت‌های سیاسی از سوی برخی کشورهای منطقه در اتخاذ این تصمیم تأثیرگذار بوده است.تابش اضافه کرد:‌ فراکسیون ورزش مجلس روز چهارشنبه بعد از جلسه علنی مجلس جلسه اضطراری در این رابطه خواهد داشت که در این جلسه از فدراسیون فوتبال، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌ها،‌ وزارت اقتصاد و امور مالیاتی دعوت کرده‌ایم تا موضوع را به طور همه جانبه مورد بحث و بررسی قرار دهیم و اگر لازم بود دولت لایحه‌ای را در این زمینه تقدیم مجلس کند یا نمایندگان با تدوین طرحی راهکار جلوگیری از محرومیت تیم‌های باشگاهی کشورمان را پیدا کنند.رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر ضرورت توجه وزارت ورزش و دولت برای حل این موضوع همچنین گفت: این تصمیم تهدید جدی برای فوتبال کشورمان است و ما امیدواریم دولت در این زمینه چاره‌اندیشی کند تا وارد فاز محدودیت نشویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.