کد خبر : 11867
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1398 - 3:53

ادعای روزنامه فرانسوی فیگارو در خصوص نحوه بازداشت روح الله زم

جرج مالبرونو، خبرنگار ارشد فیگارو فرانسه به نقل از منابعش می‌گوید: احتمالا منابع اطلاعاتی سپاه پاسداران زن جوانی را به پاریس فرستاده تا #زم را قانع کند به دیدار ایت‌الله سیستانی در عراق برود، زم پذیرفته و احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است وزارت کشور فرانسه در گفتگو با روزنامه

جرج مالبرونو، خبرنگار ارشد فیگارو فرانسه به نقل از منابعش می‌گوید:
احتمالا منابع اطلاعاتی سپاه پاسداران زن جوانی را به پاریس فرستاده تا #زم را قانع کند به دیدار ایت‌الله سیستانی در عراق برود، زم پذیرفته و احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است

IMG 20191016 052938 164 300x188 ادعای روزنامه فرانسوی فیگارو در خصوص نحوه بازداشت روح الله زم

دستگیری روح اله زم

وزارت کشور فرانسه در گفتگو با روزنامه Le_Figaro تایید کرده که زم در فرانسه پناهنده سیاسی و تحت محافظت پلیس این کشور بوده؛ فرانسه همچنین مسافرت او به #عراق را تایید کرده است.

IMG 20191016 075641 392 176x300 ادعای روزنامه فرانسوی فیگارو در خصوص نحوه بازداشت روح الله زم

روزنامه فیگارو روح الله زم

خبرنگار ارشد فیگارو معتقد است فرانسه با عدم جلوگیری از سفر او به عراق بازداشت روح‌الله زم را تسهیل کرده.

فیگارو معتقد است زم با سرویس‌های امنیتی فرانسه علیه کشورش همکاری می‌کرده‌ است.

یکی از منابع فیگارو معتقد است وزارت کشور فرانسه با عدم جلوگیری از سفر او به نجف خواسته بن‌بست ایجاد شده در وضعیت دو زندانی فرانسوی (عادلخواه و دوست‌اش رولاند مارشال) در ایران را برطرف کند.

یک منبع آشنا به روابط ایران و فرانسه به فیگارو گفته: «دستگیری زم با میزانی از همدستی سرویس‌های فرانسه می‌تواند باعث ایجاد گفتگوهایی برای آزادی عادلخواه و دوست‌اش شود». گفتگویی‌ که می‌تواند شامل دستور نخست‌وزیر فرانسه برای عدم استرداد یک مهندس ایرانی بازداشت شده در فرانسه به آمریکا هم‌ بشود.

…………………………………………………………

♨ همسر روح‌الله زم: شوهرم ۱۹ مهر از پاریس به بغداد پرواز کرده‌ بود

? یک رسانه فارسی‌زبان خارج‌از کشور، به‌نقل‌از مهسا رازانی، که او را همسر روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز، نامیده، نوشته: همسرم جمعه عصر ۱۹مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به بغداد رفت.

▪️او توقف کوتاهی در امان، پایتخت اردن، داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهر به بغداد رسید. ۲۴ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و به تماس‌های زیاد من پاسخ نداد.

▪️تا بامداد روز یکشنبه که در تماس تلفنی یک‌ دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم تا این‌ که در رسانه‌های ایران خبر بازداشت‌اش منتشر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.