کد خبر : 1403
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 8:03

اردوغان نیروهای کرد در سوریه و عراق را به حمله تهدید کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد که کشورش اقدامات دیگری را علیه گروه‌های شبه‌نظامی کرد در سوریه و عراق انجام خواهد داد و از آمریکا خواست تا به حمایت از چنین گروه‌هایی پایان دهد. به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد که کشورش به حملات جدیدی علیه گروه‌های شبه‌نظامی کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد که کشورش اقدامات دیگری را علیه گروه‌های شبه‌نظامی کرد در سوریه و عراق انجام خواهد داد و از آمریکا خواست تا به حمایت از چنین گروه‌هایی پایان دهد.
139601272218510710553414 300x209 اردوغان نیروهای کرد در سوریه و عراق را به حمله تهدید کرد
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد که کشورش به حملات جدیدی علیه گروه‌های شبه‌نظامی کرد در سوریه و عراق دست خواهد زد.

اردوغان، روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: «ما ناچار از ادامه حملات خود (علیه شبه‌نظامیان کرد) هستیم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «ما زمان و تاریخ مشخصی را برای اقدام خود مشخص نمی‌کنیم اما آنها خواهند دانست که ارتش ترکیه خواهد آمد.»

اردوغان که خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از گروه‌های کرد شده، همچنین یادآور شد که در دیدار ماه آینده خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره موضع کشور خود تبادل‌نظر خواهد کرد.

آمریکا در روزهای جمعه و شنبه با هدف جلوگیری از برخورد گروه‌های کرد و نیروهای ترکیه با یکدیگر، نیروها و خودروهای زرهی خود را به اطراف چندین شهر سوریه اعزام کرده است و مقام‌های کرد استقرار این نیروها را با هدف ایجاد حائل میان آنها و نیروهای ترکیه توصیف کرده‌اند.

پیشتر گزارش شده بود که در اوائل سال جاری میلادی حدود ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا پس از بروز درگیری میان کردهای سوریه و نیروهای نظامی ترکیه وارد شهر «منبج» در شمال سوریه شدند که ۵۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد.

آمریکا در عراق و سوریه، از نیروهای کرد از جمله با توسل به حملات هوایی حمایت می‌کند، و به طور مشخص در سوریه با «نیروهای دموکراتیک سوریه» همکاری می‌کند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» عمدتا از نیروهای کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» تشکیل شده، گرچه برخی جنگجویان عرب هم در گروه عضویت دارند. ترکیه یگان‌های مدافع خلق را گروهی تروریستی و مرتبط با شبه‌نظامیان کرد حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند و حملاتی را علیه مواضع آنها در سوریه ترتیب داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.