کد خبر : 19809
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آبان 1400 - 17:11

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح اهم عملکرد نیمه نخست سال 1400 عنوان کرد؛

از تحقق حفر و تکمیل ۳۶ حلقه چاه های نفت و گاز تا انجام بیش از ۲ هزار عملیات فنی و تخصصی در قالب خدمات یکپارچه

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۳۶ حلقه چاه های نفت و گاز و به موازات آن تحقق ۲۰۵۳ عملیات فنی و تخصصی در قالب ارائه خدمات یکپارچه صنعت حفاری در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

 

IMG 20211024 170357 243 از تحقق حفر و تکمیل 36 حلقه چاه های نفت و گاز تا انجام بیش از 2 هزار عملیات فنی و تخصصی در قالب خدمات یکپارچه

 

KHUZTAB

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب به نقل از نشریه مشعل؛ دکتر حمیدرضا گلپایگانی در تشریح اهم عملکرد و فعالیت های شرکت از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری ، اظهار کرد: این شرکت با شرکت های متقاضی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بخش خصوصی فعال در پروژه های صنعت نفت نظیر طرح توسعه ۲۸ مخزن همکاری مستمر و مشارکت دارد.

 

وی با این توضیح که از چاه های حفر شده در شش ماه گذشته پنج حلقه توسعه ای، یک حلقه اکتشافی و ۳۱ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است، افزود: متراژ ثبت شده در این دوره ۳۲ هزار و ۴۵۸ متر بوده است.

 

گلپایگانی با بیان اینکه این شرکت بیش از ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک خود دارد، گفت: از این تعداد هم اکنون ۵۸ دکل در چرخه عملیات قرار دارد که ۱۲ دستگاه در حفاری چاه های توسعه ای، ۳۹ دکل در تکمیل چاه های تعمیری و ۷ دکل در حفاری چاه های اکتشافی در مناطق نفتخیز جنوب ، میادین مشترک غرب کارون و پروژه های اکتشافی در مناطق مختلف کشور استقرار دارند.

 

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران شمار خدمات فنی حفاری و خدمات ویژه را در مدت پیش گفته به ترتیب ۱۶۱۵ و ۴۳۸ عملیات برشمرد و افزود: این شرکت برای پاسخگویی به نیازهای شرکت های متقاضی در بخش های عملیات حفاری و خدمات جانبی آمادگی کامل دارد.

 

وی با این توضیح که بازسازی و به روز رسانی دستگاه های حفاری و تجهیزات فنی از مهمترین اولویت های شرکت در سال جاری است، اظهار کرد: بازسازی ناوگان، اصلاح ساختار سازمانی و اصلاح فرآیندها زمینه ارتقاء و توسعه این شرکت را به عنوان بازوی گرانسنگ صنعت نفت فراهم می سازد.

 

گلپایگانی گفت: سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران در جهت بازسازی و نوسازی و ارتقاء کیفی ناوگان حفاری در خشکی و دریا و خرید و انتقال تکنولوژی های نوین موجب شتاب بخشی در روند حفظ، نگهداشت و افزایش تولید، توسعه مخازن هیدروکربوری، کاهش انتظارات دکل‌های حفاری و افزایش ضریب ایمنی در کار می شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به سفر اخیر وزیر محترم نفت به استان خوزستان و بازدید از دستگاه حفاری ۲۵ فتح ، افزود: مهندس اوجی شناخت جامعی از صنعت حفاری و نقش محوری این شرکت در فرآیند تولید دارد و این مهم نوید بخش اهتمام ویژه ایشان به شرکت ملی حفاری ایران در جهت رشد، توسعه و تعالی شرکت است.

 

وی با اشاره به اینکه روز آمدی تجهیزات همسو با ارائه خدمات در چارچوب برنامه و تعامل و مشارکت مستمر با شرکت های متقاضی زمینه بهره ‌وری و روند تزایدی راندمان کار را تداوم می بخشد، اظهار کرد: در این راستا همگرایی و هماهنگی میان مجموعه‌ای صف و ستاد در تمامی سطوح اعم از مدیریتی و اجرایی موجب کاهش انتظارات، بهبود کیفی و کمی کار، شتاب بخشی در پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت و حضور موثر در پروژه‌ های میدان محور به موازات اجرای برنامه های تعریف شده از سوی شرکت ملی نفت ایران می گردد.

 

گلپایگانی بر حمایت همه جانبه این شرکت از تولید داخل و بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت نفت و حفاری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تاکید کرد و گفت: این شرکت با سازندگان و صنعتگران و مراکز علمی و پژوهشی داخلی سال ها است که هم افزایی و همکاری موثر دارد که این روند در سال ۱۴۰۰ نیز استمرار داشته و از آن جمله همکاری با جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان دستگاه حفاری در کشور است که به تازگی در ارتباط با بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری شرکت مذاکره به عمل آمد.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به برنامه ریزی برای توسعه فعالیت ‌های دریایی در حوزه حفاری چاه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: در هفته های اخیر در نشست با مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در اهواز با این توضیح که ملی حفاری در چهار دهه گذشته نقش مهمی در حفاری چاه توسعه‌ای و تعمیری تکمیلی در آب‌های خلیج فارس داشته است، بر همکاری و مشارکت میان دو شرکت تاکید شد.

 

وی اظهار کرد: برخورداری از فناوری های نوین آموزشی، ارتقاء سطح دانش فنی کارکنان از طریق آموزش های حین خدمت میدانی و همچنین با استفاده از بستر فضای مجازی، پرورش نیروهای متخصص و توسعه همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و شرکت های دانش بنیان در راستای تهیه دانش فنی و ساخت قطعات و تجهیزات در دستور کار سال ۱۴۰۰ لحاظ گردیده که بخشی در نیمه نخست سال اجرایی و بخشی در مراحل پیگیری برای اجرا می باشد.

 

گلپایگانی همچنین فعالیت های این شرکت در جهت حفاظت از محیط زیست از جمله توسعه فضای سبز، اقدامات فرهنگی و ورزشی که در بخش ورزش قهرمانی منجر به توفیقاتی برای باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت شد و ایفای نقش در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی از جمله در خصوص همکاری در طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ را یاد آور شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در ادامه از تلاش های بی وقفه مجموعه کارکنان سختکوش شرکت در بخش های عملیاتی، پشتیبانی، ستادی در انجام وظایف محوله در شرایط محدودیت ها و کرونایی قدردانی و اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری در روزهای پایانی شهریورماه را اقدامی مهم در جهت رضایتمندی همکاران عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی به عمل آمده در اجرای این طرح تلاش شد تا پرداخت حقوق تمامی کارکنان روند افزایشی داشته باشد و عدالت در پرداخت ها لحاظ گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.