کد خبر : 20709
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 16:18

مهدوی‌کیا قربانی رفتار ضدارزش، فضای مسموم و نفرت‌پراکن شد

از حاشیه سازی و تخریب تا حمایت از مهدوی کیا اسطوره خوش‌نام ورزش ایران

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

نقش پرچم رژیم صهیونیستی در کنار دیگر کشورها روی این پیراهن، بهانه‌ای دست خبرگزاری‌های خاص داده که به بهانه آن به مهدو‌ی‌کیا سرمربی کنونی تیم ملی امید ایران بتازند

IMG 20211227 154945 055 از حاشیه سازی و تخریب تا حمایت از مهدوی کیا اسطوره خوش‌نام ورزش ایران

..

..

به گزارش خوزتاب: رویداد۲۴ نوشت: تصویر پرچم اسرائیل بر لباسی که مهدی مهدی کیا در یک مسابقه دوستانه بر تن کرده بود، حاشیه ساز شد و همه علیه او موضع گرفتند. نکته جالب درباره حمله به مهدوی کیا این بود اگر این اتفاق در دولت روحانی افتاده بود، آنها اکنون وزیر ورزش و رئیس جمهور را به مجلس می‌کشاندند و دولت را زیر ضرب می‌بردند اما چون این اتفاق در دولت همسو با آنها رخ داده، نقد آنها کاملا شخصی شده و تنها «مهدی مهدوی کیا» را نشانه رفته است

*دیدار دوستانه و نمادین تیم‌های اسطوره‌های عرب و منتخب ستارگان جهان در قطر برگزار شد و در پایان تیم اساطیر عرب که البته در ترکیب خود چهره‌های غیر عربی همچون مهدی مهدوی کیا و تیم کیهیل را داشت، موفق شد در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.

این دیدار به دلیل رسمیت یافتن تورنمنت جام کشور‌های عربی از سوی فیفا و تبلیغ میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه الثمامه که یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی است، برگزار شد.

جانی اینفانتینو رییس فیفا نیز در این دیدار حضور پیدا کرد و در ترکیب هر ۲ تیم قرار گرفت. در تیم اسطوره‌های عرب بازیکنان همچون سامی جابر، نواف الطمیات و یونس محمود حضور داشتند. در تیم ستارگان جهان نیز آندره‌آ پیرلو، یحیی توره، خاویر ماسکرانو، لوتار ماتیوس و … به میدان رفتند.

هدایت تیم ستارگان جهان را نیز آرسن ونگر بر عهده داشت. همچنین «پیرلوئیجی کولینا» قضاوت این دیدار را بر عهده گرفت. این دیدار در وقت‌های معمول با تساوی پنج بر پنج به تساوی رسید و در پایان این یاران مهدوی‌کیا بودند که موفق شدند در ضربات پنالتی پیروز بازی شوند. در سایر کشورهای دنیا این اطلاعات و اطلاعات بیشتری از این بازی مخابره شد اما در ایران ماجرا متفاوت بود و تصویر نقش بسته روی پیراهن بازیکنان باعث شد کسی به جزییات فوتبالی آن نپردازد؛ چه آنکه نقش پرچم اسرائیل بر تن مهدوی کیا کافی بود که تمام مسائل دیگر را به حاشیه ببرد و به همین دلیل حملات تندی علیه مهدی مهدوی کیا آغاز شد؛ منشا این حملات هم خبرگزاری فارس و چند اکانت مشهور اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی بودند.

دراین میان اتفاق جالب توجه، مطلب یک کانال تلگرامی طرفدار استقلال است که ادعا کرده از ادمین این کانال خواسته شده تا علیه مهدوی کیا تولید محتوا کند تا او از مربی‌گیری تیم امید ایران برکنار شود.

IMG 20211227 154612 378 از حاشیه سازی و تخریب تا حمایت از مهدوی کیا اسطوره خوش‌نام ورزش ایران

..خوزتابک

رسانه فرارو نوشت: مهدی مهدوی‌کیا چند روز پیش در دیداری دوستانه شرکت کرد و پیراهنی که در آن بازی به تن داشت حسابی سروصدا به پا کرده است.

نقش پرچم اسرائیل در کنار دیگر کشورها روی این پیراهن، بهانه‌ای دست خبرگزاری‌های خاص داده که به بهانه آن به مهدو‌ی‌کیا سرمربی کنونی تیم ملی امید ایران این موضوع، تبدیل به بحثی دوگانه شده و عده‌ای از مهدوی کیا حمایت کرده و عده‌ای معلوم الحال هم او را مورد انتقاد قرارد دادند. دسته‌ی دوم خبرگزاری‌های اصولگرا [فارس] و البته روزنامه کیهان هستند که تقریبا هر روز مطلبی علیه مهدوی کیا دارند و می‌خواهند او مجازات شود.

این انتقاد‌ها باعث شده تا آذری جهرمی از مهدوی کیا حمایت کند. او نوشته است: «این روند اپوزیسیون‌سازی را کی تمام خواهید کرد؟ اگر گزینه‌ای برای این سرمایه‌ها دارید با رقابت سالم آن‌ها را شکست دهید و نه با پرونده سازی.»

IMG 20211227 155011 054 از حاشیه سازی و تخریب تا حمایت از مهدوی کیا اسطوره خوش‌نام ورزش ایران

اما در این بین حمایت یک روزنامه اصولگرا از اسطوره خوش‌نام ایران جالب توجه بود

روزنامه رسالت در سرمقاله به موضوع حملات و هجمه‌ها به مهدی مهدوی‌کیا پرداخته و بر خلاف سایر اصولگرایان، موضعی حمایتی نسبت به ستاره محبوب مردم داشته است.

این روزنامه در ادامه برخی از اقدامات مهدوی‌کیا نظیر حضور در تشییع شهدای غواص کربلای۴ در تهران اشاره شده است و نوشته اگر اینها هم نبود، «باز هم بهانه در دست‌مان بود برای اینکه در مواجهه با خبری در مورد این بازیکن پرافتخار و کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان اندکی صبر کنیم تا ابعاد ماجرا کاملا مشخص شود و تازه در بدترین حالت، با سعه صدر و توضیح و اقناع با او مواجه گردیم».

در ادامه نیز عوامل موثر در حملات به مهدوی‌کیا را برشمرد و نوشت: «اما به نظر می‌رسد مهدوی‌کیا قربانی رفتار ضدارزش برخی سلبریتی‌ها، فضای مسموم و نفرت‌پراکن شبکه‌های اجتماعی، بی‌صبری ما در واکنش نشان دادن و حتی توطئه و اقدامات طراحی‌شده باشد».

رسالت در پایان نوشت: «مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یک چهره ورزشی، آنچه در توان داشته برای پاسداشت ارزش‌های ملی و انقلابی انجام داده اما حتی اگر هم بر خلاف این بود، برخوردها حتی المقدور نباید به نوعی باشد که شخصی که ظرفیت جذب دارد، به آغوش دشمن و یا هر آغوشی غیر از آغوش ملت خود، هل داده شود».

..

رسانه خبری دیده بان ایران نوشت: نکته اول روایت «روزنامه رسالت» است از ماجرا؛ درست نقطه مقابل آنچه است که فارس و کیهان و اکانت‌های سازمان‌یافته در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند.

نکته دوم موضع معقول این رسانه اصولگراست نسبت به موضع رسانه‌ای مانند کیهان که مهدوی‌کیا را «توپ جمع‌کن دشمن» خطاب کرده بود.

نکته سوم اینکه این‌ رسانه جریان اصولگرایی اگر مایل به یافتن چرایی «فضای مسموم و نفرت‌پراکن شبکه‌های اجتماعی» است می‌تواند به برخی نهادها و سازمان‌های نزدیک به این جریان مراجعه کنند. اما فضای نفرت‌پراکن مختص به شبکه‌های اجتماعی نیست و مطلبی نظیر کیهان، مصداقی برای نفرت‌پراکنی می‌توان به حساب آورد.

 

🎥این هم سندی محکم به حاشیه سازی های رسانه های معلوم الحال علیه ‎اسطوره خوش نام ورزش ایران؛ ویدیویی که نشان میدهد مهدی مهدوی کیا درهنگام پوشیدن لباسی با پرچم رژیم صهیونیستی، برای پوشاندن آن تلاش میکند👇

#خوزتاب

#اطلاع_رسانی_کنید

خوزتاب رسانه مطالبه گر استان خوزستان

وب‌سایت پایگاه خبری خوزتاب 👇🏻
WWW.KHUZTAB.IR
تلگرام خوزتاب👇🏻
http://t.me/khuztab

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.