کد خبر : 6650
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 20:49

استاندارخوزستان بر تامین منابع مالی مورد نیاز از منابعی غیر از نفت تاکید کرد

استاندار خوزستان گفت: ما باید در حوزه های مختلف، ظرفیت های لازم را برای تولید ثروت و تامین منابع مورد نیاز کشور از راه هایی غیراز نفت ایجاد کنیم. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان اظهار کرد: امسال به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و در راستای

استاندار خوزستان گفت: ما باید در حوزه های مختلف، ظرفیت های لازم را برای تولید ثروت و تامین منابع مورد نیاز کشور از راه هایی غیراز نفت ایجاد کنیم.

شریعتیاستاندارخوزستان 300x187 استاندارخوزستان بر تامین منابع مالی مورد نیاز از منابعی غیر از نفت تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان اظهار کرد: امسال به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و در راستای شعارهای سال های گذشته است.

وی با اشاره به شعارهای سال های گذشته افزود: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی همه در یک راستا هستند و تلاش ما و تلاش مقام معظم رهبری و اراده ایشان بر این است که در جهت خودکفایی در تولید کالاهای راهبردی ، بالابردن درآمدهای ارزی غیرنفتی و مثبت کردن تراز تجاری بدون توجه به نفت دغدغه و اهتمام ویژه دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما باید در حوزه های مختلف، ظرفیت های لازم را برای تولید ثروت و تامین منابع مورد نیاز کشور از راه هایی غیراز نفت ایجاد کنیم.

شریعتی با بیان این که: نفت یک سرمایه بین نسلی است که باید تبدیل به سرمایه شود، گفت: در عین حال وقتی به تک محصول و کالایی وابسته نباشیم امکان تحریم و زیر فشار قرار دادن ما هم به حداقل می رسد و با تحریم یک کالا و دو کالا کشور ما تحت فشار قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: اکنون تاب آوری ما در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی نسبت به زمان هشت سال دفاع مقدس خیلی بهتر و بیشتر شده هرچند سخت هایی جدی داریم اما تاب آوری جامعه در مقابل تحریم بیشتر شده چون تنوع تولید و ارزآوری ما بیشتر شده است.

استاندار خوزستان گفت: ما از کشوری با درآمد ارزی ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیون دلار درآمدهای ارزی غیرنفتی به کشوری با ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی غیر نفتی تبدیل شدیم  و در چنین حالتی معلوم است که تاب آوری  ما بالا رفته است.

شریعتی اضافه کرد: تأکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت و مجلس بر این هست که این تاب آوری بیشتر شود و وابستگی به نفت به حداقل برسد و وابستگی بودجه به نفت نزدیک به صفر شود و درآمدهای نفتی به سرمایه های چ برای این نسل و نسل بعد تبدیل شود.

وی بیان کرد: تمام دستگاه ها ، چه سیاست گذاران و چه تصمیم سازان و چه اجرایی باید تمام هم و غم شان و تلاش شان بر تحقق این امر باشد، نه تنها در شعار و حرفه بلکه با اجرا و عمل به تصمیم های شان  و چارچوب سیاست ها و عملکرد شان باید در این مسیر باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از مواردی که نیاز است که این کار رونق بگیرد تأمین منابع است ، یعنی تولیدکنندگان نیاز به منابع لازم دارند تا بتوانند این شرایط را محقق کنند.

وی با اشاره به شیوه های تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای رونق اقتصادی و تولید ، یادآور شد: تأمین منابع در کشور روش های مختلفی دارد و بانک ها و بازار سرمایه ، فاینانس و صندوق های مالی از راه های تأمین منابع مالی هستند.

شریعتی گفت: الان با توجه به شرایطی که پیش آمده تأمین مالی به روش خارجی تقریبا با مشکلات جدی مواجه شده و ما باید از منابع داخلی مثل بازار سرمایه و بانک ها بتوانیم بهره لازم و کافی را ببریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در اینجا می طلبد  که بانک ها با توجه به شرایط و فشار ها ورود کنند و شرایط تولید را فراهم کنند تا تولید کنندگان و کسانی که نیت تولید دارند بتوانند گام بردارند.

وی افزود: نباید این طور باشد که بخواهیم مرتبا با بانک ها کلنجار برویم و تولید کنندگان در پیچ و خم های اداری بمانند و کار آنقدر زمان ببرد که سرمایه گذاری توجیه خود را از دست بدهد و بهره وری لازم را نداشته باشد.

شریعتی گفت: بانک ها باید به طور جدی برای اجرای سیاست های نظام در زمینه تولید آماده شوند به ویژه در این شرایط که شدیدترین و سخت ترین تحریم ها طی چهل و پنجاه سال گذشته بر کشور تحمیل شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: انتظار داریم بانک ها برای تحقق شعار سال وارد شوند و ما از این منظر گفتم کمک های فنی و اعتباری داده شود و سود آن وام ها را درصد قابل توجهی را خودمان پرداخت کردیم تا واحد‌های تولید کننده استان بتوانند بهتر تولید و رقابت کنند اما بانک ها از همین مسئله هم آن طور که باید استقبال نکردند.

وی بیان کرد: انتظار داریم بانک های دیگر هم برای تامین منابع ورود کنند و به کمک تولید بیایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.