استاندار خوزستان: امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است

استاندار خوزستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خطبه های امروز نماز عیدفطر در خصوص مناطق سیل زده خوزستان، گفت: اطمینان می دهیم که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی کند و امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است.   غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه

استاندار خوزستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خطبه های امروز نماز عیدفطر در خصوص مناطق سیل زده خوزستان، گفت: اطمینان می دهیم که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی کند و امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است.

 

2 IMG 2 300x200 استاندار خوزستان: امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه اضطراری قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده که به منظور پیگیری تاکیدات رهبر انقلاب درباره مناطق سیل زده خوزستان برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در طول این مدت به صورت هفتگی نشست های قرارگاه برگزار می شد و کارها بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته رو به پیشرفت است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عیدفطر، گفت: ایشان در این خطبه ها تاکید داشتند که مناطق سیل زده نباید فراموش شوند و از آنجایی که این توجه به صورت مداوم در استان وجود دارد به تبع مسئولان مختلف استان در مناطق حضور پیدا می کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: نکاتی که رهبر انقلاب عنوان کردند نشان از دغدغه ذهنی ایشان درباره مناطق سیل زده بخصوص در استان خوزستان است که از شرایط اقلیمی آب و هوایی خاص و گرمای شدید برخوردار است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه عمده سیل زدگان استان به روستاهای خود بازگشته و در حال زندگی هستند، افزود: از این بین اهالی روستاهای مگران سه و حمدان سلجه در کانکس های کولردار اسکانن پیدا کرده اند.

شریعتی ادامه داد: با وجود اینکه اعتبار معیشتی که دولت تصویب کرده در اختیار این اهالی قرار گرفته است اما مسئولان استانی با بررسی و برآورد مسائل مختلف به این نتیجه رسیدند که برای این اهالی کار بیشتری باید انجام شود.

تامین ۱۶۰ کولر گازی برای روستاییان سیل زده خوزستان

وی افزود: بعد از بررسی ها تصمیم گیرفتیم که کانکس همراه با کولر گازی برای آنها تهیه شود که بخشی از نیاز مناطق سیل زده از طریق کمک های مردمی و بخش دیگری نیز با اعتبارات دولتی خریداری شد.

استاندار خوزستان افزود: در همین راستا بیش از ۱۶۰ کولرگازی تهیه شده و در اختیار مردم این روستاها قرار گرفت و خوشبختانه از دو هفته گذشته در کانکس های کولردار ساکن شده اند.

شریعتی همچنین با بیان اینکه بسته های حمایتی که ستاد اجرایی فرمان امام تهیه کرده برای استان تامین شده، گفت: بنابر این با توجه به شرایط جوی استان، خانوارهایی که ساکن چادرها باشند، نداریم و فقط ۱۲ خانوار از روستای صفحه ۲ هستند که مردان آنها برای مراقبت از احشام در چادر زندگی می کنند.

رئیس قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با تاکید بر اینکه روستای این خانوارها آماده اسکان است، افزود: ۴۱ خانوار این روستا به خانه های خود بازگشته اند و قرار شد فرمانداران این ۱۲ خانوار را همراه با احشام آنها به سمت روستای خود راهنمایی کنند و دغدغه ای اهالی را رفع کنند تا مسئله خاصی از این بابت نداشته باشیم.

وی یادآور شد: ظرف سه ماه آینده تعمیرات را به پایان می رسانیم و تا پایان سال بازسازی نیز به اتمام خواهد رسید.

در فروردین امسال ۲۱ شهرستان خوزستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شد که حدود ۲ ماه برخی شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون به ویژه روستاها درگیر این سیلاب بودند.

دراین حادثه ۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری برای سیل زدگان در خوزستان برپا شد که تا تاریخ ۱۰ خرداد جاری تمامی اردوگاه‌ها جمع آوری شد و تنها در سه منطقه مگرن ۳ در شوش، حمدان سلجه حمیدیه و تپه‌های ا… اکبر دشت آزادگان مردم سیل زده در کانکس زندگی می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.