استاندار خوزستان: دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس مرهون مدیریت و اعتقاد ملت است

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه مقاومت مردم اندیمشک در ۴ آذر ۶۵ در تالار فرهنگ این شهرستان افزود: دشمن در دوران دفاع مقدس با هجوم و برنامه ریزی گسترده با حمله به خاک خوزستان و اندیمشک سعی داشت مسیر اصلی ارتباطی کشور و خوزستان را قطع کند. وی با بیان اینکه ایثار

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه مقاومت مردم اندیمشک در ۴ آذر ۶۵ در تالار فرهنگ این شهرستان افزود: دشمن در دوران دفاع مقدس با هجوم و برنامه ریزی گسترده با حمله به خاک خوزستان و اندیمشک سعی داشت مسیر اصلی ارتباطی کشور و خوزستان را قطع کند.

ImageHandler.ashx  1 300x136 استاندار خوزستان: دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس مرهون مدیریت و اعتقاد ملت است

وی با بیان اینکه ایثار و فداکاری مردم اندیمشک اجازه نداد دشمن به اهداف شوم خود دست یابد، اظهار داشت: دوکوهه مظهر فداکاری و ایثار است و مردم اندیمشک در جنگ تحمیلی بزرگترین فداکاری را از خود نشان دادند و حتی به قیمت قصابی خود مقاومت کردند.

استاندار خوزستان افزود: مسیر این مردم هرگز به انحراف نرفت و شهدای مدافع حرم اندیمشک عمق اعتقاد و ایثارگری خود را نشان دادند و همچون نگینی می درخشند.

وی با اشاره به فداکاری مردم اندیمشک در عرصه های مختلف گفت: این مردم و فداکاری آنها اجازه نداده است منحرفین و بدعت گذاران در دین با افکار پلید خود اسلام را چهره ای بد نشان دهند یا به حریم اهل بیت (ع) آسیبی برسانند.

شریعتی افزود: درایت و تدبیر مردم، دشمنان ایران اسلامی را ناکارآمد کرد و اجازه نداد حتی به چند صد کیلومتری ایران اسلامی برسند که بی شک با فداکاری مردم استان و اندیمشک این مهم تحقق یافته است.

وی مقاومت و ایثار ملت ایران را نشاندهنده عمق اخلاص آنها دانست و اظهار داشت: خدمت رسانی به حضرت امام حسین (ع) و زائران کربلای معلی نمونه بارزی از این اخلاص است.

در این مراسم با اجرای برنامه های متنوع یاد و خاطره شهدای والامقام چهارم آذر اندیمشک گرامی داشته شد.

همچنین حاضران پس از مراسم در میدان شهدای چهارم آذر با نثار شاخه های گل به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ در اوج ایستادگی و مقاومت ملت ایران درمقابل دشمن متجاوز، اندیمشک مورد هجوم ددمنشانه ۵۴ فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت.

حمله وحشیانه جنگنده های هوایی دشمن در این روز ۳۰۰ تن را در اندیمشک شهید و ۷۰۰ نفر دیگر را مصدوم کرد.

بمباران هوایی اندیمشک از سوی دشمن بعثی به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید.

این حمله هوایی دشمن را طولانی ترین بمباران هوایی دشمن در دوران جنگ تحمیلی بیان کرده اند.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان بیش از یکهزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.