استقلال خوزستان از کجا به اینجا رسید؟

استقلال خوزستان با نتایج ضعیف در جایگاه پانزدهم قرار دارد، جایگاهی که در شان قهرمان سابق فوتبال ایران نیست. استقلال خوزستان  در سال ۹۲ موفق شد با رای کمیته انضباطی برای تیم تبریزی، به لیگ سیزدهم صعود کند. مسئولان این تیم اهوازی پس از صعود، عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند و

استقلال خوزستان با نتایج ضعیف در جایگاه پانزدهم قرار دارد، جایگاهی که در شان قهرمان سابق فوتبال ایران نیست.

01144298 300x168 استقلال خوزستان از کجا به اینجا رسید؟

استقلال خوزستان  در سال ۹۲ موفق شد با رای کمیته انضباطی برای تیم تبریزی، به لیگ سیزدهم صعود کند. مسئولان این تیم اهوازی پس از صعود، عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند و ویسی، هدف فصل اول حضور در استقلال خوزستان را بقا دانست.

خریدهایی چون ایمان مبعلی، عادل کلاه کج، میلاد میداوودی، سهراب بختیاری زاده، حسین کعبی و …برای رسیدن به چنین هدفی بود که البته در پایان راه و با اندکی خوش شانسی به دست آمد.

در فصل دوم حضور این تیم در لیگ برتر اما ویسی تمام این بازیکنان باتجربه را دیپورت کرد و بازیکنان عموما غیربومی را به تیمش آورد که در نهایت با حضور در پلی آف و شکست مس کرمان در لیگ ماندند.

در لیگ پانزدهم اما ورق برگشت، حضور پرتعداد بازیکنان فولادنوین قهرمان لیگ یک(عاشوری- بیت سعید- زبیدی- جانفزا- کعبی) و خریدهای جوان و نه چندان مطرح نظیر پیمان شیرزادی و دانیال ماهینی در کنار تجربه بازیکنانی چون موسی کولیبالی، محمد طیبی، خسوس، نصاری، میثم دورقی، هادی خنیفر باعث شد تا این تیم به قهرمانی برسد .

هنوز ١٠ روز از قهرمانی این تیم نگذشته بود که ویسی وضعیت مالی ضعیف برای لیگ شانزدهم و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیش بینی کرد و بار سفر بست تا پورموسوی سرمربی این تیم شود. اما آنقدر وضعیت مالی این تیم بد بود که پول هتل های این تیم را مربی، سرپرست و یا حتی بازیکن شاغل در لیگ قطر می داد. با این وجود این تیم نتایج خوبی گرفت و توانست سربلند از مسابقات بیرون بیاید. ابتدای فصل سید سیروس پورموسوی که از نامهربانی ها به شدت گلایه داشت، قصد رفتن کرد و اعلام کرد اگر وضعیت مالی درست نشود، در این تیم نمی ماند و همینگونه هم شد.

پورموسوی به فولاد رفت تا در نهایت ویسی که از سپاهان کنار گذاشته شده بود، به اهواز بازگردد.

رفتن ٢٠ بازیکن این تیم عموما به دلیل پرداخت نشدن معوقات باعث شد تا شاکله اصلی این تیم دچار دگرگونی بشود، او کولی بالی، دورقی، نصاری را به تیمش بازگرداند و سعی کرد با خریدهای موفق بتواند موفقیت های قبلی را تکرار کند؛ اما تا کنون اینگونه نشده است. شکست ٦-٠ برابر ذوب آهن و اتفاقات نه چندان حساس رختکن باعث شد تا به طرز عجیبی دو بازیکن این تیم کنار گذاشته شوند و مشکلات بیش از پیش شود.

استقلال خوزستان حال با ٧ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد و برای رهایی از این وضعیت باید بتواند در بازی های آینده نتایج خوبی بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.