استقلال نهاد وکالت یکی از اساسی ترین نیازها برای تحقق عدالت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، حسینعلی امیری عصر سه شنبه در شست و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و یکصد و نهمین سال تاسیس نهاد وکالت در اهواز اظهار داشت :اداره جامعه در دوره های مختلف تاریخی به شیوه های گوناگون بوده و حکومت داری متاثر از شرایط اجتماعی خاصی بوده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، حسینعلی امیری عصر سه شنبه در شست و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و یکصد و نهمین سال تاسیس نهاد وکالت در اهواز اظهار داشت :اداره جامعه در دوره های مختلف تاریخی به شیوه های گوناگون بوده و حکومت داری متاثر از شرایط اجتماعی خاصی بوده است .

IMG 20190227 WA0000 300x300 استقلال نهاد وکالت یکی از اساسی ترین نیازها برای تحقق عدالت است
وی افزود: در گذشته تمامی اختیارات قضایی در دست یک نفر بود اما به تدریج دگرگونی های اجتماعی، نحوه اداره جامعه و حکمرانی را نیز تغییر داد.
وی وکیل و نهاد وکالت را وجدان بیدار حاکمیت قانون برشمرد و گفت:امروزه یکی از شیوه های که در حکومت داری مورد توجه است، بحث حاکمیت قانون و حکمرانی مطلوب است.
وی گفت: در جامعه ای که حاکمیت قانون نباشد صحبت از عدالت، نظم ، توسعه، امنیت بی معنا بوده و کرامت انسانی لگدمال می شود؛ امروز در سایه حاکمیت قانون است که این مفاهیم ارزشی عینیت پیدا می کند .
معاون پارلمانی ریاست جمهوری افزود: نقش نهادهای مدنی و صنفی مستقل نظیر نهاد وکالت در جامعه در تضمین حقوق مردم نقشی برجسته است .
امیری گفت: قانون اساسی نظام اسلامی حاصل خون بهترین فرزندان و سرمایه های انسانی این کشور است و بر اساس آموزه های ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است .
وی دادرسی عادلانه را یکی از اساسی ترین حقوق افراد جامعه دانست و گفت: مگر می‌شود صحبت از دادرسی عادلانه کرد اما صحبت از حضور و وجود وکیل به میان نیاورد و به اهمیت استقلال وکلا و نهاد وکالت اعتقاد نداشت .
وی گفت: وکالت و قضاوت هر دو بال های فرشته عدالت است و حضور وکلای مستقل در دستگاه قضایی، آرای قضات را در سطح بالا نگه داشته و به آن اعتبار بین المللی می بخشد.
وی گفت: در مجامع بین المللی اگر تدابیر قضایی بدون حضور وکلای مستقل باشد، محل تردید و شک است .
وی استقلال نهاد وکالت را یکی از اساسی ترین نیازها برای تحقق عدالت دانست و گفت: اکنون نظام حقوقی خود را باید به حدی ارتقا دهیم تا در جوامع بین المللی نیز اعتبار لازم را به دست آوریم.
وی تصریح کرد : باتوجه به دغدغه های نهاد وکلای استان ، هر پیشنهادی را که کانون وکلا در خصوص استقلال نهاد وکالت و تضمین حقوق اجتماعی ارایه دهند از آن استقبال کرده و به دولت انتقال می دهیم .
وی گفت: گاهی برخی از قضات نسبت به نهادهای کانون های وکالت نگاه تردید آمیزی دارند که باید در این زمینه آسیب شناسی صورت گیرد .
وی تصریح کرد : در دولت آمادگی کامل برای حمایت از کانون وکلا داریم چرا که نهاد وکالت باید استقلال داشته باشد و دغدغه های مسئولان نیز در این خصوص باید برطرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.