کد خبر : 5752
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 20:28

اعلام جاده های خطرناک استان خوزستان / یک فوتی به ازای هر ۱۲تصادف/پراید مقصر یک پنجم تصادفات ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در کمیسیون ایمنی راه های خوزستان که امروز ۱۶اردیبهشت۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: به ازای هر ۱۲ تصادف در خوزستان یک‌نفر فوت میکند. غلامعباس بهرامی‌نیا افزود: تعداد افراد فوتی در سوانح جاده ای خوزستان از ۸۸۲ نفر

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در کمیسیون ایمنی راه های خوزستان که امروز ۱۶اردیبهشت۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: به ازای هر ۱۲ تصادف در خوزستان یک‌نفر فوت میکند.

غلامعباس بهرامی‌نیا افزود: تعداد افراد فوتی در سوانح جاده ای خوزستان از ۸۸۲ نفر در سال ۸۹، به ۵۸۰ نفر در سال ۹۷کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خورستان با اشاره به اینکه خوزستان با ۵٫۵ درصد جمعیت کشور ، ۴٫۹ درصد از تلفات جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه حدود هفت هزار فقره تصادف در این استان رخ می دهد و تقریبا به ازای هر ۱۲تصادف یک نفر فوت می کند.
وی یادآور شد: پارسال پنج درصد از تلفات در راه های بین شهری و سه درصد از تلفات راه های روستایی کشور در خوزستان بوده است که از این میزان ۴٫۵ درصد از تلفات عابران پیاده کشور ، هفت درصد از تلفات موتورسواران و ۲٫۴ از تلفات وانت بار کشور مربوط به خوزستان است.

* ۳۸درصد از تصادفات در ۱۰ جاده اصلی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: بیشترین میزان تصادفات پارسال در جاده های اهواز -اندیمشک، اهواز – سربندر، آبادان – اهواز، ایذه – دهدز، اندیمشک – شاوور، دزفول -شوشتر، مسجدسلیمان – اندیکا، آزاد راه خلیج فارس، امیدیه – دیلم و سربندر- رامشیر رخ دادند.
بهرامی نیا یادآور شد: در این مدت ۵۷۶ مورد تصادف در مسیر اهواز -اندیمشک رخ داد که بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی در این مسیر ۴۳ تصادف منجر به فوت و ۵۲ تصادف جرحی صورت گرفته است.

** سواری پراید در ۲۰ درصد از تصادفات نوروزی مقصر بودند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین با اشاره به اینکه در ۲۰درصد از تصادفات نوروزی امسال سواری پراید مقصر حادثه بوده، گفت: دراین ایام همچنین در ۵٫۲۶ درصد از تصادفات موتورسیکلت ها درگیر حادثه بودند که در ۱۱درصد از آن، موتورسیکلت ها مقصر شناخته شدند.
وی ادامه داد: در نوروز امسال ۶۴ فقره تصادف منجر به فوت و جرح در راه های خوزستان رخ داد که ۵۲ فقره در راه های اصلی و ۱۲ فقره در راه های فرعی و روستایی بوده است.
به گفته بهرامی نیا، براساس آمار پزشکی قانونی خوزستان در ایام طرح نوروز۹۸ که از ۲۵ اسفند ۹۷تا ۱۵ فروردین امسال اجرا شد تعداد۳۶ نفر در تصادفات راه های برون شهری و روستایی خوزستان کشته شدند.
وی افزود: در این مدت ۴۰ درصد تصادفات ناشی از توجه نکردن به جلو و خستگی، ۵٫۲۳درصد ناشی از تجاوز از سرعت غیرمخاز و ۱۵درصد نیز ناشی از انحراف به چپ اعلام شده است و این عوامل همچنان از علل اصلی وقوع حوادث در راه های خوزستان هستند.
بر اساس این گزارش، ۶٫۱ درصد از راه های برون شهری ،۶٫۷ از راه های شریانی و ترانزیتی و هفت درصد از راه های روستایی کل کشور در استان خوزستان قراردارد.
خوزستان ششمین استان کشور در طول راه های برون شهری(بدون راه های روستایی) و هفتمین استان کشور در میزان طول راه های شریانی و ترانزیتی کشور است. ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.