پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت دستگاه ها قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پاسخگویی به مطالبات مردم باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چرا که این مردم صاحبان اصلی انقلابند. حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد در حاشیه نماز عبادی و سیاسی این هفته اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی میز خدمت برای

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پاسخگویی به مطالبات مردم باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چرا که این مردم صاحبان اصلی انقلابند.

IMG 20190524 193313 673 300x252 پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت دستگاه ها قرار گیردIMG 20190524 193320 515 300x232 پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت دستگاه ها قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد در حاشیه نماز عبادی و سیاسی این هفته اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی میز خدمت برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم استان در محل مصلی مهدیه اظهار داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم باید در اولویت قرار گیرد که استفاده از ظرفیت نماز جمعه می تواند فرصت مناسبی باشد تا مردم به صورت حضوری با مسئولان دستگاه های اجرایی گفت و گو کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: میز خدمت به صورت هفتگی ادامه دارد اما در هفته آینده با توجه به برگزاری راهپیمایی روز قدس ادامه این برنامه به هفته های آینده موکول می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: از مسئولان استان می خواهیم تا در حد توان خود در زمان مراجعه مردم تکریم ارباب رجوع را در نظر گیرند چرا که مردم ولی نعمتان ما و صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی گفت: همه ما باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم تا دغدغه های آنها را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: مردم نیز باید روحیه مطالبه گری خود را افزایش دهند و به صورت مستمر پیگیر مشکلات خود باشند.

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد خوزستان در این رابطه گفت: کمیته امداد برای خدمت به مردم همواره پیشتاز بوده و اکنون شرایط مناسبی فراهم شده است تا بتوانیم از نزدیک به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات خانواده هایی که در کلانشهر اهواز زندگی می کنند و یا تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند در اولویت است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: مشکلات سایر خانواده ها نیز در سطح استان در صورت مراجعه، مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نیاز باشد این مسائل به دفاتر کمیته امداد در سطح استان منتقل می شود.

موصلی تصریح کرد: بحث اشتغال خانواده ها و مسکن آنها و همچنین تهیه برخی اقلام ضروری زندگی از محورهای اصلی این برنامه است که قرار شد به مشکلات این خانواده ها به صورت جدی تر رسیدگی شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: تداوم این برنامه در محل مصلای مهدیه اهواز با تشخیص نماینده ولی فقیه بوده و هر زمانی به ما اعلام شود، آمادگی کامل برای حضور در این محل و رسیدگی به مشکلات مردم را داریم.

همچنین ورناصری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رسیدگی به مشکلات درمانی و بهداشتی مردم در چنین فضایی یکی از اقدامات شایسته ای است که صورت گرفت و امید است بتوانیم خدمات ارزنده ای را به مردم استان ارائه دهیم.

وی افزود: در وصف بهداشت و درمان خدمات خوبی ارائه می‌شود اما بحث استقرار پایگاه‌های فشار خون از اقدامات جدیدی است که در سطح استان صورت گرفته و به صورت جدی دنبال می شود.

ورناصری گفت: فشار خون و دیابت از جمله بیماری های است که در صورت عدم رسیدگی به آنها و شناخت کم نسبت به عوارض آن، مشکلات غیرقابل جبرانی برای مردم ایجاد می کند به همین دلیل توجه ویژه به این بیماری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اکنون در سراسر استان پایگاههای متعددی به مدت یک ماه راه اندازی شده تا افرادی که دچار فشار خون بوده و از آن بی اطلاع هستند، شناسایی شوند.

ورناصری ادامه داد: پیشگیری از فشار خون می‌تواند بسیاری از مشکلات قلبی و اعصاب وروان را برطرف کند چرا که در برخی از کشورها بیش از ۵۰ درصد مردم دچار فشار خون هستند که این نشان می دهد این بیماری به همراه دیابت دو چالش جدی جهانی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: این بیماری ها جامعه بشری را تهدید می‌کند و باید در زمینه پیشگیری از آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

همچنین سعید شعبان رئیس پلیس آگاهی خوزستان گفت: بحث تقویت گشت های انتظامی و ارتباط مستقیم با پلیس از مطالبات جدی مردم است که در این برنامه مطرح شد.

وی افزود: پلیس استان از طریق مرکز ۱۹۷ به صورت هفتگی به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می کند و مراجعه کنندگان می‌توانند شکایات و پیشنهادات خود را در زمینه عملکرد ناجا در این فضا مطرح کنند.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان تصریح کرد: مردم می‌توانند با برقراری ارتباط شبانه روزی با سامانه ۱۹۷ مشکلات خود را مطرح کنند و ما نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این مشکلات رسیدگی می شود.

همچنین احمد شجیرات معاون روابط کار اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: رسالت اصلی ما حمایت از جامعه کارگر استان بوده و در حال حاضر به دستور نماینده ولی فقیه در استان فرصت مناسبی فراهم شده تا بتوانیم در محل مصلی اهواز خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: رسیدگی به مسائل روزمره مردم و بخصوص افرادی که در زمینه اشتغال با مشکلاتی مواجه هستند در اولویت قرار دارد.

شجیرات ادامه داد: در بخش روابط کار به رابطه کارگر و کارفرما پرداخته می شود و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی نیز و هدایت افراد به سمت کاریابی ها اقداماتی خوبی در این محل صورت می‌گیرد.

شجیرات گفت: برخی ها نیز به دنبال کارآفرینی هستند که در این فضا می توانیم مشاوره های لازم را به آنها ارائه دهیم.

ابراهیم ممبینی سرپرست سازمان بازرسی خوزستان گفت: ارتباط نزدیک مردم با مسئولان و رسیدگی به مشکلات آنها در چنین فضایی یک امر شایسته و پسندیده است.

وی افزود: وظیفه ذاتی سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اجرایی است که در این زمینه با ارتباط مستقیم با مردم می‌توانیم این مسائل و مشکلات را به صورت دقیق تر پیگیری کنیم.

ممبینی ادامه داد: بازرسی های موردی و همچنین برنامه‌ای از دیگر اقداماتی است که به صورت مستمر در دستور کار سازمان بازرسی خوزستان قرار دارد که تا اندازه زیادی نیز توانسته‌ایم برای مطالبات مردم اقدامات خوبی صورت دهیم.

وی گفت: سازمان بازرسی خوزستان با تمام وجود در خدمت مردم استان بود و هر فردی نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی از حیث عدم اجرای صحیح قوانین شکایتی داشته باشد و به صورت جدی به آن رسیدگی خواهیم کرد.

همچنین سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان در این خصوص اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره به صورت مستمر از طریق پلیس ۱۹۷ به مسائل و مشکلات مردم استان رسیدگی کرده و اکنون نیز شرایط مناسبی فراهم شده است تا بتوانیم در فضای مصلی مهدیه اهواز بر خدمات خود بیفزایم.

وی افزود: مردم استان روزهای دوشنبه با مراجعه به مرکز ۱۹۷ می‌توانند مشکلات خود را در زمینه رسیدگی به مطالبات خود، دنبال کنند که تاکنون نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.