کد خبر : 10630
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 5:49

انتقاد استاندار خوزستان از بدعهدی کیسون

استاندار خوزستان توضیح داد: در سه سال گذشته بارها برای به سرانجام رساندن پروژه قطار شهری اهواز توافق شده است اما هربار با بدعهدی شرکت کیسون مواجه شده ایم. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم اهواز تکمیل این پروژه است اما پس از گذشت حدود ۱۴ سال هنوز

استاندار خوزستان توضیح داد: در سه سال گذشته بارها برای به سرانجام رساندن پروژه قطار شهری اهواز توافق شده است اما هربار با بدعهدی شرکت کیسون مواجه شده ایم.

IMG 20190822 232130 300x266 انتقاد استاندار خوزستان از بدعهدی کیسون

دکتر غلامرضا شریعتی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم اهواز تکمیل این پروژه است اما پس از گذشت حدود ۱۴ سال هنوز خط یک نیز به بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: این پروژه تحت هر شرایطی باید فعال شود و در صورت لزوم حتی پیمانکار نیز تغییر خواهد کرد.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غربی اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال ۱۳۸۸ در شورای عالی ترافیک تصویب و گام مطالعات آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است اما با تاخیر ۱۳ ساله در خط یک این پروژه معلوم نیست شهروندان تا چند سال دیگر باید منتظر باشند تا خط دوم مترو اهواز هم به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد است.

پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است.

با شدت گرفتن اختلاف میان پیمانکار و کارفرمای قطار شهری اهواز در کنار سرنوشت نامشخص پروژه، زمان پرداخت ۱۸ ماه از حقوق کارگران قطار شهری نیز همچنان در هاله ای از ابهام باقی می ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.