کد خبر : 24035
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 22:18

اهدای پنج قلب به بیماران نیازمند در استان خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ارتقای رتبه استان خوزستان در اهدای اعضا خبر داد.

 

1105444618 اهدای پنج قلب به بیماران نیازمند در استان خوزستان

 

حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت اهدای عضو در خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته، ۲۶ مورد اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی در خوزستان داشتیم که نسبت به پارسال از آن اهدای عضو در استان بیش از دو برابر افزایش یافت.
او می‌گوید: در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۲۶ مورد اهدای عضو از مرگ مغزی در خوزستان انجام شده و در مجموع ۲۹ کلیه، ۱۴ کبد و سه قلب موفق در اهواز به بیماران نیازمند پیوند شده است. پنج کبد و دو کلیه نیز به شیراز و دو قلب نیز به تهران ارسال شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  با اشاره به افزایش چشمگیر اهدای عضو در خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰ رتبه خوزستان در اهدای عضو از ۴۵ به ۲۳ رسید و قطعا امسال نیز شرایط بهتری خواهیم داشت.
حی بر در خصوص وضعیت پیوند کلیه از فرد زنده به زنده نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی در خرید و فروش کلیه دخالتی ندارد و کار پیوند کلیه حتی برای اتباع خارجی به منظور کمک به کشور‌های همسایه نیز در اهواز انجام می‌شود.
او ادامه داد: افرادی که فرد مناسب برای پیوند کلیه را پیدا می‌کنند به انجمن حمایت از بیماران کلیوی مراجعه می‌کنند و مراحل لازم را انجام می‌دهند و پیوند کلیه برای آن‌ها انجام می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کل پیوند‌های کلیه انجام شده در استان خوزستان از بیماران مرگ مغزی بوده و هیچگونه رابطه مالی در این زمینه وجود نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.