کد خبر : 5873
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 19:56

اولویت اول ما معیشت مردم است/ تلاش همگانی در آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه در خوزستان/ اگر قصوری کردیم معذرت می خواهیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اولویت اول ما معیشت، کشت و زرع و اشتغال مردم است، باید همه تلاش خود را در آماده سازی اراضی کشاورزی برای کشت تابستانه به کار گیریم. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، کیامرث حاجی زاده در جلسه پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، که در خصوص

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اولویت اول ما معیشت، کشت و زرع و اشتغال مردم است، باید همه تلاش خود را در آماده سازی اراضی کشاورزی برای کشت تابستانه به کار گیریم.

IMG 20190403 WA0020 300x225 اولویت اول ما معیشت مردم است/ تلاش همگانی در آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه در خوزستان/ اگر قصوری کردیم معذرت می خواهیم

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، کیامرث حاجی زاده در جلسه پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، که در خصوص آماده سازی زمین های کشاورزی شهرستان شوش برای کشت تابستانه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ضمن اینکه همه دستگاهها در بحران سیل فروردین ماه سال جاری پای کار بودند و شبانه روز تلاش کردند، همراهی و هم افزایی مردم همگام با مسئولین حماسه ای دیگر در خوزستان را رقم زد.

وی افزود: اگر چه اقدامات خوبی صورت گرفته و مدیریت سیلی با این وسعت بدون حتی یک مورد تلفات خوب بوده، اما اگر جایی قصوری نیز صورت گرفته است باید صادقانه با مردم در میان گذاشت و عذر خواهی کرد.

حاجی زاده با انتقاد از ضعف فرهنگ مدیریتی در مقوله پیش بینی و پیشگیری در خوزستان، خاطرنشان کرد: مدیران ما فکر می کنند اگر اعتبارات را در بحث پیشگیری هزینه کنند یک خرج اضافی است در صورتیکه اگر لایروبی و رسوب زدایی رودخانه ها انجام شده بود و استحکام سازی سیل بند ها صورت گرفته بود و از تجاوز به حریم رودخانه ها جلوگیری به عمل می آمد، این همه خسارت به بخش های مختلف استان وارد نمیشد‌.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین تعرض به حریم رودخانه ها در شهرها مربوط به بخش دولتی است و برخی روستاها در حریم رودخانه ها احداث شده اند، تصریح کرد: اگر به بحث پیشگیری بیشتر اهمیت دهیم و فرهنگ مدیریتی و بحث بحران را بر پیش بینی متمرکز کرده و پیوست های زیست محیطی را اجرا کنیم، بسیاری از مسائل حل خواهد شد و خساراتی این چنین را متحمل نخواهیم شد.

وی با انتقاد از اینکه چرا با آورد بی سابقه سیلاب هنوز کانون های ریز گرد داخلی فعال هستند، گفت: اینها نقاط ضعف مدیریتی است که باید پرسید چه اقداماتی برای هدایت آب به کانون های ریزگرد صورت گرفته است؟

حاجی زاده با اشاره به اینکه اگر لطف خدا و همراهی و همکاری مردم نبود، این بحران به فاجعه تبدیل میشد، بیان کرد: ۲۰۰۰ دستگاه ماشین آلات از خوزستان و استان های معین در سیلاب اخیر بسیج شدند و پای کار ایستادند آیا نمی شود با همین ماشین آلات برای لایروبی، رسوب زدایی و آماده سازی زمین ها و جبران خسارت های پس از سیل اقدام کنیم؟

به گزارش خوزتاب،مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه اولویت اول ما معیشت مردم است، عنوان کرد: کسی که تمام داراییش چند گوسفند، یک راس دام سنگین و یک خانه غیر استاندارد بوده و همه آنچه که داشته در سیل از دست داده و دیگر هیچ چیزی در چنته ندارد، چقدر میتواند دوام بیاورد؟

وی ادامه داد: ما با قشری سرو کار داریم که چشم به راه تصمیماتی هستند که قرار است ما برای قوت لا یموت آنها بگیریم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه سال گذشته در برخی مناطق به دلیل کم آبی کشت محدود و یا ممنوع بود، تصریح کرد: امسال مزارع و اراضی کشاورزی بعد از خشکسالی سال گذشته، پربار بودند و در آستانه برداشت به زیر سیل رفتند؛ برای مردمی که اینچنین خسارت دیده اند باید همه هم و غم خود را در جهت آماده سازی اراضی آنها برای کشت تابستانه بگذاریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مردم در اردوگاهها از بیکاری خسته شده اند، تاکید کرد: بیکاری آسیب های اجتماعی و روانی عدیده ای به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خوزتاب، حاجی زاده با اشاره به کاهش خروجی سدها و دبی رودخانه ها اظهار کرد: برخی از کشاورزان با به کار انداختن پمپ در حال تخلیه آب از مزارع هستند و منتظر دستگاهها برای امداد رسانی ننشسته اند و حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی از آب تخلیه شده است، اما این کار یک عزم ملی و استانی و یک حرکت جدی را می طلبد.

وی با بیان این که دستگاه های متولی در بخش زیرساخت ها مشغول کار هستند، تصریح کرد: در سیلاب اخیر همه دستگاهها پای کار بودند، ولی قرار گاه خاتم الانبیا به صورت ویژه هر زمان که دچار مشکل شدیم به موقع حاضر شده و اقدام کردند امیدواریم در خصوص آماده سازی اراضی کشاورزان شهرستان شوش برای کشت تابستانه نیز همین حماسه رقم بخورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان تعداد ماشین آلات مورد نیاز از دستگاههای مختلف را به تفکیک به آنها اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.