دکتر سید جواد حسینی، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سفر به خوزستان خبر داد؛

ایجاد دو مرکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای، احداث ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری تا مهرماه در استان خوزستان/اهدای نمادین ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان

در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره منطقه آزاد اروند تفاهم نامه تامین ۱۰ هزار تبلت،ایجاد مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای و کمک ۲۰ میلیارد تومانی به مدارس استثنایی توسط منطقه آزاد اروند به امضا

در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره منطقه آزاد اروند تفاهم نامه تامین ۱۰ هزار تبلت،ایجاد مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای و کمک ۲۰ میلیارد تومانی به مدارس استثنایی توسط منطقه آزاد اروند به امضا رسید.

 

تعهد تامین ۱۰ هزار تبلت و کمک ۲۰ میلیارد تومانی به مدارس استثنایی توسط منطقه آزاد اروند
fileLoader ایجاد دو مرکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای، احداث ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری تا مهرماه در استان خوزستان/اهدای نمادین ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، دکتر سید جواد حسینی در این نشست  ضمن تشکر از مجموعه  فعالیت های منطقه آزاد اروند  درخصوص کمک  به حوزه استثنایی اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در قالب ردیف مسئولیت های اجتماعی تاکنون کمک های زیادی به آموزش و پرورش بویژه آموزش و پرورش استثنایی کرده است که پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی این منطقه  و کمک ۲۰ میلیارد ریالی به مدارس استثنایی از جمله این کمک ها می باشد.
وی با بیان اینکه در منطقه آزاد اروند ۱۱ مدرسه استثنایی با ۷۸۶  دانش آموز وجود دارد اظهار کرد: ایجاد یک  مرکز جامع تشخیصی ،توانبخشی و مشاوره ای در آبادان از جمله نیازهای این‌ منطقه می باشد که ساخت آن نیازمند مشارکت منطقه آزاد اروند است
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه در عصر کرونا نیاز اصلی دانش آموزان تجهیزات هوشمند آموزشی است گفت: ۳ میلیون نفر از دانش آموزان به هیچگونه وسیله هوشمند ارتباطی برای تحصیل در ایام کرونا دسترسی ندارند و تامین این تجهیزات نیازمند مشارکت همه خیرین و سازمان ها است.
وی افزود: منطقه آزاد اروند در این زمینه نیز می‌تواند به کمک آموزش و پرورش بیاید.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس نظریه امتداد برخی مواقع نواقص باعث می شود یک یا چند حس در کودکان و دانش آموزان  استثنایی امتداد نیابد و نظام تعلیم و تربیت باید جانشین و تکمیل کننده نقایص دانش آموزان با نیاز های ویژه شود، اظهار کرد: نهضت توان افزایی بر اساس نظریه امتداد در آموزش و پرورش استثنایی و برای تامین  ۱۰۵ قلم تجهیزات کمک آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی راه اندازی شده است.
وی افزود: تامین این تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی منطقه اروند بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که منطقه آزاد اروند در این زمینه نیز می‌تواند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیاید.

شایان ذکر است در این نشست تفاهم نامه تامین ۱۰ هزار تبلت با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و منطقه آزاد اروند ،ایجاد مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای و کمک ۲۰ میلیارد تومانی به مدارس استثنایی در راستای نهضت توان افزایی  توسط منطقه آزاد اروند به امضا معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیر عامل منطقه آزاد اروند رسید.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران آموزش و پرورش سراسر استان عنوان کرد:
اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نهضت توان افزایی مدارس استثنایی خوزستان/ساخت ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان خوزستان/راه اندازی اولین مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای در استان
fileLoader ایجاد دو مرکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای، احداث ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری تا مهرماه در استان خوزستان/اهدای نمادین ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد اعتبار برای تحقق نهضت توان افزایی مدارس استثنایی خوزستان، بیان کرد: ساخت ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه و راه اندازی اولین مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای از دیگر برنامه های اصلی آموزش و پرورش استثنایی کشور در استان خوزستان است. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، سیدجواد حسینی امروز پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹ در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران آموزش و پرورش سراسر استان اظهار کرد: طرح نهضت توان افزایی یکی از برنامه های عملکردی مجموعه آموزش و پرورش استثنایی کشور در حوزه تجهیز و ارتقای شاخص هاست که به صورت ویژه در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت کشور قرار دارد‌ و بر همین اساس اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال جهت تجهیز مدارس استثنایی استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است‌ که‌ ۳۵ میلیارد آن توسط سازمان و مابقی توسط اعتبارات استانی تامین خواهد شد‌. حسینی در عین حال با اظهار اینکه رشد شاخص میانگین فضاهای ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان یک برنامه اولویت دار و به صورت ویژه دنبال می شود؛ خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بالغ بر ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای جدید در مناطق و نواحی مختلف استان خوزستان و با هدف خدمت رسانی به دانش آموزان استثنایی استان ساخته خواهد شد. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: تاکنون ۲ مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای در کشور ساخته شده است. توافقات لازم برای ساخت و راه اندازی سومین مرکز کشور در شهرستان آبادان و با همکاری منطقه آزاد اروند انجام شده است. وی افزود: پایگاه جامع آموزش مجازی تعاملی به زودی در استان خوزستان راه اندازی می شود تا شاهد ارتباط دو سویه و تعاملی معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان خوزستان باشیم. همچنین اولین مرکز تخصصی شنوایی سنجی و سنجش هوش در اهواز راه اندازی خواهد شد‌. حسینی در پایان یادآور شد: برقرای عدالت دیجیتال از طریق اجرای طرح هدایت و راهبری تامین و اهدای تبلت به دانش آموزان مناطق کم برخوردار از اولویت های مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.

 

ایجاد دو مرکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای، احداث ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری تا مهرماه در استان خوزستان
fileLoader ایجاد دو مرکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای، احداث ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری تا مهرماه در استان خوزستان/اهدای نمادین ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست با مدیران مدارس و کارشناسان آموزش‌وپرورش استثنایی به بیان دستاوردهای سفر تعهدات آموزش‌وپرورش استثنایی به استان خوزستان پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست که هم‌زمان در شبکه شاد برای بیش از ۷۰۰ معلم آموزش‌وپرورش استثنایی استان خوزستان نیز پخش شد، به بیان رهاورد سفر خود به استان خوزستان پرداخت و گفت: در آبادان، رامشیر و باغ ملکی ۳ زمین چمن مصنوعی افتتاح شد و یک سالن ورزشی در هفته‌های آینده در بهبهان توسط سازمان نوسازی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یک مدرسه استثنایی پیش‌دبستانی و دبستانی که با همت خیرین ساخته شده بود نیز در ماهشهر به افتتاح رسید.

معاون وزیر با بیان اینکه رسیدن به جامعه کوتاه‌مدت نیازمند استفاده از تجارب پیشینیان است اظهار کرد: درصورتی‌که دانش ضمنی و آشکار پیشینیان به نیروهای انسانی حال و آینده متصل شود آنگاه می‌توان به سمت جامعه بلندمدت حرکت کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی باشگاه‌های پیش‌کسوتان می‌توان دانش پیش‌کسوتان را به مدارس امروز پیوند زد و با استفاده از پیش‌کسوتان به‌عنوان راهنمایان بالینی، تجربه گردانی محقق می‌گردد.

وی تصریح کرد: ۹ باشگاه پیش‌کسوتان در این استان افتتاح شده است و دهمین باشگاه پیش‌کسوتان نیز دیروز در آبادان افتتاح شد.

معاون وزیر با بیان اینکه در ۲۳ مدرسه نابینایان و بسیاری از مراکز مشاور و پیوند اتاق بازی افتتاح شده است، گفت: روز گذشته یک اتاق بازی در مدرسه استثنایی شمیم آبادان افتتاح شد.

وی افزود: امروز هم نمایشگاه دائمی دستاوردهای دانش‌آموزان پیش حرفه و حرفه طبق تفاهم‌نامه با سازمان فنی حرفه‌ای برای رشد این دانش‌آموزان آغاز به کارکرد.

حسینی با بیان اینکه ۴۰ چرخش تحول‌آفرین از سال ۹۸ در آموزش‌وپرورش استثنایی رخ‌داده است، گفت: یکی از چرخش‌های تحول‌آفرین در حوزه ارائه خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید مراکز مشکلات ویژه یادگیری تغییر حالت از حالت انفعالی به حالت فعال است، گفت: در روش انفعالی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری برای ارائه خدمات به مراکز معرفی می‌شوند تا مشکلات فزونی پیدا نکند و به‌موقع درمان شوند.

وی گفت: اما در روش فعال، قبل از معرفی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری، خدمات مؤثر به دانش‌آموزان داده شود و حرکت از انفعالی به فعال، از مربی محوری به معلم محوری، از مرکز محوری به مدرسه محوری، از مرکز و مدرسه محوری به خانواده محوری و از مربی و معلم محوری به والد محوری است.

حسینی با بیان اینکه در روش فعال اولین استلزام غربالگری است، گفت: از سال آینده آزمون‌هایی در سنجش قرار خواهد گرفت که به‌واسطه این آزمون‌ها نشانگان رفتاری مبتنی بر اختلال‌های یادگیری شناسایی می‌شود.

وی افزود: زمانی که نشانگان شناسایی شود، معلمان مدارس آموزش داده می‌شوند که مداخلات حرفه‌ای پیشگیرانه اولیه انجام شود و خدمات در زمان طلایی انجام شود تا هزینه‌ها کمتر و بالندگی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ۷۵۶ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور وجود دارد و ۲۵۳ مرکز در زمان کرونا ایجاد شده است، افزود: ۳۳ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در خوزستان وجود دارد که تا مهر سال آینده ۲ مرکز دیگر ایجاد خواهد.

معاون وزیر با بیان اینکه ارائه خدمات تشخیصی، آموزشی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای در آموزش‌وپرورش استثنایی تجمیع خواهد شد افزود: تاکنون ۳ مرکز جامع خدمات تشخیصی، آموزشی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای در کشور راه‌اندازی شده است و استان خوزستان به ۲ مرکز جامع تشخیصی، توان‌بخشی، مشاوره‌ای نیاز دارد که یکی از آن‌ها با مشارکت ۵۰ درصدی از سوی مناطق آزاد اروند ساخته خواهد شد و مرکز دیگر نیز ساخته شده است که تجهیزات آن به‌زودی تأمین خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه یک مرکز جامع آموزش مجازی تا پایان سال در استان خوزستان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: اپلیکیشن جامع آموزش تعاملی کودکان استثنایی به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و همه آموزش‌ها در این اپلیکیشن به‌صورت مناسب‌سازی شده است.

وی افزود: در استان خوزستان یک پایگاه دائمی سنجش با اتاق آکوستیک راه‌اندازی خواهد شد و تجهیزات بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و سایر وسایل این پایگاه نیز تأمین خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه سامانه ندای با استفاده از ظرفیت ۵۰ مشاور آموزش‌دیده به دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر و خانواده‌ها و دانش‌آموزان استثنایی خدمات خواهد داد گفت: در فاز بعدی ۷۵۶ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، ۴۷ مرکز مشاوره و ۸۶۰ نیرو مشاور و مددکار به سامانه ندای همراه متصل می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی برای توان‌بخشی و نشاط دانش‌آموزان نیازهای ویژه ضروری است، گفت: ۱۰ سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای دویست مترمربعی در استان خوزستان ساخته خواهد شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه مأموریت اصلی آموزش‌وپرورش تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و این کار در آموزش‌وپرورش استثنایی نیاز به تخصص، فضا و تجهیزات دارد گفت: در زمینه فضا از ۲۱۰ مدرسه موردنیاز برای رسیدن به استانداردهای مطلوب، ۱۳۶ مدرسه تاکنون در یک سال گذشته کلنگ‌زنی و یا احداث شده است.

حسینی با بیان اینکه طبق نظریه امتداد توسعه و پیشرفت یک جامعه امتداد ظرفیت ارگانیسم است، گفت: تعلیم‌وتربیت باید این ظرفیت‌ها را امتداد دهد و منابع را به سرمایه تبدیل کند.

وی گفت: در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بعضی از این ظرفیت‌ها وجود ندارد و یا کم است و برای تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی درباره دانش‌آموزان استثنایی باید از تکنولوژی‌های روز، تجهیزات لازم فراهم گردد و این کار در قالب طرح نهضت توان‌افزایی در حال انجام است.

وی افزود: در زمینه تجهیزات نهضت توان‌افزایی ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی، پرورشی، توان‌بخشی و ورزشی نیاز است که حدود ۷۲ هزار وسیله با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: در خوزستان ۱۰۹۷ وسیله در قالب نهضت توان‌افزایی موردنیاز است که نیازمند اعتباری ۷ میلیاردتومانی است و درخورت تأمین ۵۰ درصد توسط استان، ۵۰ درصد دیگر توسط سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی فراهم خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: باتوجه‌به فعالیت‌های استان خوزستان در زمینه تولید محتوا، یک استودیو تولید محتوا در استان دایر خواهد شد.

اهدای نمادین ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان
fileLoader ایجاد دو مرکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای، احداث ۱۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری تا مهرماه در استان خوزستان/اهدای نمادین ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه استان خوزستان
با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت ۷۰۰ تبلت به صورت نمادین به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خوزستان اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در مراسم  اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند استان خوزستان با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد، روابط خانوادگی،  روابط اجتماعی و روابط آموزشی مهم ترین ارکانی بودند که کرونا آن ها را تحت تاثیر قرار داد، بیان کرد: اولین استراتژی آموزش و پرورش این بود که گرچه مدارس تعطیل  می شود اما آموزش  نباید تعطیل شود.
وی گفت: دومین استراتژی تداوم آموزش، انعطاف پذیری آموزش و پوشش حداکثری آموزش بود که ادامه پیدا کرد و در حال حاضر اطلس یادگیری مستقر است .
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان تحت آموزش های  مجازی در شبکه شاد هستند، گفت : ۳۰ درصد دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و یا نداشتن وسیله ارتباطی به روش های دیگر تحت آموزش هستند.
وی افزود: آموزش های مجازی در دوران کرونا به سمت آموزش و پرورش آمد و  در ادامه نیز برگشت ناپذیر خواهد بود.
معاون وزیر  گفت: در جهت ایجاد عدالت آموزشی و هم چنین  ارتفا کیفیت آموزشی طرح هدایت در ۶ محور در حال انجام است.
وی گفت: اولین محور این است که چه تعداد از  دانش آموزان در کدام منطقه جغرافیایی، استانی و مدرسه ای دسترسی یا وسیله ارتباطی ندارند.
وی افزود: تامین اعتبار، تامین تبلت از طریق منابع داخلی و خارجی، بسیج کردن جامعه ، ملاک قرار دادن افراد نیازمند و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در فضای اجتماعی از دیگر محور های طرح هدایت است.
وی گفت: در همین راستا سامانه هدایت راه اندازی شده است که دانش آموزان به صورت نقطه ای شناسایی شدند و خیرین می توانند به صورت منطقه ای و  مدرسه ای  به دانش آموزان کمک کنند.
وی گفت: تاکنون برای بیش از یک میلیون دانش آموز در قالب تفاهم نامه ها تامین اعتبار شده است و بیش از ۲۰۵ هزار تبلت اهدا شده است‌.
حسینی گفت: استان خوزستان با اهدای بیش از ۳۳ هزار تبلت در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار پیشتاز طرح ملی هدایت در کشور است که شایسته تقدیر و تشکر است.
معاون وزیر  گفت: در قالب بیش از ۳۳ هزار تبلت توزیع شده در بین دانش آموزان خوزستانی؛ ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی تعلق می گیرد که گامی مهم در راستای ارتقای شاخص های کیفی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.