کد خبر : 17499
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 1:34

بانوان، مکمل توسعه جامعه / نوشتاری به قلم سعاد چنانی

در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

وقتی سخن از توسعه به میان می آید، می بایست نگاه همه جانبه به تمام ارکان جامعه داشت که بتوان با استفاده از پتانسیل ها و نواقص، محور حرکت در جامعه را بخوبی مورد واکاوی و شناخت قرار داد و تصمیم گیری جامع و کیفی برای رفع معایب و افزایش کیفیت نقاط مثبت در نظر گرفت.

IMG 20210310 WA0037 بانوان، مکمل توسعه جامعه / نوشتاری به قلم سعاد چنانی

یکی از لازمه های توسعه، قشر زنان و دختران هستند که بدون شک جامعه ی زنان در تبلور و پیشرفت هر جامعه ای، نقش غیر قابل انکاری را ایفا می کنند.

 

وجود زنان در لایه های مختلف اجتماعی، موجب دوام بیشتر خانواده ها، شناخت از آسیب های اجتماعی، ایجاد انگیزه و افزایش تحرک اجتماعی برای جامعه می شود.

 

بانوان می توانند در بسیاری از مسئولیت های اجتماعی بهتر از مردان رفتار کنند، و حتی کارایی بهتری نسبت به مردان بوجود بیاورند‌. نگاه دقیق زنان و دختران در بهبود محیط اجتماعی خود اعم از خانواده یا محیط کار برای بسیاری از کارشناسان حوزه ی اجتماعی اثبات شده است.

 

مقام معظم رهبری در بیانات خود پیرامون حضور بانوان در جامعه فرمودند؛ شخصیت والای زن هنوز آنطور که باید و شاید در جامعه ترسیم نشده است. وضعیت کنونی زنان مسلمان ایرانی را به‌رغم توسعه حضور اجتماعی، دارای حد متوسطی از پیشرفت است و زنان ایرانی هنوز در اول راه پیشرفت قرار دارند.

 

ایشان در سخنانی دیگر بیان کردند؛ اگر زنان در حركت اجتماعی یك ملتی حضور نداشته باشند، آن حركت به جائی نخواهد رسید، موفق نخواهد شد. اگر زنان در یك حركت حضور پیدا بكنند، یك حضور جدی و آگاهانه و از روی بصیرت، آن حركت به طور مضاعف پیشرفت خواهد كرد.

 

نگاه دقیق مقام معظم رهبری حاوی نکات دقیق و زیبایی از حضور الزام آور بانوان در جامعه است که محور توسعه و پیشرفت را بخوبی با حضور این قشر می توان رَقَم زد و بدون حضور زنان در جامعه، توسعه و حرکت جامعه دچار نقص و اشکال می شود و نمی توان سر منزل مناسبی برای آن کشور در نظر گرفت.

 

زنان در جامعه باید با اتکاء به خودباوری، عبور از مشکلات و ایمان به خود، بتوانند توانمندی ها و قابلیت های خود را نشان دهند و هیچگاه در برابر سختی ها میدان را خالی نکنند تا بتوانند فرد موثری برای محیط اجتماعی خود باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.