کد خبر : 24600
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 19:26

با هدف حفاظت از منابع آبی استان در حال انجام است: اجرای پروژه های فاضلاب در ۱۷ شهر خوزستان در ۴۶ جبهه کاری

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با هدف ممانعت از ورود فاضلاب به رودخانه کارون، پروژه های اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای مختلف استان خوزستان با اعتبار بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال در ۴۶ جبهه کاری حال انجام است.

با هدف حفاظت از منابع آبی استان در حال انجام است اجرای پروژه های فاضلاب در 17 شهر خوزستان در 46 جبهه کاری با هدف حفاظت از منابع آبی استان در حال انجام است: اجرای پروژه های فاضلاب در 17 شهر خوزستان در 46 جبهه کاری

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ فرزان عباسیان بیان کرد: اقداماتی در ۲ بخش سامانه‌های جمع آوری و دفع فاضلاب و تصفیه خانه ها برای کاهش فاضلاب ورودی به کارون در دست انجام است.
وی افزود: در حوزه طرح های فاضلاب هم اکنون در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، بهبهان، دزفول، شوشتر، ایذه، مسجد سلیمان، شوش، اندیمشک، رامهرمز، سوسنگرد، هویزه، بستان و رفیع ، در مجموع ۸۵ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال پروژه فعال گردید.
عباسیان  اظهار داشت: علی رغم عدم تخصیص اعتبارات ۸۵ هزار میلیاردی تاکنون به طرح های فاضلاب ۱۷ شهر دارای موافقتنامه و بخش مساکن مهر در سطح استان و تنگناهای مالی موجود ، از ابتدای سال جاری تاکنون (دوره ۸ ماهه تا پایان آبان ۱۴۰۱) ، بیش از ۷۷ کیلومتر خطوط فرعی ، اصلی ، انتقال و انشعابات فاضلاب اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین دو باب ایستگاه پمپاژ در شهرهای خرمشهر و بندر امام خمینی نیز در هفته دولت افتتاح و وارد مدار بهره برداری گردید و عملیات احداث ۶ ایستگاه پمپاژ دیگر نیز در شهرهای ماهشهر ، بندر امام خمینی ، اندیمشک و منطقه مسکن مهر امیدیه آغاز گردید که عملیات اجرایی آن در حال حاضر در جریان می باشد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان، طول شبکه فاضلاب در مدار بهره برداری را  ۳۲۰۰ کیلومتر و تعداد مشترکین فاضلاب در استان را ۲۹۷ هزار فقره و درصد بهره مندی خوزستانیها از خدمات فاضلاب را  ۳۹ اعلام کرد.
عباسیان با بیان اینکه متوسط میزان بهره مندی از خدمات فاضلاب در سطح کشور معادل ۵۲ درصد می باشد، تاکید کرد: در صورت تأمین و تجمیع کلیه اعتبارات فوق به مبلغ کلی ۸۵۲۳۲ میلیارد ریال در بازه ۳ ساله تا پایان سال ۱۴۰۳ ، انتظار می رود درصد پیشرفت فیزیکی طرح ها طی مدت ۳ سال از ۵۸ به ۷۵ درصد و میزان  بهره مندی از خدمات فاضلاب از ۳۹ به ۶۵ درصد افزایش یابد.
وی اذعان داشت: در راستای استفاده از فن آوری ها و ایده های جدید و پیشرفته با استفاده از ظرفیت؛ شرکت های دانش بنیان در سطح کشور ، طرح افزایش ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب شهر بهبهان از ۲۵۰ متر مکعب در شبانه روز  به ۲۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز ، در سال جاری عملیاتی شد و تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجراست و پیش بینی می شود با اجرای کامل طرح تا پایان سال جاری بیش از  ۶ هزار مشترک از خدمات پیشرفته فاضلاب بهره مند خواهند شد.
عباسیان، خرید و نصب سه واحد پکیج تصفیه به ترتیب با ظرفیت ۱۵۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۲۰۰ متر مکعب در شهرهای آبادان ، رفیع و هفتکل با دو شرکت دانش بنیان ، احداث دو دستگاه پکیج به ظرفیت مجموع ۴۰۰ مترمکعب در بخش مسکن مهر شهر رامشیر و احداث پکیج در شهر مسجدسلیمان با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب نیز در روز ، خرید ۷۳۰۰ فقره درب منهول با مقاومت بالا و غیرقابل بازیافت از نوع نانوکامپوزیت بتن الیافی از دیگر پروژه های در دست اجرای بخش فاضلاب نام برد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تاکید بر اینکه خطوط دفع فاضلاب برابر مبانی طرح و حسب ضوابط ابلاغی صرفا به منظور دفع فاضلاب خانگی اجرا می شوند و ظرفیتی برای دفع توام آب باران یا روان آبها لحاظ نگردیده است، خاطر نشان ساخت : شرکت آبفا استان به منظور تسهیل و تسریع در دفع رواناب ها خصوصاً در هنگام بارش ، نسبت به افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ فاضلاب تأثیرگذار به میزان بیش از ۲ برابر ظرفیت اسمی آنها (شامل ایستگاه مرکزی شهر چمران ، ۷۰۰ دستگاه بندر امام ، اسکروپمپ ماهشهر ، ایران زمین و دیزل آباد خرمشهر ، شماره ۷ شادگان ، ایستگاه شطیط آبادان و لیفت شماره ۱۴ سوسنگرد جمعاً به تعداد ۸ باب) اقدام نموده است.
گفتنی است: در استان خوزستان جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.