کد خبر : 20985
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 20:24

با پیگیری خبرنگار خوزتاب در اهواز؛ شرکت کربن مشعل‌های آلوده کننده هوا را موقتا خاموش کرد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب WWW.KHUZTAB.IR بخوانید

مشعل‌های آلاینده هوا شرکت کربن در اهواز با پیگیری‌های خبرنگار خوزتاب موقتا خاموش شدند

Picsart 22 01 11 20 10 41 393 1280x853 با پیگیری خبرنگار خوزتاب در اهواز؛ شرکت کربن مشعل‌های آلوده کننده هوا را موقتا خاموش کرد

..

✍️مجتبی بهزادی

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خوزتاب؛ طی روزهای اخیر به دلیل پایداری جو و افزایش غلظت ذرات آلاینده، هوای اهواز و چند شهر دیگر خوزستان در وضعیت ناسالم برای شهروندان قرار گرفت.

بدین سبب در جلسه ۱۹ دی ۱۴۰۰ کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا مصوب شد فعالیت واحدهای آلاینده شرکت‌های اطراف شهرستان اهواز تا اطلاع ثانوی ممنوع شود. و این واحدها فقط در مواردی آن هم به صورت محدود می توانند فعالیت داشته باشند که از مواد سوختی آلوده کننده هوا استفاده نکنند.

اما تصاویری از شرکت کربن بلک [تولید کننده دوده صنعتی] واقع در شهر اهواز به دست خبرنگار خوزتاب رسید که بررسی ها نشان داد فعالیت شرکت مذکور در این ایام بدون توجه به وضعیت جوی و مصوبه‌ کارگروه آلودگی هوا ادامه دارد.

به دلیل اهمیت موضوع، خبرنگار خوزتاب با اطلاع‌رسانی دقیق و پیگیری‌ های لازم از متولیان امر موجب شد این شرکت از عصر دیروز ( ۲۰ دی‌ماه ) با تغییر سوخت و محدودیت تولید، مشعل های آلوده کننده هوا را خاموش کند.

[لینک خبر و تصاویر از فعالیت شرکت کربن در روزهای آلوده اهواز]

👆

Picsart 22 01 11 22 04 15 371 1280x1280 با پیگیری خبرنگار خوزتاب در اهواز؛ شرکت کربن مشعل‌های آلوده کننده هوا را موقتا خاموش کرد

..در

PicsArt 01 10 08.10.56 1280x1280 با پیگیری خبرنگار خوزتاب در اهواز؛ شرکت کربن مشعل‌های آلوده کننده هوا را موقتا خاموش کرد

..

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ در دهه ۵۰ این کارخانه در محدوده شهر احداث شد اما اکنون به دلیل توسعه شهر تقریبا در مرکز شهر اهواز قرار دارد.

افزايش آلاینده های صنعتی و نفتی و گردوغبار در سالهای اخیر همواره موجب گرفتاری ساکنین اهواز شده است. شرکت کربن نیز با توجه به نوع سوخت و مواد اولیه مصرفی تاثیر بسزایی در تشدید آلودگی هوای شهر اهواز دارد و جابه جایی این شرکت به امری ضروری تبدیل شده است.

..

عملیات احداث شرکت کربن ایران(کربن بلک) در سال ۱۳۵۱ طی قراردادی میان شرکت صنایع پتروشیمی ایران و شرکت کابوت آمریکا، در محدوده شهر اهواز شروع و در سال ۱۳۵۳ با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ هزارتن آغاز به کار کرد.
اکنون ظرفیت سالانه شرکت کربن بعنوان بزرگترین تولید کننده دوده صنعتی ایران به ۳۶ هزار تن تا ۵۰ هزار تن می رسد.

 

نفت کوره (مازوت) ، CO و روغن‌های آروماتیک هیدروکربنی پرمصرف‌ترین سوخت و مواد اولیه شرکت کربن برای تولید دوده صنعتی هستند. این دوده خوراک بیش از ۲۰۰ تولید کننده داخلی در رشته‌های تولید لاستیک، ترمیم تایر ،‌ کفش ، سیم و کابل ، قطعات اتومبیل ، لوله سازی ،‌ باتری سازی، رنگ ،‌ مرکب ، ‌پلاستیک و… می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.