کد خبر : 5987
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 18:47

خیرین در بازسازی مناطق سیل زده خوزستان مشارکت می کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان با اشاره به آمادگی خیرین برای مشارکت در بازسازی منازل روستایی سیل زده، گفت: در این راستا نیاز است تا کمک های ارسالی متمرکز و ساماندهی شوند. به گزارش خوزتاب، سیدعلی بحرینی مقدم روز چهارشنبه در دومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان که در

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان با اشاره به آمادگی خیرین برای مشارکت در بازسازی منازل روستایی سیل زده، گفت: در این راستا نیاز است تا کمک های ارسالی متمرکز و ساماندهی شوند.

n83308097 73016893 300x203 خیرین در بازسازی مناطق سیل زده خوزستان مشارکت می کنند

به گزارش خوزتاب، سیدعلی بحرینی مقدم روز چهارشنبه در دومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر دستگاه های مختلفی در زمینه مدرسه سازی، بهداشت و درمان و بنیاد مسکن در حال دریافت کمک های خیرین هستند اما نیاز است برای برنامه ریزی هرچه بهتر در این زمینه این اقدامات به صورت متمرکز انجام شوند.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت این کمک ها ، افزود: در حال حاضر خیرینی از داخل و خارج از کشور برای مشارکت در بحث بازسازی اعلام آمادگی کرده اند.
رئیس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل ‌زدگان خوزستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه شده سیل زدگان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بحران سیل در استان تاکنون تعداد ۹۲ اردوگاه رسمی با جمعیتی بالغی بر ۱۵۶ هزار ۵۵۶ نفر ایجاد شدند و علاوه بر این به۱۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از سیل زدگان خارج از کمپ های رسمی نیز خدمات رسانی شد.
بحرینی یادآورد شد: به مرور زمان با فروکش کردن آب از تعداد اردوگاه ها کم شده و در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۱ نفر در پنج اردوگاه باقی مانده اسکان دارند.

*تامین ۷۵ کانکس برای اسکان موقت
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در ادامه این نشست به تهیه ۷۵ کانکس برای اسکان موقت سیل زدگان استان توسط تعدای از خیرین اشاره کرد و گفت: تعدادی از این کانکس ها تا روز جمعه وارد استان می شوند.
سردار حسن شاهوارپور افزود: این خیرین همچنین ساخت روستای مگرن -۳ را بر عهده گرفته اند که این امر بعد از جانمایی صحیح این روستا آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: علاوه بر این تعدادی از خیرین از بازار تهران آمادگی مشارکت در ساخت و بازسازی منازل روستایی را دارند.

*پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد ریال خسارت به واحدهای مسکونی روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در این نشست از پرداخت ۳۴ میلیارد ریال بابت جبران خسارت ناشی از سیل به منازل روستایی استان خبر داد.
مسعود انصاریان روند با تاکید بر اینکه پرداخت خسارات همچنان ادامه دارد، گفت: با وجود اینکه هنوز بخشی از مناطق روستایی استان دچار آبگرفتگی هستند اما تا امروز تعداد ۱۷ هزار واحد مسکونی مورد بررسی قرار گرفته اند.
وی یادآور شد: از این تعداد ۱۰ هزار واحد نیاز به بازسازی و یک هزار و ۵۵۰ واحد دیگر نیاز به ساخت مجدد دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اعلام آمادگی برای آغاز عملیات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، یادآور شد: این درحالی است که سازمان آب و برق استان باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف روستاهایی که در حریم رودخانه ها هستند اقدام کند.

* آغاز طرح تسهیل گری روستایی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز در این نشست به آغاز فعالیت طرح تسهیل گری روستایی در مناطق سیل زده استان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح بازگشت وضعیت زندگی مردم به حالت عادی است.
صادق کریمی کیا افزود: در اجرای این طرح از نیروهای محلی و آشنا به منطقه استفاده شده است.
وی با بیان اینکه کمک به بازسازی و بازتوانی افراد آسیب دیده از وظایف کمیته اجتماعی و بهداشت قرارگاه بازسازی و نوسازی منطق سیل زده استان است، گفت: همچنین به زودی گروه های جهادی در پنج محور و شهرستان در قالب گروه های ۱۰ تا ۱۵ نفره در روستاهای هدف حضور خواهند یافت.
براساس این گزارش، قرارگاه بازسازی و مدیریت بحران جامع سیل از پنج کمیته امور تبلیغات، اطلاع رسانی، آموزشی و فرهنگی، امور برآورد و تخصیص منابع، امور بازسازی و نوسازی، امور اجتماعی و بهداشت و امور نظارت تشکیل شده است.
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.