کد خبر : 21645
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 - 23:15

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان عنوان کرد:

بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی دولت به بنیاد شهید/ تهاتر ملک برای پرداخت شهریه دانشجویان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بنیاد شهید از دولت مطالبه دارد با عنایت مقام معظم رهبری با تهاتر املاک بدهی دانشجویان را پرداخت کردیم.

1400030211435728822831104 بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی دولت به بنیاد شهید/ تهاتر ملک برای پرداخت شهریه دانشجویان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛

تسنیم نوشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهادی است انقلابی که در اجرای فرمان رهبر کبیر و بنیانگذر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در تاریخ ۱۳۵۸/۱۲/۲۲ و در پی موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر ادغام سه نهاد انقلابی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است که امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهارچوب اساسنامه و آیین‌نامه‌های مربوطه زیر نظر رییس‌جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

از سری اهداف بنیاد عبارتند از احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه،زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و حفظ آثار آن‌ها، تجلیل، تکریم ، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد و همچنینتلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه و نظام و نیز بهره‌گیری از سرمایه و دارایی بنیاد برای رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده‌های‌معظم شاهد است.

در همین راستا با عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد جانبازان و امور ایثارگران خوزستان گفت و گویی داشتیم تا در خصوص عملکرد اخیر این مجموعه اطلاعاتی را به مخاطبان عرضه کنیم.

 

تسنیم: در آغاز کلام آسیب‌ها و موانع ساماندهی و زیباسازی گلزار شهدای اهواز را شرح دهید؟

عبدالرضا فرجیان: یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در قانون اساسنامه آن توسط امام خمینی (رخ) ابلاغ شد، بنیاد را به عنوان دستگاه فرهنگی معرفی کردند که بایستی به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد و با همکاری سایر دستگاه‌ها خدمات معیشتی، درمانی و رفاهی این عزیزان را نیز در کنار کار ترویج داشته باشد.

گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور یکی از الگوهای بی‌بدیل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته تا به امروز بالغ بر ۶۱ درصد گلزار مطهر شهدای استان خوزستان ساماندهی شده‌اند و حدود ۳۹ درصد باقی‌مانده نیز به تأمین اعتبارات باز می‌گردد که به یاری خدا با استقرار دولت سیزدهم شاهد ساماندهی و بازسازی این ۳۹ درصد باقی‌مانده از مزار مطهر شهدا باشیم.

یکی از کارهایی که باید در استان‌خوزستان صورت گیرد، ساماندهی بالغ بر ا هزار و ۲۰۰ مزار روستایی است که خوزستان با داشتن ۵۰۷ گلزار و ۱۶ هزار مزار چهارمین رتبه آماری را در کشور دارد و نیاز استان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برای ساماندهی باقی‌مانده گلزارها است که از این مقدار حدود ۳۰ میلیارد تومان آن در بحث گلزارهای تک مزاری در روستاها و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای گلزارهای شهری و تجمعی است.

امیدواریم که با این نگاه و اهتمامی که آیت الله رئیسی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دارند بتوانیم در باقی مانده سال بخشی از این ساماندهی را به انجام برسانیم و مابقی را در سال ۱۴۰۱ حسب قراری که مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت و بنیاد شهید و امورایثارگران داشته‌اند در آن سال بهتر و بیشتر براساس منابعی که قول داده شده انجام دهیم.

 

تسنیم: درمان پایش سلامت ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان در چه مرحله ای است؟

عبدالرضا فرجیان: در حوزه درمان یکی از مشکلاتی که وجود دارد بحث تأمین منابع مالی است؛ دولت براساس قانون باید ۱۰۰ درصد هزینه درمان ایثارگران را تأمین و پرداخت کند.

امروز می‌توان گفت که بالغ بر ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بنیاد شهید از دولت مطالبه دارد تا بتوانیم این مبالغ را در اختیار بیمه دی که طرف قرارداد بنیاد شهید است، قرار دهیم.

هر چه که منابع دولت با سرعت بیشتری به بنیاد شهید و به تبع آن بیمه دی واریز شود؛ آرامش و آسایش بیشتری برای ایثارگران ایجاد خواهد شد در سال گذشته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران را به یک هفته رساندیم اما متأسفانه در این ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات منابعی که برای دولت ایجاد شد و عدم پرداخت بالغ بر ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان این پرداخت‌ها ۲ ماهه شده و مشکلاتی را برای ایثارگران ایجاد کرده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور از بدو ورود اهتمام ویژه‌ای را نسبت به این موضوع داشتند و بخشی از این مطالبات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت شده است و در حال تسویه حساب یا خانواده‌های ایثارگران هستیم که امیدواریم تا شب عید بتوانیم کل هزینه‌های موجود در بیمه را پرداخت کنیم؛ البته مراکز درمانی حسب قرارداد با بیمه دی مسیر خود را طی می‌کنند.

در استان خوزستان ۲ بیمارستان تخصصی از قبیل بیمارستان جنرال آیت الله کرمی با ۲۵۰ تخت بستری و ۱۰ اتاق عمل، آی سی یو، سی سی یو و ان آی سی یو و بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز با ۱۲۵ تخت بستری خاص بیماران جانباز اعصاب و روان همچنین مرکز توانبخشی حضرت امام که مختص جانبازان قطع نخاعی آماده خدمت به ایثارگران هستند به صورت هفتگی «سه شنبه‌ها» پایش سلامت جانبازان قطع نخاعی در مرکز توانبخشی انجام ‌می‌شود.

مرکز توانبخشی جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در منطقه کیانشهر با وسعت ۴ هکتار در ۳ بخش بایستی ارائه خدمت می‌کرد که بخش ورزشی آن ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است و بخش سوئیت‌های اقامتی، سالن‌ آمفی تئاتر، رستوران، بخش آب درمانی و مسائلی که باید برای رفاه حال ایثارگران باشد در فاز دوم و سوم مانده که حسب توافق با استاندار و رئیس عالی بنیاد شهید منابع آن به صورت پنجاه، پنجاه توسط بنیاد شهید و دولت تأمین شود تا ایثارگران بتوانند از این ظرفیت استفاده کافی را ببرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.