کد خبر : 24782
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 16:06

برداشت نیشکر در هفت‌تپه آغاز شد/پیش‌بینی افزایش ۲ برابری تولید شکر در نیشکر هفت‌تپه

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

همزمان با آغاز برداشت محصول، دکتر عبدعلی ناصری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت، از همراهی کارگران در بازسازی هفت‌تپه قدردانی کرد و نفس تازه در کالبد این واحد نیشکری را محصول نقش‌آفرینی و همدلی آن‌ها دانست.

photo2421947235 768x1024 2 برداشت نیشکر در هفت‌تپه آغاز شد/پیش‌بینی افزایش 2 برابری تولید شکر در نیشکر هفت‌تپه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛عملیات برداشت نیشکر و تولید شکر، با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، در قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران آغاز شد.

این دومین سال عملیات برداشت محصول نیشکر پس از واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

همزمان با آغاز برداشت محصول، دکتر عبدعلی ناصری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت، از همراهی کارگران در بازسازی هفت‌تپه قدردانی کرد و نفس تازه در کالبد این واحد نیشکری را محصول نقش‌آفرینی و همدلی آن‌ها دانست.

پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن شکر

وی با بیان اینکه برداشت نیشکر در زمین‌های کشاورزی هفت‌تپه، به مدت ۱۰۰ روز کاری با پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن نیشکر انجام شود، گفت، پیش‌بینی می‌شود امسال از مجموع نیشکر برداشتی، ۴۰ هزار تن شکر استحصال شود.

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، در حال حاضر روزانه حدود ۲ هزار تن نیشکر برداشت می‌شود و در روزهای آینده این میزان با توجه به ظرفیت کارخانه شکر، افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تولید شکر این واحد نیشکری در سال زراعی گذشته ۲۳ هزار تن بود که با احیای اراضی کشاورزی و بازسازی کارخانه، تولید شکر در سال زراعی جاری افزایش دو برابری خواهد داشت.

کار جهادی کارگران هفت‌تپه

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از بازگشت هفت‌تپه به دوران طلایی خبر داد و افزود: این واحد نیشکری با کار جهادی کارگران، روی ریل توسعه قرار گرفته و امسال برای نخستین بار در ۶۰ سال گذشته، بیش از پنج هزار هکتار نیشکر کشت شد که یک رکورد تاریخی در کل دوران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه است.

وی پیش‌بینی کرد که با این میزان کشت نیشکر و احیای اراضی آسیب‌دیده، در سال بهره‌برداری آینده بیش از ۸۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.

مدیرعامل توسعه نیشکر در پایان تاکید کرد که هدف نهایی تولید یک میلیون تن نیشکر و استحصال ۱۰۰ هزار تن شکر در هفت‌تپه است که طبق برنامه تدوینی سه ساله، محقق خواهد شد.

در این بازدید، کارگران هفت‌تپه از اقدامات دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بازسازی هفت‌تپه، ساماندهی حقوق و توجه به امور رفاهی پرسنل قدردانی کردند.

با واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر از ۱۸ مهرماه سال گذشته، این شرکت پس از یک دوره طولانی رکود، به چرخه تولید بازگشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.