در گفتگوی فعالان خوزستان در کلاب‌هاوس مطرح شد؛

بررسی عملکرد نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم

در گفتگوی ۴ ساعته کلاب هاوس مطرح شد؛ بررسی عملکرد نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم برخی از نمایندگان دنبال این هستند که چرا درخت نخل فلان منطقه کج کاشته شده است ولی به مواردی همچون هزینه کرد بودجه برخی سازمانها و ادارات ورود نمی کنند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، به نقل از هورنیوز،  این

در گفتگوی ۴ ساعته کلاب هاوس مطرح شد؛

بررسی عملکرد نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم

برخی از نمایندگان دنبال این هستند که چرا درخت نخل فلان منطقه کج کاشته شده است ولی به مواردی همچون هزینه کرد بودجه برخی سازمانها و ادارات ورود نمی کنند.
کلاب هاوس 1024x576 1 بررسی عملکرد نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، به نقل از هورنیوز،  این روزها با ورود کلاب هاوس به فضای مجازی بعنوان یک رسانه باعث شده تا فعالین این حوزه در استان خوزستان پا به پای دیگر استانهای کشور از این تریبون برای انعکاس مشکلات و مطالبات استفاده کنند و حلقه ی وصلی برای شهروندان خوزستانی به مسئولینشان باشند. در همین خصوص و به همت تعداد زیادی از فعالین رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفتگویی در زمینه عملکرد نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس یازدهم صورت گرفته که مشروح آن را می خوانید. لازم به توضیح است در این خصوص اطلاع رسانی از ساعت ها قبل صورت پذیرفت و هیچ یک از نمایندگان خوزستان در دوره یازدهم در این اتاق حضور نداشتند.

 

حجت‌الاسلام علی لاری زاده مدیر خبرگزاری فارس در خصوص عملکرد نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم اظهار کرد: نمایندگان بخاطر منفعت طلبی همصدا نیستند و از اموراتی که مربوط به آنها است آگاهی ندارند. آنها طوری عمل کرده اند که مردم به نان شب محتاج شده اند و مطالبات مردم تنزل پیدا کرده است. مشکل اساسی این است که ردای نمایدگی برازنده برخی از افراد نیست.

 

وی در خصوص اینکه چرا اخبار منفی در استان بیشتر منعکس می شود گفت: چقدر باید برای نارسایی در استان فریاد بزنیم؟ آیا باید رسانه ها به صورت دسته جمعی خودسوزی کنند تا صدای ما شنیده بشود؟ برخی از نمایندگان دنبال این هستند که چرا درخت نخل فلان منطقه کج کاشته شده است ولی به مواردی همچون هزینه کرد بودجه برخی سازمانها و ادارات ورود نمی کنند. مسئولین با عملکردشان باعث شده اند که اخبار منفی از استان بیشتر به سطح کشور منعکس شود.

 

لاری زاده در بخش دیگر افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند توجه به مناطق محروم یه ملاک برای نمایندگی است، سه نماینده اهواز بگویند برای رفع محرومیت در این حوزه انتخابیه چه کرده اند؟ نمایندگان بجای نظارت و قانونگذاری به انتصاب مدیران و سفارش برای آنها مشغولند.

 

در قسمتی دیگر امید حلالی صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری شوشان گفت: نمایندگان مجلس باید پاسخگوی نخبگان باشند. همچنین نمایندگان ما بگویند در سطح ملی چه اثرگذاری داشته اند؟ چرا آنها مشغول انتصاب افراد ستادهای انتخاباتی خود هستند؟

 

وی در بخش دیگر افزود: چرا نمی گذاریم بعد از سالها افراد جدید وارد حوزه مدیریت و مسئولیت بشوند؟ بگذاریم افراد تازه نفس و مسئولیت پذیر وارد میدان بشوند و به هر بهانه آنها را رد صلاحیت نکنیم، و سعی نکنیم یکدست سازی کنیم که این کار پذیرفتنی نیست.

 

همچنین سید نور موسوی فعال اجتماعی گفت: در خوزستان ضعف در کادرسازی داریم. بخش عمده مشکلات استان در خارج از استان است که به دلیل عدم ارتباط نمایندگان ما با مسئولین کشوری این مشکلات برطرف نمی شود. مطالبات از نمایندگان توسط نخبگان و مردم باید بصورت علمی پیگیری شود.

 

حسین مروانی یکی دیگر از فعالین فضای مجازی گفت: در بعضی از حوزه ها برای انتصاب فرماندار اول باید از نمایندگان اجازه بگیرند بعد انتصاب صورت پذیرد.

 

وی افزود: عدم هماهنگی بین مجمع نمایندگان به دلیل نگاه شخصی باعث شده مشکلات این استان دوچندان شود. مثلا در خصوص بحث انتقال آب آیا نمایندگان نمی توانند وزیر نیرو را با کمک نمایندگان دیگر استانهای همجوار استیضاح کنند؟

 

این فعال اجتماعی افزود: طی چند سال گذشته نقش علما در پیگیری مطالبات و مشکلات استان کمرنگ شده است در صورتیکه قبل ترها به اینصورت نبود.

 

افشار پرویزی مدیر خانه مطبوعات استان گفت: مگر نمایندگان مجلس نمی دانند در حوزه ماهشهر و سربندر حدود ۳۰ پتروشیمی وجود دارد، پس چرا مردم چمران و … هنوز مشکل آب شرب دارند؟ آیا این نمایندگان درآمد عظیم پتروشیمی ها را نمی بینند؟

 

مهدی بهزادی مدیرمسئول پایگاه خبری خوزتاب اظهار کرد: نمایندگان مجلس به شعارهای خود وفادار نیستند.

 

وی با اشاره به شعار نمایندگان مجلس برای تصویب قانون شفافیت آرا نمایندگان گفت: وظیفه‌ی یک نماینده قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است اما نمایندگان مجلس یازدهم پس از ورود به مجلس به شعارهای خود پای‌بند نبودند و قانون شفافیت آرا را به تصویب نرسانند.

 

بهزادی افزود: نمایندگان با دخالت‌ در انتصابات وظیفه ی ذاتی خود را فراموش کردند.

 

مرتضی آژند مدیرمسئول پایگاه خبری کاوش اخبار، نیز گفت: خوزستان با ۱۸ نماینده ای که در مجلس دارد یک مجلس کوچک در دل مجلس است که می توانند تاثیرگذاری خاصی در مجلس داشته باشند اما عملا نمایندگان خوزستان در مجلس دیده و جدی گرفته نمی شوند و کارنامه ی قابل قبولی از آنها در این دوره تا این لحظه وجود ندارد. بعضی از نمایندگان آنقدر کم تحرک هستند که نامشان را یادمان رفته است و نمی دانیم در کدام حوزه انتخابیه کدام نماینده در مجلس حضور دارد. تاثیرگذاری و جریان سازی که بماند، حتی در مجلس یک نطق خوب و تاثیر گذار که امری عادی است از نمایندگان استان مشاهده نمی کنیم. البته از یاد نبریم که در انتخابات قبل چه اتفاقات و رد صلاحیت هایی رخ داده است.

 

عارف دورقی صاحب امتیاز پایگاه خبری ایفا نیوز گفت: باتوجه به اینکه در خوزستان رئیس کمیسیون انرژی داشتیم اما در این حوزه همچنان مشکلات بسیاری در استان داریم. اگر مشکلاتی در این حوزه داریم به دلیل اینکه نمایندگان ما با مدیران یا رفاقت دارند یا پیگیری خوبی ندارند.

 

وی افزود: رسانه ها در حوزه نقد بسیار ضعیف ظاهر شدند و شاهد آن هستیم که برخی نمایندگان با گذشت بیش از یکسال همچنان با رسانه ها ارتباط خوبی نداشته اند.

 

میثم حلالی دیگر فعال رسانه ای گفت: کدامیک ار مطالبات مردم استان در این دوره به نتیجه رسیده است؟ از عملکرد نمایندگان استان رضایت کامل نداریم.

 

همچنین سیاوشی مدیرکل حمل و نقل راه آهن کشور گفت: نمایندگان خوزستان با ما ارتباط خوبی ندارند و تا کنون برای مشکلات حوزه راه آهن از ما مطالبه و پیگیری نداشته اند.

 

سید لطیف فاضلی دیگر فعال حوزه رسانه گفت: نمایندگان دوره یازدهم فقط حرفهای قشنگی می زنند و به آنها عمل نمی کنند. البته موردی که در این دوره شاهد آن بودیم این است که ریاست مجمع نمایندگان استان برای آنها بسیار مهم است و بر سر آن دعوا می شود.

 

وی در بخشی دیگر گفت: نمایندگان خوزستان در بحث اولویت های استان دچار سردرگمی شده اند.

 

سید شریف حسینی نمابنده اسبق اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید در این فضاها حضور داشته باشند و به نخبگان پاسخگو باشند. آنها باید بگویند به خواسته های مردم و نخبگان آنها چکونه جامه عمل پوشانده اند.

 

وی در بخش دیگر افزود: از بس مطالبات اصلی مردم استان به ثمر ننشسته که خواسته ها از نمایندگان شخصی شده است.

 

حسینی گفت: آنقدر صدای بد و اخبار منفی از استان خوزستان به گوش مسئولین کشوری می رسد که دیگر آنها رقبتی برای کمک بیشتر به استان ندارند. البته نمایندگان باید با رسانه ها تعامل داشته باشند و از کارهایی که انجام میدهند با آنها در میان بگذارند چون ارتباط با رسانه ها کمک به توسعه استان است.

 

این نمایند اسبق مجلس گفت: در استانی که قومیت بر توانمندی می چربد، پیمانکاران مدیران را انتخاب می کنند، اعتبارات درست هزینه نمی شود، بزرگ شدن فرزندان این استان باعث حسادت دیگر افراد می شود و… قطعا نباید شاهد توسعه باشیم.

 

وی افزود: اگر نمایندگان سطح نمایندگی را پایین بیاورند و پیگیر مسائل ریز باشند قطعا در سطح کشور تاثیر گذار نخواهند بود و مدیران کشوری به نیازهای استان محل نمی گذارند.

 

وی افزود: من بعنوان شخصی که در دوره های گذشته نمایندگی مردم را داشته ام خواهان آن هستم که اگر به شخصی بعنوان نماینده رای می دهیم باید تا روز آخر نمایندگی او را حمایت کنیم تا بتواند مشکلات این استان را برطرف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.