کد خبر : 9121
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 18:47

برپایی نمایشگاه لباس سنتی زنان خوزستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر راه اندازی نمایشگاه دائمی مد و لباس زنان در استان، گفت: برپایی نمایشگاه لباس سنتی بانوان خوزستان در دستور کار کارگروه زنان است. سیده فرانک موسوی در حاشیه نمایشگاه طراحی مد و لباس بانوان، در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، اظهار داشت: لباس

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر راه اندازی نمایشگاه دائمی مد و لباس زنان در استان، گفت: برپایی نمایشگاه لباس سنتی بانوان خوزستان در دستور کار کارگروه زنان است.

IMG 20190730 194254 300x197 برپایی نمایشگاه لباس سنتی زنان خوزستان

سیده فرانک موسوی در حاشیه نمایشگاه طراحی مد و لباس بانوان، در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، اظهار داشت: لباس های سنتی بخشی از هویت و فرهنگ هر جامعه است و بسیاری از خانواده های خوزستانی هنوز علاقمند به استفاده از لباس های سنتی هستند، بر همین اساس برپایی نمایشگاه لباس های سنتی زنان در دستور کارگروه مد و لباس بانوان استان قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به بازدید امروز خود از نمایشگاه مد و لباس بانوان، افزود: در این نمایشگاه چندین نفر از طراحان مد و لباس استان حضور داشته و لباس ها مطابق سبک ایرانی اسلامی طراحی شده است همچنین تغییرات مطابق سلیقه افراد و یا مشاوره در زمینه پوشاک مناسب به خانواده ها، ارائه می شود به طور مثال راهنمایی درباره لباس مخصوص مهمانی، خیابان و محافل رسمی، ارائه می شود  تا جوانان با پوشش مناسب هر محیط آشنا شوند.  به گفته وی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تسهیلاتی در برگزاری این نمایشگاه داشته و با اختصاص بن به کارکنان، شرایط خرید را فراهم کرده است.

موسوی ضرورت برپایی نمایشگاه مد و لباس بانوان در سایر دستگاه های اجرایی را یادآور شد و گفت: برپایی نمایشگاه مد و لباس بانوان در دستگاه های دولتی در شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک پیشنهاد مطرح می شود.

وی با بیان اینکه بازار بسیاری از سلیقه ها را تامین نمی کند، افزود: لباس های موردنظر بسیاری از خانواده ها در بازارهای فعلی موجود نیست، بنابراین این نمایشگاه ها علاوه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، لباس های سبک ایرانی اسلامی را مطابق با سلیقه ها و سنین مختلف ارائه می دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: در استان از نظر طراحی مشکلی نداریم، تولیدکنندگان باید با طراحان هماهنگ شوند تا تولیدات با رنگ، جنس و قیمت مناسب تقاضای خریداران روانه بازار شود.  مجری نمایشگاه مد و لباس نیز در این باره گفت: در این نمایشگاه از سه گروه از طراحان مد و لباس دعوت شده و ۵۵ مدل در قالب برندهای زیورآلات، پوشاک و کیف و کفش ارائه شده است.

مدینه نریمیسا با اشاره به عرضه تولیدات در پنج غرفه این نمایشگاه افزود: بهترین روش برای برپایی نمایشگاه های تخصصی مد و لباس این است که مسئولان برگزاری خرید پارچه و طراحی لباس با موضوع خاص را در دستورکار قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.