بهبود مستمر کیفیت مدارس دولتی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش است

وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بهبود مستمر کیفیت مدارس دولتی وآماده کردن دانش آموزان برای مواجهه با پیچیده‌ترین موضوعات علمی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، محسن حاجی میرزایی در آئین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که

وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بهبود مستمر کیفیت مدارس دولتی وآماده کردن دانش آموزان برای مواجهه با پیچیده‌ترین موضوعات علمی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش است.

329A6287 300x167 بهبود مستمر کیفیت مدارس دولتی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، محسن حاجی میرزایی در آئین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که با حضور رئیس‌جمهوری در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه در منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی، بازگشایی مدارس را جشن ملی و یک رویداد بزرگ فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد:‌ امیدوارم شروع سال تحصیلی با ایمان و پایانی پر از معنویت داشته باشیم. همچنین از اینکه آقای روحانی سفرشان را به عقب انداختند تا در کنار دانش‌آموزان در جشن آغاز سال تحصیلی شرکت کنند تشکر می‌کنم و این نشانه‌ای از توجه رئیس‌جمهور محترم به موضوع مهم تعلیم و تربیت است.

همکاران فرهنگی تمام تلاش خود را برای بازگشایی مدارس انجام داده‌اند

وی با بیان اینکه هم‌زمان با این مراسم بیش از ۱۴ میلیون و۶۰۰ هزار دانش‌آموز در۱۱۰ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، اظهارکرد:‌ با اینکه برخی فکر می‌کنند تابستان فعالیت زیادی انجام نمی‌شود اما همکاران فرهنگی‌ام تمام تلاششان را در تابستان امسال کرده‌اند تا یک سال تحصیلی خوب را آغاز کنیم.

جشن برچیده شدن مدارس خشتی و گلی تا قبل از پایان پاییز

محسن حاجی میرزایی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه گفت: تمام مدارس تخریب ‌شده یا نیازمند به نوسازی و بهسازی، آماده شدند و سرانه فضای آموزشی در این مناطق نسبت به قبل افزایش پیداکرده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید مدارس خشتی و گلی در تمام استان‌های کشور به‌ جز استان سیستان و بلوچستان برچیده شده است و تا قبل از پایان پاییز جشن پایان مدارس خشتی و گلی را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود

وزیر آموزش‌وپرورش خانواده را مدرسه اول و مدرسه را خانه دوم دانست و گفت: دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد و روش‌های یادگیری باید بر اساس مشارکت دو طرف باشد لذا روش‌های آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر مشارکت جدی خانه و مدرسه و بر اساس انتخابات آگاهانه و مشارکت مسئولانه دانش آموزان طراحی و اجرا شود.

دسترسی به تحصیل و آموزش را از حقوق پایه همه افراد است

وی دسترسی به تحصیل و آموزش را از حقوق پایه همه افراد دانست و اظهار کرد: تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به ‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه همه است، همچنین بهبود مستمر کیفیت مدارس دولتی و آماده کردن دانش آموزان برای مواجهه با پیچیده‌ترین موضوعات علمی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش کیفیت یادگیری را محصول تلاش هماهنگ و خردمندانه همه عوامل سهیم و مؤثر در آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی، شادابی و نشاط دانش آموزان و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری، صداقت، شجاعت، پاک‌دامنی، ایمان و عفاف در برنامه‌های مدارس ترویج می‌شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که “آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن‌تر و دوست داشتنی تر شود؟”

رئیس جمهور با بیان اینکه آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم، دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یک روز به یادماندنی است، گفت: خانواده‌های دانش آموزش از هفته‌ها و ماه‌ها قبل برای ثبت نام فرزندانشان و تهیه لباس و کتاب، تلاش مضاعفی انجام دادند و امروز با آغاز سال جدید تحصیلی، برای همه روزی به یادماندنی است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه در کنار تلاش معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دولت بسیار مهم است که بدانیم چه کمبودهایی باید جبران شود، ادامه داد: تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش‌های مدیریتی و آموزشی بتوانند آماده کار باشند و مدرسه‌ها تجهیز شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: باید در ساخت و ساز، تعمیر و آماده‌سازی مدارس، استخدام معلمین و تهیه و پرداخت به موقع بودجه این وزارتخانه در حد توان کمک شود.

افزایش ۳برابری بودجه وزارت آموزش و پرورش

افزایش ۴برابری حقوق معلمان در دولت های یازدهم و دوازدهم

دکتر روحانی با اشاره به افزایش ۳برابری بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین افزایش ۴برابری حقوق معلمان به طور متوسط از یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان در سال ۹۲به ۴میلیون و۱۰۰هزار تومان در سال جاری، تأکید کرد: دولت در حد توان و امکان تلاش کرد تا وضعیت مدارس، حقوق معلمان و کتب و محیط آموزشی مناسب بهتر شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بی‌تردید بزرگترین آرزوی خانواده‌ها موفقیت شما فرزندان است، افزود: باید خوب درس بخوانید، یاد بگیرید و برای طی کردن پله‌های ترقی آماده شوید چرا که بار مسئولیت سنگین و آینده کشور بر دوش نسل ۳و ۴انقلاب است و نسل ۱و ۲در حال پایان مسئولیت و مدیریت خود هستند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه الان همه کشور در اختیار شماست که آینده کشور را بسازید و خانواده‌ها نیز باید در زمینه آموزشی به شما کمک نمایند، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید مشکلات را بدون تعارف با مسئولین مدرسه در میان بگذارند چرا که آینده و آموزش شما برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بار اصلی و سنگین‌تر بر دوش معلمان است که آینده را می‌سازند و این بوستان و گل‌های زیبا را برای اینکه عطر آن در سراسر کشور به مشام همگان برسد، آماده می‌کنند، تصریح کرد: زحمات معلمان عزیز قابل جبران نیست و معلمان برای شما همانند پدر و مادر هستند و آنان نیز شما را به عنوان فرزندان خود می‌دانند.

معلمان بالاترین و مهم‌ترین رکن کشور هستند

دکتر روحانی با اشاره به اینکه معلمینی موفق هستند که به کارشان و آموزش و تربیت بچه‌ها عشق بورزند و احساس رضایت داشته باشند تا بر کمالات اخلاقی دانش‌آموزان افزوده شود، گفت: معلمین به عنوان بالاترین و مهم‌ترین رکن کشور هستند و بسیار مهم است که محیط مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان لذت‌بخش باشد تا اول مهر به عنوان روز شادی و نزدیکی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس محیط مدرسه است و همه تلاش می‌کنیم تا شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید، گفت: این شما هستید که باید حس کنید در آینده معلم خوب، پزشک حاذق، استاد دانشگاه، مدیر عالی‌مقام و مهندس خوب باشید.

دکتر روحانی در ادامه سنت طرح پرسش مهر و در هفتمین پرسش خود از دانش‌آموزان سوال کرد که آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دلپذیرتر و امن‌تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، گفت:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دو قطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود.

رییس جمهور همچنین پس از مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ با حضور در کلاس های درس مدرسه دخترانه شاهد خدیجه کبری (س) و در گفت و گویی صمیمانه با کادر آموزشی و معلمان دستورات لازم برای حل مشکلات و دغدغه‌های آنان را صادر و از خدمات و تلاش‌های این قشر از جامعه قدردانی کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.