کد خبر : 7636
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 تیر 1398 - 3:39

بیانیه گام دوم انقلاب و جوانان عملگرا در خوزستان

بیانیه گام دوم انقلاب و جوانان عملگرا در خوزستان   یادداشتی از نعیم دورقی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در۲۲ بهمن ۹۷ با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.  

بیانیه گام دوم انقلاب و جوانان عملگرا در خوزستان

 

یادداشتی از نعیم دورقی

smpl بیانیه گام دوم انقلاب و جوانان عملگرا در خوزستان

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در۲۲ بهمن ۹۷ با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

 

بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.

این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

برای شناخت بهتر بیانه گام دوم انقلاب، یادآوری میدان داری جوانان و ورود آنان به عرصه مدیریت در روزهای آغازین انقلاب، دوران هشت ساله دفاع مقدس وتوجه به شایسته سالاری مهمترین موضوعاتی هستند که میتوان به آن اشاره کرد.

سرمایه گذاری بر جوانان برای پیشرفت در گام دوم ونیاز به تشکیل اتاق فکر برای ابعاد مختلف بین همه جریان ها وطیف ها یک مفاهمه لازم است، چرا که امروز هرکسی درهر مسیری گام بردارد به نحوی به فرمایشات رهبری گره می زند و هم جریانات وطیف های سیاسی به شکلی کار خودشان را می کنند که می بایست یک فهم درست از گام دوم انقلاب به دست آورند.

ممکن است به هر دلیلی برخی از مدیران جوانگرایی را قبول نداشته باشند اما به خاطر آینده استان وایجاد روحیه در این نسل در کنار آنها باشند تا بتوانند ایفا نقش کنند.ازاین رو باید همه مدیران ارشد بر مبنای اینکه از آینده چه می خواهند براساس واقعیت های میدانی برای رسیدن به موفقیت وپیشرفت مسیر روشنی را در پیش گیرند.

البته نباید بگذاریم بیانیه گام دوم انقلاب به دلیل ضعف مدیران ندانسته ضعیف ودچار آفت گذر زمان شود.چون استفاده از تجربیات جوان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست وهرجا موفقیتی به دست آمده جوانان نقش اساسی داشته اند.

متاسفانه یکی از علت های اساسی مشکلات فعلی استان وشهر اهواز میدان داری افرادخسته دربرخی از پست های مدیریتی ایست که اهل نو آوری وکار جهادی نیستند لذا وقتی در راس یک سازمان نشاط ونوآوری نباشد بدنه آن سازمان نیز به رخوت وسستی دچار خواهد شد، پس برای پیشرفت بایدبرروی جوانان با فکرو دانش سرمایه گذاری کرد.

 

استاندار و مدیران استانی می بایست در گام دوم انقلاب به جوانان اعتماد کنند و انچه در استان وشهر اهواز خیلی مشکل است همین اعتماد است ولی تجربه نشان داده اگر به جوانان میدان داده شود کارها را خیلی خوب پیش می برند چون افکارشان ارزشمند وجوانگرایی عاملی برای گردش نخبگان است.

چون عدم روحیه محافظه کاری درجوانان کمتر و روحیه جهادی بیشتراست؛ لذا اگرفضایی فراهم شود به نخبگان اعتمادکنید آنها خود را اثبات خواهند کردوقطعا این جوانگرایی به گردش آزاد اطلاعات کمک وبرای نسل های آینده ایجاد انگیزه می کند.

 

از استاندار خوزستان انتظار است این بیانیه را عملیاتی وسرلوحه کار قرار دهد تا به هدف برسد ولی اگر صرفا” به طرح ومسائل بصورت شعار گونه بسنده کند ممکن است این بیانیه هم به سرنوشت منشور فرمان هشت ماده ای در بحث فساد شود که مشمول مرور زمان شده است مبتلا شود.

 

استاندار خورستان برای استفاده از نیروهای جوان در پست های مختلف نیاز به کمک گرفتن از احزاب ندارد، واگر مجموعه مدیریتی استان چارچوب درستی داشته باشد اصلا” نیاز به احزاب نیست چون نخبگان براساس توان ، تجربه وبدور از رنگ،نژاد وقومیت انتخاب ودر پیشبرد استان گام خواهند برداشت.

مبارزه با فساد و تبعیض موضوعی‌ست که از دکتر شریعتی استاندار خوزستان می‌خواهیم بعنوان متصدی امور استان،  در گام دوم انقلاب بیش از پیش مورد توجه قرار دهد ، مسئله مبارزه با فساد و تبعیض ونظارت به مثابه این است که نمی توان با دستمال چرب شیشه ای را تمیز کرد. لذا کسانی که خودشان هزار و یک جور وابستگی وآفت دارند را نمی شود درجایی گذاشت که می خواهند نظارت و آفت را از بین ببرند.چون برخی از مشکلات ناشی از نگاه غلط سیاسی است شاید طبیعت سیستم نظارتی هم نگاه سیاسی به قضیه دارد واگر شایسته سارلاری که ایده ال است انجام می شد خروجی قابل قبولی حاصل می شد.

 

در پایان باید گفت یکی از خصوصیات انقلاب انعطاف پذیری آن است ومقام معظم رهبری تاکید دارند که جوانان باید به دنبال حقیقت بروندلذا باید فاصله بین واقعیت ها کم شود.

نعیم دورقی

۹ تیر ۹۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.