کد خبر : 16703
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 - 15:38

مطالبه گری مردم شوشتر از آیت الله رئیسی ریاست قوه قضاییه:

تجمع فعالین اجتماعی و اساتید دانشگاهی برای راه اندازی دانشکده علوم قضایی شوشتر

اخبار خوزستان را در خوزتاب بخوانید

جمعی از شهروندان و اساتید دانشگاهی شهرستان شوشتر صبح پنجشنبه ۲۴مهر۹۹ در مقابل ساختمان دانشکده علوم قضایی شوشتر تجمع کردند.

IMG 20201016 WA0029 تجمع فعالین اجتماعی و اساتید دانشگاهی برای راه اندازی دانشکده علوم قضایی شوشتر

به گزارش علم جنوب از شوشتر صبح امروز جمعی از فعالین اجتماعی ، اساتید دانشگاهی و شهروندان شوشتر در تجمعی اعتراضی خواستار راه‌اندازی دانشکده علوم قضایی این شهرستان پس از ۱۴ سال شدند.

این تجمع‌کنندگان به خبرنگار ما گفتند: ساختمان دانشکده علوم قضایی در شوشتر ۱۴ سال پیش با دستور مرحوم آیت الله شاهرودی ریاست وقت و پیگیری‌های مرحوم آیت الله مرعشی معاونت وقت قوه قضاییه ساخته شد و با وجود تکمیل شدن آن متاسفانه تا کنون راه اندازی نشده است.

یکی از اساتید دانشگاهی به خبرنگار ما گفت : علیرغم صدور همه مجوز های لازم برای جذب دانشجو ، حضور اساتید خبره و هیئت علمی متبحر در خوزستان و جنوب کشور تاکنون این مرکز مهم راه‌اندازی نشده است و معلوم نیست دلیل آن چیست ؟؟؟
همچنین یکی از فعالین اجتماعی خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه بارها بر لزوم تحول در دستگاه قضایی با تکیه بر تحول در دانشگاه علوم قضایی در بخش‌های تربیت نیروی انسانی و حوزه‌های آموزش و پژوهش تاکید کرده و غیر از این را امکان‌پذیر ندانسته است، اما معلوم نیست چرا و به چه دلیل تاکنون این مرکز مهم علوم قضایی و تربیت انسانی در جنوب و جنوب غرب کشور در شهرستان شوشتر راه‌اندازی نشده است.

یکی دیگر از شهروندان نیز به خبرنگار ما گفت : با استعلام هایی که از اداره ثبت اسناد و املاک و اداره راه و شهرسازی شهرستان گرفتیم و با توجه به اسناد ثبتی و قضایی موجود مبنی بر آموزشی بودن این ساختمان و صدور اسناد قضایی و ثبتی با نام دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری شوشتر و مجاورت آن با چندین مرکز آموزشی پسرانه و دخترانه همچون دبستان ، مدرسه راهنمایی ، دبیرستان و حضور در یک منطقه مسکونی ، اطلاع یافتیم تحرکاتی مبنی بر واگذاری این ملک به صورت غیرقانونی به بخش‌های اداری در حال انجام است.

 

گفتنی است دانشکده علوم قضایی شوشتر زیر مجموعه دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران است که ۱۴ سال پیش کار ساخت آن آغاز شد و با تکمیل آن متاسفانه تاکنون راه‌اندازی نشده است و هم اکنون به صورت اجاره در اختیار دانشگاه علمی کاربردی آذین می باشد اما از هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر واگذاری و فروش این ساختمان و امتیاز دانشکده علیرغم هزینه های سنگین قوه قضاییه به میان آمده است .

 

انتظار می‌رود آیت الله رئیسی (دامت برکاته ) در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و با توجه به تاکیدات فراوان خود دستور راه اندازی و جذب دانشجو برای این مرکز مهم را در شهرستان شوشتر صادر نمایند.

IMG 20201016 WA0031 تجمع فعالین اجتماعی و اساتید دانشگاهی برای راه اندازی دانشکده علوم قضایی شوشتر IMG 20201016 WA0030 تجمع فعالین اجتماعی و اساتید دانشگاهی برای راه اندازی دانشکده علوم قضایی شوشتر IMG 20201016 WA0028 تجمع فعالین اجتماعی و اساتید دانشگاهی برای راه اندازی دانشکده علوم قضایی شوشتر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.