کد خبر : 9341
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398 - 1:46

سناریوی مکمل تحریم ظریف چیست؟

✍نوشتاری از روزبه علمداری سردبیر جماران منتشر شده در خوزتاب سناریوی مکمل تحریم ظریف چیست؟   دو روز بعد از تحریم ظریف توسط خزانه داری امریکا، ناگهان نیویورکر خبر از «عدم پذیرش دعوت او به کاخ سفید» به دلیل «عدم صدور مجوز توسط سران کشور» در سفر «دو هفته قبل» به نیویورک داد. انتشار این

✍نوشتاری از روزبه علمداری سردبیر جماران منتشر شده در خوزتاب

سناریوی مکمل تحریم ظریف چیست؟

IMG 20190804 015150 071 300x268 سناریوی مکمل تحریم ظریف چیست؟

 

دو روز بعد از تحریم ظریف توسط خزانه داری امریکا، ناگهان نیویورکر خبر از «عدم پذیرش دعوت او به کاخ سفید» به دلیل «عدم صدور مجوز توسط سران کشور» در سفر «دو هفته قبل» به نیویورک داد.

انتشار این خبر/ادعا توسط منابعی که آن را به نیویورکر داده اند در چنین زمانی را با دو هدف می توان ارزیابی کرد:

۱)  القاء مجدد مدعای تحریم کنندگان مبنی بر «هیچ کاره بودن ظریف» در تصمیمات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و تضعیف پرستیژ دیپلماتیک او در ایران و جهان.

۲) ‌ پیاده سازی عملیات روانی روی افکارعمومی ایران با هدف ایجاد تقابل میان سیاستها و تصمیمات نظام با انتظار افکارعمومی در جهت حل مسائل بین المللی

آنان با انتشار این خبر کوتاه در واقع قصد تغییر جایگاه متهم و شاکی، وسوسه انگیزی در جبهه مقابل خود و ارسال این پیام غلط به مردم ایران را دارند که جمهوری اسلامی در یک قدمیِ حل مشکل بوده اما خودش نخواسته است!

و لابد ادامه سخنشان هم این است که تاوان این ایستادگی، تحریم شخص مدعو و تحریم شدید اقتصادی و دارویی مردم کشور اوست!

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، دولت آمریکا روز چهارشنبه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را در فهرست تحریم ها قرار داده است که با واکنش های بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان همراه بود.

چهارشنبه ۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ خبر تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در وبسایت دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد.

ظریف در واکنشی در توییتر نوشت: “دلیل قرار دادن من در فهرست تحریم ها از سوی آمریکا این است که من ‘سخنگوی اصلی ایران در اطراف جهان هستم’.”

او افزود: “آیا حقیقت اینقدر دردناک است؟ این تاثیری بر من یا خانواده ام ندارد، چون ملک یا منافعی در خارج از ایران ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدیدی برای دستور کار خود می دانید.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.