کد خبر : 22140
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 - 12:37

تداوم شرایط خشکسالی در خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

بخشی از زمین‌های کشاورزی پایین دست رودخانه‌های کرخه و جراحی در چهار شهرستان در کشت پاییزه با مشکل تامین آب روبه‌رو شدند.

1013579619 تداوم شرایط خشکسالی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ️فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ادامه شرایط خشکسالی در استان، اظهار کرد: آب مورد نیاز کشت پاییزه در خوزستان به تناسب خشکسالی به طور کامل تامین شده و فقط در انتهای رودخانه کرخه در شهرستان‌های حمیدیه، هویزه و دشت آزادگان و انتهای رودخانه جراحی در شهرستان شادگان که با کمبود آب روبه رو هستیم.

ایزدجو با اشاره به بازدید از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه با هدف تامین آب این زمین‌ها افزود: با توجه به خروجی ۱۵۰مترمکعب از سد کرخه و سد دز که از کانال اسپیل کرخه(کانال انتقال آب دز به کرخه) در حال تامین است، آب بیشتر زمین‌ها غیر از انتهای حوزه هویزه از رودخانه کرخه نور تامین شده است.

ایزدجو دلیل این امر را محدودیت رودخانه کرخه نور از نظر سازه‌ای بیان کرد و گفت: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی، محدودیت رودخانه کرخه نور بهبود می‌یابد و با اجرای طرح‌های کوتاه مدت میزان آب تحویلی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم  طرح آبرسانی میان مدت غدیر تا پیش از تابستان سال آینده وارد مدار شود گفت: طرح میان مدت غدیر یک طرح ۲.۵ساله بود که پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان در شهریور گذشته و دستور اکید وی، تکلیف شده است که در مدت هشت ماه به اتمام برسد.

ایزدجو با اشاره به اینکه این طرح شامل پروژه چمران و خطوط انتقال آن، پروژه تامین ۱۰ مترمکعب برثانیه آب از سد دز (ایستگاه پمپاژ W ۲) و توسعه ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس است افزود: پروژه چمران برای انتقال پنج مترمکعب برثانیه از کانال چمران به تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز اجرا شده و اکنون بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲پروژه دیگر این طرح با مشکل تامین تجهیزات(پمپ‌ها و الکتروموتور‌های خاص) روبه رو هستند که پیگیر تامین آنها هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.