کد خبر : 5036
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 فروردین 1398 - 4:14

تمامی ظرفیت های راه و شهرسازی برای مقابله با سیلاب در دشت آزادگان به کار گرفته شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به بارندگی روزهای اخیر حجم زیادی از آب سدهای استان در حال رهاسازی است چون ظرفیت مخازن سدها پر شده و حجم بالایی از آب دریچه‌های سد خارج و به سمت پایین دست می‌آید. وی افزود: در حال حاضر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به بارندگی روزهای اخیر حجم زیادی از آب سدهای استان در حال رهاسازی است چون ظرفیت مخازن سدها پر شده و حجم بالایی از آب دریچه‌های سد خارج و به سمت پایین دست می‌آید.

IMG ۲۰۱۹۰۳۳۰ ۱۶۲۵۰۷ 300x300 تمامی ظرفیت های راه و شهرسازی برای مقابله با سیلاب در دشت آزادگان به کار گرفته شده است

وی افزود: در حال حاضر حجم عمده‌ای از آب رها شده به سمت رودخانه کارون آمده و بخش اعظم آن نیز باعث زیر آب رفتن روستاهای استان به خصوص در حوزه دشت آزادگان و پارک‌های محلی در این شهرستان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی استان با استفاده از تمامی ظرفیت خود ماشین آلات را به صورت مستمر فعال کرده تا کمترین آسیب به منازل دشت آزادگان وارد شود.

رضایی ادامه داد: اگرچه اقدامات خوبی در راستای احداث سیل بندها و مهار آب رودخانه‌ها انجام شده اما با این وجود مشکلات پیش رو بیشتر و نیازمند تلاش مضاعفی هستیم.

وی عنوان کرد: از پارک سبحانی دشت آزادگان تا انتهای شهر نسبت به ایجاد سیل بند اقدام کرده‌ایم تا آب وارد شهر نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد: حدود ۷۰ دستگاه کمپرسی، ۳۰ دستگاه بلدوزر و چندین دستگاه بیل مکانیکی مشغول به کار هستند.

رضایی اضافه کرد: حدود پنج کیلومتر نصب سیل بند در شهرستان دشت آزادگان نیاز داریم که تاکنون چهار کیلومتر و نیم انجام و تنها ۵۰۰ متر دیگر باقی مانده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها مشغول خدمت رسانی به مردم هستند تا کمترین آسیب به منازل و شهروندان وارد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در پایان گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده حجم آب خروجی از سدها و میزان بارندگی بیشتر می‌شود، انتظار داریم که مردم با استقامت دشت آزادگان مثل همیشه همکاری و هشدارهای لازم را جدی بگیرند تا بتوانیم شرایط ایمنی را برای شهر ایجاد کنیم. مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.