تمهیدات آتش‌نشانی اهواز برای چهارشنبه‌سوری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه این سازمان برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری را تشریح کرد. به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز امیر نجفی اظهار کرد: با نزدیک‌شدن به آخرین شب چهارشنبه سال، سازمان آتش‌نشانی مانند سایر دستگاه‌های مرتبط، خود را برای شبی خاص

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه این سازمان برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری را تشریح کرد.

IMG 20141209 WA0071 Copy 173x300 تمهیدات آتش‌نشانی اهواز برای چهارشنبه‌سوری

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز امیر نجفی اظهار کرد: با نزدیک‌شدن به آخرین شب چهارشنبه سال، سازمان آتش‌نشانی مانند سایر دستگاه‌های مرتبط، خود را برای شبی خاص و شاد اما بی‌خطر در آیین چهارشنبه‌سوری آماده می‌کند. چهارشنبه‌سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آن را به شبی خاطره‌ساز، به یاد ماندنی و مفرح تبدیل کرد و یا با بی‌تدبیری، عدم کنترل رفتارهای حادثه‌ساز و غیرمعقول شبی سیاه و دردآور برای خود یا سایرین رقم زد.

وی افزد: با استفاده از مواد محترقه از جمله ترقه و فشفشه همواره احتمال انفجار این مواد در شرایط و حالات پیش‌بینی نشده ایجاد می‌شود. آلودگی شدید صوتی، استرس و تشنج‌های روحی، خسارات مالی فراوان، نقض حقوق شهروندان و صدمات بیشمار جانی و در برخی از موارد فوت افراد از نتایج برگزاری غیرمتعارف و غیراصولی این مراسم بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: بالاترین آمار آسیب‌دیدگان در مراسم چهارشنبه‌سوری مربوط به افراد تماشاگر و عبوری است و بیشترین اعضا صدمه‌دیده را دست، صورت و چشم اشخاص تشکیل می‌دهند که می‌توان با رعایت نکات ایمنی و با کمک به همدیگر افق جدیدی را برای برگزاری هر چه ایمن‌تر و سالم‌تر این مراسم ایجاد کرد.

نجفی در خصوص برنامه‌های ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای برگزاری مراسم آخرین شب چهارشنبه سال عنوان کرد: آماده‌باش صددرصدی کلیه نیروهای ایستگاه‌های عملیاتی از ۲۳ تا۲۵  اسفند ماه، به کارگیری نیروهای عملیاتی و ستادی خارج از شیفت کاری و در حال استراحت و تجهیز تمام خودروهای اداری به کپسول اطفاء حریق و استفاده در گشت شهری از برنامه‌های این سامان برای برگزاری ایمن این مراسم است.

وی ادامه داد: گشت معاونین و مدیران عملیاتی سازمان و کنترل وضعیت لحظه به لحظه شهر و اعلام به مرکز فرماندهی ۱۲۵، استقرار ۱۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق در نقاط پر خطر و حادثه‌خیز، استقرار ۶ تیم موتور سوار دو نفره مجهز به سیستم اطفاء حریق پرتابل AFT در نقاط پرتردد و دارای گره‌های ترافیکی و استقرار ۴ دستگاه خودروی واکنش سریع مجهز به سیستم اطفاء حریق پیشرو(روت فایر) در مناطقی نظیر زیتون کارمندی، کوی ملت، کیان پارس و سلمان فارسی  از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به تعامل و همکاری این سازمان با دستگاه‌های انتظامی و امدادی جهت برگزاری ایمن آیین چهارشنبه‌سوری گفت: چاپ و توزیع ۱۰ هزار برگ برشور توصیه و هشدار ایمنی و ۵۰۰۰ جلد دفتر ۴۰ برگ با مفهوم ایمنی در چهارشنبه‌سوری در نقاط پرتردد و پر ازدحام، مدارس و اماکن عمومی و چاپ و نصب ۶۰ عدد بنر توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پر ازدحام و پر تجمع توسط آتش‌نشانان از تمهیدات این سازمان برای این مارسم در حوزه فرهنگی است.

نجفی تصریح کرد:  ارسال گسترده پیامک در فضای مجازی با محتوای توصیه‌های چهارشنبه سوری و فعالسازی گروه‌های فضای مجازی با ارسال تصاویر و نماهنگ‌های تهیه‌شده توسط سازمان آتش نشانی اهواز و برپایی غرفه ترویج فرهنگ ایمنی با موضوع من هم یک آتش نشان هستم به مدت ۲ شبانه روز در روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه در خیابان سلمان فارسی که همزمان با ارائه  هشدار ها و توصیه های ایمنی در خصوص مراسم چهارشنبه‌سوری  به توزیع دفترچه ایمنی، برشورهای جذاب توصیه‌ای و … می‌پردازد از دیگر برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری برای آخرین شب چهارشنبه سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.