کد خبر : 7460
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 13:50

توسعه تصفیه‌خانه‌های خوزستان با مشارکت کشور هلند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از توسعه و ارتقای شاخص‌های محیط زیستی تصفیه‌خانه‌های خوزستان با مشارکت کشور هلند خبر داد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، صادق حقیقی‌پور در جلسه ارتقا و علاج بخشی تصفیه‌خانه‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با شرکت هلندی تریپل اچ و مهندسین مشاور دزآب گفت: از حدود ٢ میلیون متر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از توسعه و ارتقای شاخص‌های محیط زیستی تصفیه‌خانه‌های خوزستان با مشارکت کشور هلند خبر داد.

6909254 506 300x225 توسعه تصفیه‌خانه‌های خوزستان با مشارکت کشور هلند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، صادق حقیقی‌پور در جلسه ارتقا و علاج بخشی تصفیه‌خانه‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با شرکت هلندی تریپل اچ و مهندسین مشاور دزآب گفت: از حدود ٢ میلیون متر مکعب آب که در خوزستان تولید می‌شود، حدود ٥٠ درصد آن هدر می‌رود و این باعث شده که آب شرب در وضعیت مناسبی نباشد.
وی با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه سیستم جمع‌آوری فاضلاب اظهار کرد: در زمینه تولید و توزیع آب به شدت به دنبال این هستیم وضعیت خودمان را بهبود ببخشیم و با همین هدف ظرف مدت دو سال اخیر کار اجرایی اصلاح هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در خوزستان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: به‌رغم هزینه‌های سنگین، آب آشامیدنی مردم خوزستان به‌دلیل فرسودگی شبکه و تاسیسات از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، اما در تلاشیم با استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید کشورهای اروپایی این کیفیت را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به وضعیت فاضلاب در خوزستان گفت: در بحث فاضلاب ٥٠٠ میلیون متر مکعب فاضلاب خام و تصفیه نشده وارد منابع آبی می‌کنیم که از لحاظ شاخص‌های زیست محیطی و مسائل بهداشتی نیازمند آن هستیم تا در زمینه فاضلاب اقدامات جدی را آغاز کنیم.
حقیقی‌پور به اقدامات فوری در زمینه آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: خوزستان به شدت نیازمند کار جدید در زمینه آب و تاسیسات تولید، توزیع آب و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب است که ما باید این اقدامات را با فوریت انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان درخصوص طرح فاضلاب شهر مسجدسلیمان اظهار کرد: توسعه و جمع آوری شبکه فاضلاب شهر مسجدسلیمان در حال‌حاضر در مرحله مناقصه است که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.
وی ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنیبیه و پنج تصفیه‌خانه در شهرهای سوسنگرد، هویزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد که شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب می‌توانند از این تصفیه‌خانه‌ها بازدید کنند و ما آماده همکاری با این شرکت‌ها در جهت ارتقا و نوسازی این تصفیه‌خانه‌ها هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.