کد خبر : 20850
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 23:27

تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز حداکثر تا ۳ سال آینده

معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: طرح جمع آوری فاضلاب اهواز با ورود دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور در حال انجام است. سیدصولت مرتضوی، امروز در حاشیه بازدید از محل حفاری میکروتونلینگ اجرای طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز، اظهار کرد: فاضلاب اهواز از ۲۴ نقطه به رودخانه

معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: طرح جمع آوری فاضلاب اهواز با ورود دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور در حال انجام است.

سیدصولت مرتضوی، امروز در حاشیه بازدید از محل حفاری میکروتونلینگ اجرای طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز، اظهار کرد: فاضلاب اهواز از ۲۴ نقطه به رودخانه کارون وارد می‌شود و  تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز مورد تاکید رییس جمهور است که با اجرای کامل آن از ورود فاضلاب به این رودخانه جلوگیری می‌شود.

وی گفت: طرح جمع آوری فاضلاب اهواز در ۲ بخش شرقی و غربی رودخانه کارون در حال انجام است و این طرح با ورود دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور سرعت گرفته است.

مرتضوی گفت: دستگاه‌های مینی حفاری (M.T.B.M) ساخت جوانان دانشمند کشورمان از نظر سرعت حفاری در حال رکوردزنی است و با سرعت بخشی به اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز امیدوار به تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز در ۲ تا حداکثر ۳  سال آینده هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور  گفت: همکاری میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شهرداری اهواز برای اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی ضروری است و دولت آمادگی همکاری و مشاوره برای اجرای این طرح را دارد.

خلیلیان، استاندار خوزستان نیز گفت: شبکه فاضلاب اهواز در ۳۰ سال گذشته تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تاکید رئیس جمهور مبنی اجرای کامل شبکه قرار است ۶۰ درصد باقی مانده حداکثر تا ۳ سال اجرا شود.

وی گفت: بخشی از شبکه فاضلاب اهواز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با نهایی شدن آن جلوی ورود حجم زیادی از فاضلاب به کارون گرفته می‌شود.

کرمی نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این بازدید گفت: تاکنون ۵۳۴ متر بوسیله دستگاه‌های میکروتونلینگ، حفاری شده است و دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور روزانه ۷ تا ۱۰ متر حفاری و لوله گذاری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مینی حفاری مستقر در اهواز به ۴ دستگاه افزایش می‌یابد و  جنس زمین و ریزشی بودن منطقه موجب شده تا امکان حفاری جز با دستگاه‌های مینی حفاری ممکن نباشد.

کرمی نژاد گفت: شبکه فاضلاب اهواز در صورت تکمیل نیز توان دفع حجم بالای آب‌های سطحی را ندارد و برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی در این شهر ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی با اجرای ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر حفاری امکان پذیر است که با این کار مشکل آب گرفتگی معابر اهواز یکبار برای همیشه حل می‌شود که تحقق آن نیازمند همراهی مدیریت شهری و شهرداری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.