کد خبر : 2997
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1396 - 10:36

تیم استقلال به سبك تيم ملی بالا می آيد

آنچه برخی مربیان فوتبال به آن اعتقاد ویژه‌ای دارند و حتی با این تاکتیک به قهرمانی‌هایی در دنیای فوتبال دست یافته‌اند «خوب دفاع کردن» است. یک نمونه بارز و دم دستی‌‌اش تیم ملی فوتبال کشورمان است که کی‌روش هدایتش را در دست دارد. تیمی که با کم گل خوردن گرچه کم هم گل زد ولی

آنچه برخی مربیان فوتبال به آن اعتقاد ویژه‌ای دارند و حتی با این تاکتیک به قهرمانی‌هایی در دنیای فوتبال دست یافته‌اند «خوب دفاع کردن» است.

esteghlal logo 2 2 300x200 تیم استقلال به سبك تيم ملی بالا می آيد

یک نمونه بارز و دم دستی‌‌اش تیم ملی فوتبال کشورمان است که کی‌روش هدایتش را در دست دارد. تیمی که با کم گل خوردن گرچه کم هم گل زد ولی در نهایت با همین روش به دور از هیاهو و هیجان، آرام آرام دارای شخصیت شد و سرانجام به جمع ۳۲ تیم اول دنیا راه یافت.تیم استقلال هم بعد از خروج کادر فنی قبلی و نشستن کادر جدید این روند را در دستور کار خود قرار داد. شفر با موی سپید و تجربه‌ای به اندازه سن و سال سرمربی قبلی تیم استقلال به درستی سراغ نقطه قوت این تیم رفت. او که می‌دید تیم تحت امرش هیچ استعدادی در گلزنی ندارد همه توانش را بر پایه گل نخوردن گذاشت و ابتدا به تقویت قوای دفاعی تیم پرداخت.

تیم استقلال تا پیش از جدایی علیرضا منصوریان از این تیم در ۷ هفته ابتدایی ۷ گل خورد. از صنعت نفت آبادان، سایپا و ذوب‌آهن هرکدام یک گل و از پارس جنوبی جم و پدیده هر کدام دو گل. این در قیاس با تعداد گل‌هایی که استقلال در این ۵ هفته آخر دریافت کرده آمار قابل توجهی است. البته استقلال یک گل هم در تک بازی خورد که میک مک‌درموت سرمربی این تیم بود. وینفرد شفر که می‌دانست یکی از روش‌های پیروز شدن و برنده بودن، نباختن است و نباختن از گل نخوردن ناشی می‌شود به این مهم اتکا کرد و اتفاقاً در همه این ۵ بازی تنها یک گل دریافت کرد و آن هم از نقطه پنالتی بود که روزبه چشمی روی علیپور در دربی انجام داد!

استقلال با این روش گام مثبتی در دو زمینه مختلف برداشت.

اول بالا بردن روحیه تیمی‌‌؛ وقتی تیم نمی‌بازد کمتر هم مورد انتقاد قرار می‌گیرد و تیمی که کمتر مورد انتقاد است به مراتب وضعیت روحی بهتری را هم تجربه می‌کند. استقلال در این چند هفته غیر از شهرآورد ۸۵ یا برده یا مساوی کرده است. اتفاقی که در ۷ بازی ابتدایی هرگز تجربه نکرد و نتیجه‌‌اش اوضاع روحی روانی بد تیم بود!

دوم بالا رفتن در جدول‌‌؛ تیمی که نمی‌بازد یعنی امتیاز گرفته است. حداقل یک امتیاز از بازی‌هایی که شفر با استقلال در آنها دشت کرده است اگر به مفهوم جهش به بالای جدول نبوده باشد به معنی پایین رفتن هم نبوده و لااقل خودش را در جایگاهش حفظ کرد و سرانجام به جمع تیم‌های تک‌رقمی لیگ برگشت.

گل نخوردن استقلال را می‌توان گام اول و البته محکم این تیم برای دستیابی به نقطه و اهدافی دانست که شفر برای تیمش در نظر گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.