کد خبر : 7271
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 - 4:28

جلسه هماهنگی ستاد طرح سنجش سلامت برگزار شد

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی از برگزاری جلسه هماهنگی ستاد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش دبستانی استان خوزستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، جلسه هماهنگی ستاد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش دبستانی

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی از برگزاری جلسه هماهنگی ستاد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش دبستانی استان خوزستان خبر داد.

IMG 20190611 052216 820 300x200 جلسه هماهنگی ستاد طرح سنجش سلامت برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، جلسه هماهنگی ستاد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش دبستانی استان خوزستان صبح دوشنبه بیستم خردادماه در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان برگزار شد

در ابتدای این جلسه مهدی رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن خیر مقدم به حاضرین به حساسیت طرح سنجش و لزوم اجرای کیفی این طرح در استان اشاره کرد و گفت: استحکام طرح سنجش نوآموزان بدو ورد به مدرسه به صورت علمی و مستمر باعث پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزشی کودکان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یکی از مولفه هایی که در مدارس عمومی ما وجود دارد می شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت طرح سنجش و نقش آن در اینده دانش اموزان و فرزندان استان نیاز است این طرح با تعامل و هماهنگی تمامی ارگان ها و با رعایت حال ارباب و رجوع و دانش اموزان عزیز ، در نهایت دقت و به صورت تخصصی دنبال شود.

در ادامه این جلسه علی ممبینی ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و دبیر اجرایی طرح سنجش گزارش کاملی از چگونگی اجرای طرح سنجش با ارائه آمار و اطلاعات در سال تحصیلی گذشته شرح داده و پیشنهادات خود را برای بهبود شرایط و اجرای مطلوب این طرح مهم در سال جاری بیان کرد.

در این جلسه که با حضورمعاونین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش ،معاونین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ،نمایندگان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز ،دزفول، شوشتر و آبادان برگزار شد دکتر درستانی معاونت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهمیت سلامت جسمانی کودکان بدو ورود به دبستان، تشخیص به موقع و درمان ناتوانی ها و بیماری ها از امادگی کامل دانشگاه های استان جهت همکاری در اجرای مطلوب و کیفی این طرح خبر داد و یکی از جلسات شورای سلامت استان را به تحلیل و بررسی طرح سنجش استان اختصاص داد.

در پایان این جلسه مقرر شد شروع نوبت گیری طرح سنجش از تاریخ ۲۱ خرداد ماه در سراسر استان و شروع رسمی اجرای طرح سنجش از تاریخ یکم تیرماه با افتتاح پایگاه های سنجش استان در شهرستان سیل زده ی حمیدیه به صورت نمادین انجام شود.

لازم به ذکر است هزینه اجرای طرح سنجش برای هر نفر مبلغ ۳۰ هزار تومان اعلام شده است که با مساعدت سازمان استثنایی کشور این هزینه برای دانش آموزان مناطق عشایری و روستاهای مناطق سیل زده به صورت رایگان اعلام شده است.

در ادامه جلسه اعضای شرکت کننده در جلسه به بحث و گفتگو پیرامون طرح سنجش و بیان نظرات و پیشنهادات خود در این باره پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.