کد خبر : 19898
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 - 2:19

جوابيه اداره كل غله خوزستان در خصوص ويدئو آرد شپش زده

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب؛ جوابيه اداره كل غله و بازرگانی خوزستان در خصوص ويدئو آرد شپش زده که امروز ۶ آبان ۱۴۰۰ در شبکه های اجتماعی منتشر شد به شرح زیر است؛

 

PicsArt 10 29 01.51.31 1280x853 جوابيه اداره كل غله خوزستان در خصوص ويدئو آرد شپش زده

بسم الله الرحمن الرحیم

 

🔰در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی و مطالبات احدی از شهروندان با توجه به مجهول الهويه بودن منتشر کننده کلیپ این اداره کل به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب مواردی را به سمع و اطلاع مردم فهیم استان می رساند:

 

 

🔻این اداره کل بعنوان متولی و تامین کننده گندم مورد نیاز کارخانجات آرد سازی و فروش گندم با نرخ یارانه ای همواره مورد توجه بسیاری از دلالان و سودجویان بوده است.

 

🔻بر اساس بررسی های بعمل آمده تاریخ درج شده بر روی کیسه آرد کلیپ منتشر شده مربوط به ۵۰ روز گذشته بوده و این در شرایطی است که نانوایان استان در سه نوبت ۱۰ روزه از طریق سامانه اختصاصی اقدام به سفارش و تحویل آرد مصرفی واحد نانوایی خود می نمایند بنابراین امکان تخلف کارخانجات آرد سازی دور از واقعیت بوده چرا که مسئولین کنترل کیفی این اداره کل به منظور احصای کیفیت آرد تولیدی با مشارکت معاونت غذا و دارو همچنین اداره کل استاندارد خوزستان بصورت مداوم از کارخانجات آرد استان بازدید بعمل می آورند و کیفیت آرد تولیدی استان را مطابق با پارامترهای کیفی مورد سنجش قرار می دهند که در صورت تخلف و یا سهل انگاری در تولید آرد، موارد را به کارخانه اعلام و خط تولید تا زمان مرتفع نمودن آن متوقف می گردد.

 

🔻مضاف بر اینکه در کارخانجات آرد سازی نیز کارشناس کنترل کیفی بعنوان نماینده معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد همواره حضور فعال داشته و خطوط تولید و محصول تولیدی را بصورت مداوم کنترل و بررسی می نماید.

 

از این رو امکان احتکار و یا انباشت آرد در کارخانجات آرد غیر ممکن بوده و تمامی آرد مصرفی خبازین در همان روز سفارش گیری تولید و با درج تاریخ برای مصرف به دست نانوایان می رسد.

 

🔻از طرفی امکان اینکه نانوای موصوف آرد را از مبادی غیر قانونی و احتکار شده تهیه و در بازه زمانی دو ماهه آرد دچار فساد شده و اکنون در حین مصرف متوجه شده نیز محتمل می باشد.

 

🔻علی ایحال این اداره کل بعنوان خادم مردم ایران و شهروندان عزیز خوزستانی پاسخگوی کلیه مطالب در خصوص گندم و آرد استان می باشد و در صورت احراز تخلف از سوی هر کدام از کارخانجات و یا نانوایان استان از طریق ارجاع به مراجع قانونی سریعا با متخلفین و برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی می نماید.

 

اميد جهان نژادیان/مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان خوزستان

 

 

.

 

گفتنی است روز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ویدیویی به دست خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب رسید که در آن یک نانوا خوزستانی نشان می‌دهد آرد پر از حشره شپش به دست او رسیده است.

به گزارش خوزتاب با اینکه تاریخ تولید حک شده روی کیسه آرد به شهریور ۱۴۰۰ باز می‌گردد اما به نظر می‌رسد این تاریخ درست نباشد و یا ممکن است کیسه‌ها در مکان نامناسب انبار شده بودند.

 

✅خوزتاب رسانه مطالبه گر استان خوزستان
💻WWW.KHZTAB.IR

📲http://t.me/khuztab


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.