خادمی : این برای ما و جامعه قابل تشخیص نیست که چه کسی قاتل است و چه کسی نیست؟

درپی شروع مجدد درگیری در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک و کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن ۶ نفر، متاسفانه درگیری در منطقه پتک بین دو طایفه محمدی و محمد موسایی از دو سال  گذشته ادامه داشته و تاکنون متاسفانه تصمیم خاصی برای حل و فصل گرفته نشده است. وی افزود: عدم حل وفصل

درپی شروع مجدد درگیری در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک و کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن ۶ نفر، متاسفانه درگیری در منطقه پتک بین دو طایفه محمدی و محمد موسایی از دو سال  گذشته ادامه داشته و تاکنون متاسفانه تصمیم خاصی برای حل و فصل گرفته نشده است.

51504 Orig 150x150 خادمی : این برای ما و جامعه قابل تشخیص نیست که چه کسی قاتل است و چه کسی نیست؟

وی افزود: عدم حل وفصل این موضوع موجب شده تا هر چندبار یک بار این دو طایفه باهم درگیر شوند و در این بین افرادی جان خود را از دست بدهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز درگیری بین این دوطایفه شروع شده است و تاکنون ۲ نفرکشته و ۶ نفر زخمی برجای مانده و متاسفانه این موضوع ادامه دار است و هر دو طایفه سنگر گرفته اند درحال تیراندازی به سوی همدیگر هستند.

وی اظهارکرد: شاید کسانی قصد ایجاد مشکلات و درگیری را در این منطقه دارند که باید نظام و سیستم قضایی، امنیتی و انتظامی کار خود را انجام بدهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه  یک موضوع مثل استخوان در بین زخم بماند عنوان کرد: نا امنی سرمایه گذار را از منطقه فراری می دهد.

خادمی گفت: تکلیف هیچ کدام مشخص نیست و زنان و کودکان هر دو طایفه شاید مقصر نیستند در این بین آسیب هایی می بینند کودکان از درس بازمانده اند و برخی زنان و کودکان آواره شدند و با این حال هنور تصمیم گرفته نشده و شاید تعدادی فقط آتش بیار این جریان هستند.

وی ادامه داد: تا زمانی که سیستم قضایی و نیروی های انتظامی، حق و عدالت را به صورت قاطعانه پیگیری نکند، این روند ادامه دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه هستم و شورای تامین شهرستان برگزارشده است گفت: اطلاعات در حال حاضر را داریم و نیروی انتظامی به محل اعزام شده است.

خادمی عنوان کرد: برای حل این موضوع باید در سطح بالاتر تصمیم گیری شود. چراکه این یک موضوع درگیری بین دو طایفه است و مسئولان استانی باید در شورای تامین، جلسه ای در این خصوص برگزار کنند و روند را در نظر بگیرند.

وی با بی اطلاعی از اصل موضوع عنوان کرد:  افرادی که در نزاع دسته جمعی دستگیر و بازجویی شدند، از طریق مراجع قضایی محاکمه خواهند شد. این برای ما و جامعه قابل تشخیص نیست که چه کسی قاتل است و چه کسی نیست؟

وی ادامه داد: دستگاه قضایی تشخیص خواهد داد و اقدامات لازم را باید انجام دهند و  از این بی نظمی جلوگیری کنند چرا که ضرر و زیان این جریان  به شهرهای ایذه، رامهرمز و بهبهان هم رسیده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: درگیری که در این شهر به وجود آمده، بر شهرستان های دیگر نیز تاثیر خود را گذشته است به جهت اینکه از این دو طایفه، اقوامی در شهرستان های مذکور حضور دارند.

خادمی افزود: این موضوع مثل استخوان درمیان زخم باید بماند و به حال خود رها شود برای اینکه خودشان خسته شوند، این اتفاق معمولا رخ نمیدهد.

وی ادامه داد: مردم روستا فقیر هستند و این فقر باعث شده که به فکر امنیت نیستند و چیزی برای از دست دادن ندارند و خیلی از مواقع این موضوع شاید کمی سرگرمی برای آن ها باشد.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شورای تامین شهرستان در حال پیگیری درگیری است بیان کرد: نیازی است که استاندار و دادستانی وارد شوند و شاید اکنون نیاز باشد از تهران برای این موضوع وارد شود چراکه ۲ساله که ادامه دار است و شاید مرکز لازم باشد که فکر برای این موضوع کند.

خادمی در پاسخ به این سوال که در زمان اتفاق قبلی مگر مسئولی از تهران برای حل این موضوع  نیامده است؟ اظهارکرد: ندیدم که به صورت رسمی مسئولی از مرکز وارد شده باشند اگر هم آمده موثر نبوده است و یک نفر از مرکز آمد که ظاهرا از نهادهای مردمی بوده و فقط در حد گفت وگو بود.
نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این اتفاقات ۲سال پیش شروع شده و خانواده هایی که در این درگیری داغدار شدند، گفت: تا زمانی که مصببان این قتل ها مشخص نشود و اقداماتی برای معرفی این افراد نشود مردم آرام وقرار ندارند همچنین عصبانیت خود را هنوز دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از اطلاعات درونی بی خبریم، افزود: اینکه چه کسی پشت صحنه چه کاری انجام می دهد و این را بالاخره حتما قوه قضاییه اطلاع دارد که  انتظار داریم تلکیف این موضوع مشخص شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  به جای اینکه مردم به فکر توسعه باشند به دلیل این درگیری ها پسرفت  خواهند داشت.

خادمی با تاکید براینکه باید نظام این اقتدار را داشته باشد و سلاح های گرم  را از دست مردم خارج وجمع آوری کند، گفت: چرا که اگر این سلاح ها دست مردم نباشد این تعداد کشته نمی شدند و جای سوال است که در طول این سال ها چرا این سلاح ها ضبط نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.