کد خبر : 21157
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 0:23

خجسته‌مهر یخ روابط تهران_مسکو را آب کرد؟/ دو غول نفتی روسها آماده بازگشت به ایران شدند

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

حکایت این روزهای شرکت ملی نفت ایران بی‌شباهت به ماشین‌دودی دوره ناصرالدین شاه قاجار نیست، همان قطار دودی مسیر تهران-ری که تا تکان می‌خورد، سنگ می‌خورد.

 

۱۱۱

IMG 20220121 WA0000 خجسته‌مهر یخ روابط تهران مسکو را آب کرد؟/ دو غول نفتی روسها آماده بازگشت به ایران شدند

خوزتاب

ااا

همزمان با موج گسترده تخریب روزهای اخیر «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت در شبکه‌های اجتماعی، «او» از اواسط هفته جاری با سفر به مسکو و با انجام گفتگوهایی با مدیران گازپروم و روس‌نفت روسیه به دو توافق بزرگ و کلیدی برای توسعه صنعت نفت دست یافته است. اتفاقاتی که نتایج آن به‌زودی از سوی دولت و وزارت نفت اعلام خواهد شد.

 

متنوع‌سازی سبد سرمایه گذاری به سمت شرق، توسعه بازار فروش و صادرات نفت و فرآورده نفتی، انتقال دانش و تکنولوژی در بخش بالادستی صنعت نفت از مهمترین محورهای گفتگوهای مدیرعامل شرکت ملی نفت با روسها در «مسکو» بوده است. توافق‌هایی که می‌تواند همچون کاتالیستی شرکت‌های بزرگ نفتی غربی را هم برای تسریع در بازگشت به ایران به واکنش وا دارد.

 

درباره نتایج و دستاوردهای سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت به روسیه در روزهای آینده خبرهای مهمی اعلام خواهد شد اما بدون شک این سفر پس از مدت‌ها یخ روابط نفتی «تهران-مسکو» را آب کرده است. خبرهای مهمی در راه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.