خروج بیش از ۲۱۰ هزار هکتار زمین کشاوزی زیرآب رفته در سیل/۷۰ هزار هکتار زمین به زیر کشت رفت

استاندار خوزستان از خروج بیش از ۲۱۰ هزار هکتار زمین کشاوزی زیرآب رفته در سیل خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ هزار هکتار از زمین ها به زیر کشت رفته است به گزارش خوزتاب، غلامرضا شریعتی در گفتگو با شبکه خبر با موضوع بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: از مجموع ۲۱۳ هزار

استاندار خوزستان از خروج بیش از ۲۱۰ هزار هکتار زمین کشاوزی زیرآب رفته در سیل خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ هزار هکتار از زمین ها به زیر کشت رفته است

6057476 440 300x209 خروج بیش از 210 هزار هکتار زمین کشاوزی زیرآب رفته در سیل/70 هزار هکتار زمین به زیر کشت رفت

به گزارش خوزتاب، غلامرضا شریعتی در گفتگو با شبکه خبر با موضوع بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: از مجموع ۲۱۳ هزار هکتار زمین های کشاورزی استان خوزستان که در سیل سال های ۹۷ و ۹۸ به زیر آب رفت، بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از آب خارج شد و مابقی زمین ها نیز درحال خارج شدن از زیر آب هستند.

وی افزود: از این میزان تنها ۴۵ هزار هکتار به صورت ثقلی از زیر آب خارج شده و مابقی زمین های کشاورزی با هماهنگی و بکارگیری ماشین آلات دستگاه های اجرایی مختلف استان اعم از نفت، آب و برق، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و اجاره دستگاه از بخش خصوصی از زیر آب خارج شدند.
شریعتی با بیان اینکه در این راستا از بیل های مکانیکی و پمپ های فشار قوی استفاده شد، گفت: از تمامی ظرفیت های استان برای خروج آب از زمین های کشاورزی استفاده شده و بیش ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های سیل زده برای کشت شخم زده شد و بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین نیز به زیر کشت رفته است.
استاندار خوزستان از بهتر شدن شرایط زمین های کشاورزی سیل زده نسبت به قبل خبر داد و تصریح کرد: میزان زمین های کشاورزی زیر آب مانده بسیار کم شده و آب در حال خروج از این زمین ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه ها و محورهای مواصلاتی خسارت دیده خوزستان به دلیل سیلاب بیان کرد: در سیل اخیر ۲ هزار کیلومتر از راه های استان شامل ۴۲ درصد راه  اصلی و ۵۸ درصد راه فرعی و روستایی دچار آسیب شدند؛ علاوه بر این ۱۱۰۰ دستگاه ابنیه فنی، ۵۰۰ متر مربع ساختمان راهداری و ۳۶ دستگاه ماشین آلات نیز با آسیب مواجه شدند.
استاندار خوزستان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های استان، توانستیم راه ها را برقرار کنیم که از جمله آن می توان به برقراری تردد در مسیرهای اصلی اهواز-اندیمشک، اهواز-آبادان، اهواز-دشت آزادگان-چذابه و مسیرهای روستایی شعیبیه، خسرج، عطیش و سیدیه اشاره کرد.
شریعتی افزود: علاوه بر برقراری ارتباط در مسیرهای آسیب دیده، به دلیل تخریب برخی پل ها، تعداد ۵ پل خرپایی با همکاری ارتش ساخته شد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ مسیری در خوزستان مسدود نیست، اذعان کرد: تلاش کردیم در حد توان تردد برای رفت و آمد را در مسیرها فراهم کنیم اما منتظر هستیم با ابلاغ هرچه سریع تر اعتبارات، مسیرهای آسیب دیده ترمیم و بهسازی شوند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.