کد خبر : 6996
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 خرداد 1398 - 11:59

خرید تضمینی گندم در خوزستان از ۲ هزار میلیارد تومان عبور کرد/ افزایش ۷۰ درصدی خرید کلزا

مديركل غله و خدمات بازرگاني منطقه۴ كشور گفت: میزان خرید گندم در خوزستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. خدارحم امیری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خوزتاب، اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم در خوزستان تا امروز، بیش از یک میلیون

مديركل غله و خدمات بازرگاني منطقه۴ كشور گفت: میزان خرید گندم در خوزستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 خرید تضمینی گندم در خوزستان از 2 هزار میلیارد تومان عبور کرد/ افزایش 70 درصدی خرید کلزا

خدارحم امیری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خوزتاب، اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم در خوزستان تا امروز، بیش از یک میلیون و ۲۳۷ هزار تن گندم برداشت شد که رکورد خرید گندم در سال گذشته را شکست و روند برداشت گندم و کلزا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امسال خوزستان شاهد برداشت قابل‌ ملاحظه‌  کلزا است و تاکنون ۴۵ هزار تن کلزا برداشت شد که حدود ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور عنوان کرد: مبلغ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی یک هزار و ۷۰۰ تومان و گندم درم یک هزار و ۷۷۰ تومان است؛ میزان خرید گندم در خوزستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: خرید تضمینی کلزا با نرخ هر کیلوگرم ۳ هزار و ۳۰۰ تومان در حال انجام است و تاکنون ۹۸ درصد مبلغ خرید کلزا به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.

امیری زاده گفت: میزان مصرف سالانه گندم در خوزستان بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن است و مابقی گندم برداشتی به ۲۲ استان کشور و برخی کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی افزود: در استان خوزستان بیش از ۱۰۰ مرکز خرید گندم و ۴۳ مرکز خرید کلزا وجود دارد که کار خرید گندم در آن‌ها ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.