کد خبر : 17899
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 17:37

خرید تضمینی یک میلیون تن گندم و کلزا در خوزستان

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تا کنون بیش از ۹۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی توسط تعاون روستایی و غله خرید تضمینی شد

IMG 20210509 174201 968 1 خرید تضمینی یک میلیون تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش پایگاه خبري  خوزتاب khuztab  اخبار خوزستان؛ امید جهان نژادیان امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در مناطق جنوبی ، جنوب غرب و غرب خوزستان به پایان رسیده و هم اکنون خرید تضمینی گندم بیشتر در ۶ شهرستان شوش، شوشتر، اندیمشک، باغملک ، ایذه و دزفول متمرکز شده است.

 

وی روند خرید تضمینی گندم در خوزستان را مطلوب توصیف کرد و گفت: تاکنون پول ۴۰۰ هزار تن خرید گندم به حساب کشاورزان خوزستانی پرداخت شده و پیگیری‌ برای پرداخت بقیه مطالبات کشاورزان گندمکار در جریان است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: ۸۸ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم ۵ هزار تومان و دانه روغنی کلزا ۱۱ هزار تومان است.

گفتنی است برداشت گندم و کلزا در خوزستان از ۲۰ فروردین شروع شده و تا اواسط خرداد ادامه می‌یابد

 

پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۱۷ هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص وضعیت اراضی زیر کشت گندم در استان خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰ – ۱۳۹۹) در خوزستان، ۳۹۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۱۷۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم است و در مجموع، ۵۶۶ هزار هکتار زیر کشت گندم رفته است.

سید عبدالرضا سیداحمدی در خصوص عملکرد سال گذشته گندم در خوزستان گفت: در سال زراعی گذشته (۹۹ – ۹۸)، کل میزان تولید گندم استان خوزستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است که از این میزان، یک میلیون و ۲۰۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

 

فرماندار حمیدیه نیز روز گذشته عنوان کرد تا کنون بیشترین خرید تضمینی گندم در خوزستان به ترتیب در شهرستان های شوشتر و حمیدیه صورت گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب نزدیک به ۲۵۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم در سطح ۵۶۶ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در خوزستان را انجام می‌دهند

 

استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی، شیلاتی و عسل به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول جایگاه نخست کشوری را دارد

گندم ، کلزا ، جو، خرما، نیشکر ، چغندرقند ، برنج ، مرکبات ، صیفی و محصولات جالیزی مهمترین تولیدات بخش کشاورزی خوزستان هستند.

خوزتاب khuztab

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.