کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 0:22

خوزستان استان پیشرو در ساخت مدارس سیل زده/ افتتاح پروژه ها به دست وزیر آموزش و پرورش

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: خوزستان به عنوان استان پیشرو در بحث ساخت و ساز مدارس سیل زده است که اولین مدارس سیل زده کشور فردا به دست وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، علی قربانی اظهار کرد: خوزستان به عنوان استان پیشرو در بحث

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: خوزستان به عنوان استان پیشرو در بحث ساخت و ساز مدارس سیل زده است که اولین مدارس سیل زده کشور فردا به دست وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود.

b 2793 1 300x216 خوزستان استان پیشرو در ساخت مدارس سیل زده/ افتتاح پروژه ها به دست وزیر آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، علی قربانی اظهار کرد: خوزستان به عنوان استان پیشرو در بحث ساخت و ساز مدارس سیل زده است که اولین مدارس سیل زده کشور فردا به دست وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود و دانش آموزان از حضور در این کلاس های درس بهره مند می شوند.

وی افزود: استان خوزستان موفق شد تا ۲۵۴ مدرسه در قالب ۸۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان برای مهر ماه آماده سازی کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به افتتاح این پروژه ها از سوی وزیر به صورت حضوری یا ویدئوکنفرانسی تصریح کرد: از زمان وقوع سیل تا دو ماه جلسات تخصصی را برای امکان ساخت و ساز دوباره مدارس و سیل های احتمالی بعد برگزار کردیم.

قربانی یادآور شد: عملا از تیرماه زمان برای ساخت مدارس تا مهر ماه تنها سه ماه زمان داشتیم و در عین حال مشکلات بسیاری پیش روی ساخت و ساز مدارس بود که اولین مورد گرمای شدید و پدیده شرجی بود؛ همچنین از بین رفتن جاده های روستایی و سختی تردد برای کارگران و جابجایی مصالح ساختمانی و یا قطعی آب و برق (به صورت مقطعی) از دیگر مشکلات بود.

وی عنوان کرد: خسارت های وارده به مسجدسلیمان در حوزه مدارس بیش از ۶۰ میلیارد تومان بود که به اندازه ۸۰ درصد خسارت وارد شده به مدارس سیل زده بود؛ بالای ۴۰ مدرسه نیازمند تعمیرات، ۱۵ مدرسه تخریبی اعلام و پنج مدرسه هم نیاز به مقاوم سازی داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: پنج مدرسه مسجدسلیمان نیاز به کار مقاوم سازی داشت که تا چند روز دیگر چهار واحد تحویل و یک مورد دیگر هم تا آذر ماه تحویل داده می شوند؛ ۱۳ مدرسه نیز باید به صورت کامل تخریب و بازسازی می شدند که بخش عمده ای از خسارت ها برای این مدارس تخریبی را با جذب کمک خیران و سپاه پاسداران جبران کردیم.

به گزارش خوزتاب، قربانی خبر داد: با ابتکار سازمان نوسازی کشور اردیبهشت ماه امسال در همایش ملی خیران مدرسه ساز توجه خیران را به استان های سیل زده متمرکز کرد؛ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای این استان ها اختصاص داده شد که بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان آن را برای استان خوزستان جذب کردیم.

وی با اعلام این خبر که ۸۶۰ کلاس درس تجهیز، حدود ۳۰ هزار نیمکت توزیع و تعمیر ۲۰ هزار رویه و کفی نیمکت و توزیع بین مدارس استان گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان کمک خیران برای ساخت و ساز فضای آموزشی مدارس استان جذب شد؛ ۳۰ میلیارد تومان آن را برای تعمیرات مدارس سیل زده هزینه و ۴۰ میلیارد تومان مابقی را برای ساخت ۴۰ مدرسه با ۱۶۰ کلاس درس جدید در مدارس سیل زده اختصاص دادیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به کمک خیران مدرسه ساز از دیگر استان ها و حتی خارج از کشور برای جبران خسارت سیل و زلزله در حد توان عنوان کرد: بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار خیران و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است که با تلاش بسیار در حال جبران مشکلات مدارس استان هستیم.
IMG 20191008 004656 374 300x195 خوزستان استان پیشرو در ساخت مدارس سیل زده/ افتتاح پروژه ها به دست وزیر آموزش و پرورش

قربانی با اشاره به حجم بالای مشکلات در آموزش و پرورش گفت: ۶ هزار مدرسه و بالغ بر ۳۵ هزار کلاس درس در خوزستان داریم که دو هزار واحد آن تخریبی یا فرسوده هستند و برای جبران آن به پول امروز به دو هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

خوزتاب ؛ وی تصریح کرد: تراکم دانش آموزی در خوزستان ۴٫۴ مترمکعب و در کشور حدود ۵ مترمکعب هست در حالی که فضای استاندارد نیز ۸ مترمکعب است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خبر داد: برآورد اولیه خسارت های سیلاب به مدارس استان ۹۰ میلیارد تومان بوده که شاید درصد کمی با ورود به حوزه اجرا کم و زیاد شود، اضافه کرد: برای تعمیر و تجهیز مدارس استان ۵۰ میلیارد تومان از نفت، ۳۰ میلیارد تومان از خیران مدرسه ساز و همچنین ۱۵ میلیارد تومان از کمک های سازمان نوسازی کشور اختصاص پیدا کرده است.

قربانی یادآور شد: ۳۲۰ کلاس درس در استان خوزستان را باید نوسازی و تجهیز می کردیم که در حد توان به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دادیم.

به گزارش خوزتاب؛ وی با اشاره به اینکه تشکیل یک مدرسه تنها یک کلاس فیزیکی و معلم نیست، بیان کرد: در برخی نقاط مشکلی برای فضای ساخت مدارس نداریم ولی جمعیت دانش آموزی اجازه صدور کد برای ساخت مدرسه را نمی دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ مدرسه سنگی شمال استان شناسایی و با تخصیص اعتبارات به صورت تدریجی آنها را حذف و مدارس مستحکم جدید می سازیم، گفت: ساخت مدارس سیل زده ای که تمام نشده از سازه قدیمی به صورت موقت استفاده و آنهایی که قابل استفاده نبودند نیز تا زمان اتمام ساخت مدرسه به ساختمان های دولتی مثل خانه های بهداشت یا مساجد منتقل شدند.

بنا به گزارش خوزتاب، زیبا صالحپور نیز در این جلسه اظهار کرد: خیران مدرسه ساز از نظر شاخص های فعالیت در میان دیگر اقشار خیران جایگاه بالایی در کشور دارند و این نتیجه نگاه زیبا به آموزش و پرورش است؛ البته اعتمادسازی باعث شده تا آنها در زمینه مدرسه سازی بیشتر فعالیت کنند.

وی با اشاره به مقام اول خیران مدرسه ساز در کشور افزود: ۲۱ پروژه به میزان ۷۱ کلاس درس توسط بانوان خیر مدرسه ساز خوزستانی ساخته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.